hoe verwen je je paardje ??

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bokker145
Berichten: 86
Geregistreerd: 11-11-13

hoe verwen je je paardje ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 18:14

Hoihoi !
Heeft iemand tips om je paardje eens extra te verwennen ?
Buiten een snoepje ofzo geven
Ben benieuwd ! :D

Anoniem

Re: hoe verwen je je paardje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:14

Mijn pony krijgt als ze hard heeft gewerkt een kwart schepje muesli zonder haver, dus puur kruidenmuesli gewoon voor lekker :) En af en toe een appeltje of wat peen. :)

margotxxx
Berichten: 160
Geregistreerd: 18-03-13

Re: hoe verwen je je paardje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:15

je kan iets lekkers geven of, als je pony daarvan houdt, hem uitgebreid poetsen of kroelen :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: hoe verwen je je paardje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:16

Masseren! Ik heb paarden praktisch in slaap zien vallen onder een massage, is echt heerlijk :) En je wordt er zelf ook heel relaxt van :j

bokker145
Berichten: 86
Geregistreerd: 11-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 18:18

Magrathea schreef:
Masseren! Ik heb paarden praktisch in slaap zien vallen onder een massage, is echt heerlijk :) En je wordt er zelf ook heel relaxt van :j

Lijkt me wel iets en heb je dan met zo een masseerborstel gedaan ?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: hoe verwen je je paardje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:30

Ik heb het geleerd van iemand.. gewoon met de hand. Dingen als billen loskloppen, benen strekken, schouder losmaken enz.
Misschien kan je een keer een workshop volgen ofzo :)

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: hoe verwen je je paardje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:33

Die van mij vind het heerlijk als ik hem op zijn 'plekje' kroel, dan gaat hij me ook terugkroelen haha
Ook gaat de liefde van een paard door de maag dus alles wat eetbaar is is een enorme traktatie.

Ik kan hem verder ook onwijs blij maken met gewoon een simpel schouderklopje tijdens het rijden, hij vind dat echt geweldig, als hij iets moeilijk in 1 x goed doet(wijken bijv.) en ik geef hem een klopje op zijn schouder of hals, dan word hij helemaal vrolijk haha!

bokker145
Berichten: 86
Geregistreerd: 11-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 19:15

SuperAssie schreef:
Die van mij vind het heerlijk als ik hem op zijn 'plekje' kroel, dan gaat hij me ook terugkroelen haha
Ook gaat de liefde van een paard door de maag dus alles wat eetbaar is is een enorme traktatie.

Ik kan hem verder ook onwijs blij maken met gewoon een simpel schouderklopje tijdens het rijden, hij vind dat echt geweldig, als hij iets moeilijk in 1 x goed doet(wijken bijv.) en ik geef hem een klopje op zijn schouder of hals, dan word hij helemaal vrolijk haha!

oh hoe schattig hahah ! :D

Femkeibn
Berichten: 88
Geregistreerd: 29-10-13

Re: hoe verwen je je paardje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:23

Ik verwen mijn paard te goed zegt iedereen ik geeft hem elke dag een kilo wortelen en speedibeet en af en toe geef ik hem een uitgebreide poetsbeurt en massages en ik ga heel vaak vrijheids dressuur doen dat vind hij zo leuk dan geniet hij helemaal ahhaha

bokker145
Berichten: 86
Geregistreerd: 11-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 22:35

Femkeibn schreef:
Ik verwen mijn paard te goed zegt iedereen ik geeft hem elke dag een kilo wortelen en speedibeet en af en toe geef ik hem een uitgebreide poetsbeurt en massages en ik ga heel vaak vrijheids dressuur doen dat vind hij zo leuk dan geniet hij helemaal ahhaha

Zeggen ze over mij ook.. 2redelijk grote scheppen voer (cavalor) smorgens en s avonds hooi voor de hele nacht door te komen snoepjes wortels appels.. Door de dag hahaha oh wat leuk ! Ja ik ga er ook wat meer tijd voor maken voor vrijheidsdressuur

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: hoe verwen je je paardje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:41

VSW -> YRT

_Loekie

Berichten: 871
Geregistreerd: 26-12-12

Re: hoe verwen je je paardje ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:01

een keer een lekkere slobber maken :9
weten jullie waar er workshops voor paarden masseren worden gehouden?

nisart

Berichten: 33
Geregistreerd: 31-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:16

Door poetsbeurten, massages! En in de winter is het belangrijk dat je paard een goede weerstand heeft, dus je kan je paard voeden met : Paardenzorg, zoals Foenegriek, knoflookpoeder of zeewier. En vooral je paard veel knuffelen en liefde geven!

nisart

Berichten: 33
Geregistreerd: 31-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:17


normann_love

Berichten: 705
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: Waarde, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 13:18

slobber maken, met een appel of wortel er doorheen, vinden ze heel lekker uiteraard :D