Jaren niet meer gereden, maar altijd nog gemist?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Jaren niet meer gereden, maar altijd nog gemist?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 19:42

Wie rijd hier ook al een tijdje niet meer, maar mist het toch nog elke dag?

Ik zelf ben een half jaar geleden weer begonnen, maar toch heb ik nog een vriendin die der al iets van 4 jaar lang mee is gestopt nu, door een paar probleempjes. Maar die het toch nog altijd mist.

Heb jij moeten stoppen met rijden? Vertel je belevenis hier! Ik ben erg benieuwd naar alle verhalen!

diesuus
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: over de grote sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 19:53

Ik ben 10 jaar geleden gestopt omdat ik te zwaar werd/was, 2 jaar terug gaan lijnen en sinds vorig jaar zit ik er weer op.
En ik vind het geweldig, elke keer weer genieten. Had ik jaren eerder moeten doen.
Voor diegene die twijfelen, gewoon doen, desnoods met goede begeleiding.

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Jaren niet meer gereden, maar altijd nog gemist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 19:54

Ik heb eens een aantal maanden niet gereden.
Ik vond het verschikkelijk en was er echt depressief van..

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 20:29

Ik ben er 20 JAAR uitgeweest haha, en nee, ik had er geen moeite mee, het was mijn eigen keus. Echter ging het toch 10jaar geleden weer kriebelen, en sindsdien ben ik weer dagelijks 'te paard' :D

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Jaren niet meer gereden, maar altijd nog gemist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 20:31

Ik heb van mijn 15e tot mijn 19e niet gereden want ik was een eigenwijze puber die andere dingen wilde proberen en ik heb het paardrijden in die 4 jaar ook eigenlijk niet echt gemist.
Toen kreeg ik een nieuwe vriend en zijn ouders en zusje reden allemaal, dus toen wilde ik ineens eigenlijk ook wel weer! Rijd nu weer een jaar of twee.

Benice

Berichten: 793
Geregistreerd: 06-12-13

Re: Jaren niet meer gereden, maar altijd nog gemist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 20:38

Toen ik mijn arm zwaar gekneusd heb, heb ik het best wel erg gemist! :')

Maar dat is natuurlijk helemaal niet zo erg. Er zijn natuurlijk ook mensen die echt om hele vervelende redenen niet kunnen rijden, maar sat wel zouden wille....

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Jaren niet meer gereden, maar altijd nog gemist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 20:40

Ik rij nu 3,5 jaar niet, en mis het idd wel :j
In het begin nog niet eens zo erg, want toen was ik nog veel bezig met de paarden.
Nu zijn de paarden echt op en oud en gaat het enorm kriebelen om weer fanatiek te gaan rijden.
(en te lessen, want ik heb alweer 8 jaar geen les gehad :oo )

_Ingrid

Berichten: 933
Geregistreerd: 27-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 20:43

Ik heb 6 jaar geleden voor het laatst paardgereden (western). Ik moest helaas stoppen wegens het geen geld meer hebben om te lessen en omdat ik wilde gaan sparen voor mijn auto rijbewijs. Het kriebelt zeker weer om te gaan rijden en wil ook weer gaan rijden als het financieel weer gaat.

Litaniaahh
Berichten: 13
Geregistreerd: 13-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 20:49

Onze paarden zijn 8 jaar geleden verkocht Wegens scheiding en privé omstandigheden van me ouders . Jammer genoeg heb ik het altijd wel gemist ben maar opleidingen gaan volgen om er maar geen tijd voor te hebben om er niet aan te denken en ik niet op een manege paard ofzo wou rijden, niet dat er wat mis mee is ma als je altijd eigen paarden hebt gehad wil je niet iets delen sinds vorig jaar ben ik met m'n eigen gezondheid in de knoop gekomen en ben ik opzoek gegaan voor te rijden . Rij sinds een paar maanden een paard voor iemand anders ! Geniet volop het voelt als m'n eigen en zijn aan het trainen om in 2014 wedstrijden te kunnen beginnen! Er is werk aan de winkel is nog vrij onbeleerd en jong . Snap soms niet hoe ik het al die jaren heb kunnen missen!

VragenKop
Berichten: 337
Geregistreerd: 14-09-13
Woonplaats: Aarde

Re: Jaren niet meer gereden, maar altijd nog gemist?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 21:00

Zo ik hoor hier hele mooie en trieste verhalen!

Erwtje95
Berichten: 114
Geregistreerd: 12-07-13

Re: Jaren niet meer gereden, maar altijd nog gemist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:03

Ik zelf voel dit gemis al als ik een aantal weken/een maand niet heb gereden oid. Het is voor mij heel belangrijk om zo tot ontspanning te komen bijvoorbeeld. Toen ik aan mijn kaak ben geopereerd mocht ik ook een hele tijd niet rijden (6 á 8 weken ongeveer), destijds was ik echt niet te genieten mede omdat ik dus niet kon/mocht rijden en zelfs niet naar de paarden toe mocht ivm infectie gevaar.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Jaren niet meer gereden, maar altijd nog gemist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:28

Ik heb een minishetlander, had hiervoor een shetlander waar ik eerst altijd nog op reed.
Ik weet altijd iemand waar ik kan komen rijden, maar dat lukt niet altijd.

Verder mis ik het wel als ik zie dat andere lekker rijden :D

Snippergroen

Berichten: 6680
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:30

Ik ben 5.5 jaar geleden gestopt met rijden doordat ik het helaas niet meer kon betalen als grietje van 16. Het is toen blijven kriebelen en uiteindelijk heb ik in 2009 een bijrijdpaard gezocht. Deze heb ik ook gevonden. Zij had alleen arthrose maar met een gebruiksaanwijzing nog prima rond te sturen. Helaas heeft zij op een buitenrit haar been gebroken door iets wat ik nooit had kunnen voorzien. En dat ondanks dat ik zo voorzichtig met haar deed. Toen was voor mij de grap er af en sinds dien rij ik niet meer. Ergens mis ik het wel en ooit wil ik wel weer beginnen, maar na al die jaren kan ik nog steeds die stap niet maken. Het doet nog teveel pijn..

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Jaren niet meer gereden, maar altijd nog gemist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:51

Ik heb 3 jaar geleden mijn lieve haflinger verkocht wegens tijdgebrek ivm studie.
Ik stopte echter een half jaar later met de studie. Zuur :P
Gelukkig kan ik nog op bezoek komen.
Binnenkort hopelijk een bijrijd-paardje ^^ Maar ik blijf op dit moment te weinig tijd houden ivm werk aan de andere kant van Nederland :(
Dus.. wie weet er nog een leuke baan omgeving Helmond/Eindhoven?? :D

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:53

Ik ben een halfjaar geleden weer begonnen met rijden na een jaar. Daarvoor zevenenhalf jaar gereden. Ik vond het echt een poedersuiker tijd. :') Als ik ook maar een paard zag ergens in een wei of een filmpje op youtube werd ik al helemaal down omdat ik niet bij mijn lievelingsdieren kon zijn en kon doen wat ik het liefste deed. Gelukkig heb ik nu een hele leuke verzorgpony waar ik alles mee mag doen en zit er zelfs een eigen paard aan te komen. Ik hoop dat ik nooit meer niet bij paarden kan zijn want dat is echt helemaal niks voor mij.

ChrisXe
Berichten: 108
Geregistreerd: 11-05-13

Re: Jaren niet meer gereden, maar altijd nog gemist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:58

Nu zo'n 20 jaar niet meer gereden. In die jaren weleens een keertje voor een buitenrit, meer mag geen naam hebben. Studie, werk en kinderen waren excuus om niet op paard te stappen. Maar kriebel blijft. Inmiddels is dochter van 7 ook weg van paarden en moeders remt dat niet. Indien zij he t echt leuk blijft vinden komt er misschien wel een paardje.

rituals
Berichten: 9
Geregistreerd: 11-12-13

Re: Jaren niet meer gereden, maar altijd nog gemist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:59

Ooit deze keuze overwogen maar ik wist bijna zeker dat ik het ontzettend ging missen. Ik heb het een half jaar volgehouden en daarna toch weer een paard aangeschaft.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Jaren niet meer gereden, maar altijd nog gemist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:46

Ik heb de luxe van 2 paarden.
Helaas ook alweer een halfjaar niet meer gereden. Mijn merrie heeft een blessure en mijn hengst is nog te jong om bereden te worden.
De eerste maanden miste ik het echt heel erg. Ik miste de buitenritten na een drukke werkdag. Vond het heerlijk om dan na het werk lekker een rondje buiten te rijden even lekker je hoofd leeg maken. Even je zorgen op zij en lekker genieten.
Nu mis ik het rijden nog steeds wel. Maar vind het veel belangrijker dat ze elke dag kan zien. En nog andere dingen kan doen met ze naast het rijden.

Een leven zonder paarden kan ik me echt niet voorstellen. Ik geniet er van om klusjes te doen om en in de stal en dagelijks met ze bezig te zijn.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Jaren niet meer gereden, maar altijd nog gemist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:53

Ik ben nu al 2 jaar gestopt met rijden, een paar maanden voor de verkoop van mijn pony.
Ik mis het ongelooflijk! Ik wil doodgraag weer beginnen maar een verzorgpaard (zonder kosten van mininaal €120 per maand...) vinden hier in de buurt is zo goed als onmogelijk en de meeste maneges in de buurt bieden enkel 'hobbel-gewoon-achter-je-voorganger-aan' lesjes dus het is verdomd moeilijk om weer te beginnen merk ik al...

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:59

In mijn studietijd heb ik wel periodes gehad dat ik minder paard reed. Ook omdat ik in een andere stad studeerde (en later ook op kamers woonde) dan waar m'n verzorgpaard stond. Ik begon het toch te missen dus ben ik paarden in mijn studiestad gaan bijrijden. Maar ik had er toch niet zo'n klik mee als met mijn verzorgpaard in de woonplaats van m'n ouders. Dus elk weekend ging ik terug naar huis om toch op hem te kunnen rijden! Nu ik afgestudeerd ben, woon ik weer bij m'n ouders en heb ik mijn verzorgpaard over genomen! Als ik een vaste baan heb, dan ga ik op mezelf wonen, maar vanwege m'n paard blijf ik wel in dezelfde woonplaats :) Alles voor m'n paardje! Ik kan het gewoon niet missen.

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:01

ik moet gaan stoppen het wordt te duur ;(

hwn
Berichten: 4696
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Jaren niet meer gereden, maar altijd nog gemist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:04

Ik heb al heel lang paarden (intussen 27 jaar, kan al tellen hé), maar heb wel 15 jaar niet gereden. Ben 3 jaar gereden herbegonnen, maar pas sinds paar maand heel regelmatig (2 à 3x per week). Ik moet zeggen: ik had het ook niet gemist, was eigen keuze om te stoppen, en zelfs nu heb ik af en toe moeite om het te blijven volhouden.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:11

Wat rijden sommige van jullie al lang niet meer! Snap dat het soms gewoon niet anders is. Ik heb 6 weken niet kunnen rijden en merkte dat ik er na twee weken toch wel een beetje kribbig van werd thuis.

Nalatje
Berichten: 59
Geregistreerd: 18-06-13
Woonplaats: België

Re: Jaren niet meer gereden, maar altijd nog gemist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:43

Ik ben ondertussen al anderhalf jaar terug aan het rijden en was ervoor 2jaar gestopt. De reden hiervoor was dat het paardje waar ik 4jaar mee gereden heb plots verkocht werd. Zij betekende heel veel voor mij en de zin om te rijden is weggegaan samen met haar. Ik ben toen bijna 2jaar niet bij paarden geweest. In het begin miste ik dit zeer sterk, ik concentreerde me toen extra op mijn studie en het rijden zelf miste ik minder en minder, het paard des te meer.
Na 2jaar ging een vriendin op reis en vroeg me of ik haar paardje opnieuw kon verzorgen (deed ik al een 4tal jaren voor ik stopte), ik hoefde niet te rijden, hem enkel buiten zetten en wat aandacht geven. Hoe meer ik opnieuw met hem bezig was, hoe meer ik het rijden opnieuw begon te missen. Tijdens die periode vroeg iemand anders op de manege me ook of ik zijn paard wou verzorgen toen ik op reis was en na wat aandringen ben ik er voor de eerste keer opgestapt. Sinds die dag ben ik terug begonnen, met beide paardjes. En ik ben heel blij dat beide eigenaars me deze kans gegeven hebben en me opnieuw aan het rijden gekregen hebben :)

Femia
Berichten: 331
Geregistreerd: 15-01-10

Re: Jaren niet meer gereden, maar altijd nog gemist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:49

Ik ben op mijn 18 de pas begonnen met rijden. Daarna wisselend wel en niet, omdat ik nooit een eigen paard kon hebben. Na 15 jaar weer begonnen. Nu heb ik wel een eigen paard, maar bewust een rustig wat ouder paard, omdat ik in kou mijn handen niet kan gebruiken. Mijn ventje voor een paar maandjes rust. Wel vervelend voor ons beiden, maar hij kan wel de gehele dag met vriendjes buiten staan.