Hoe moet ik dit brengen?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Hoe moet ik dit brengen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 12:13

Ik heb nu al een tijd les van iemand, maar ik vind haar echt niet fijn les geven. Vaak gaat het dan ook fout tussen ons 2. Ook is ze vaak te laat en kan ze bijna nooit les geven (met de tijden) Ze zei ook dat mijn paard dus niet kon wijken. Ze heeft me wel vaak geholpen op wedstrijd enzo. Nou kan haar schoonzus vaker en geeft meerdere bij ons les op stal dus kan ik met hun meelessen. En ik heb van haar les gehad en hij kon wijken! Zei kan dus ook vaker en is altijd optijd. Ik vind haar lessen veel fijner en vanmiddag heb ik dus les van mijn oude lesgever. Nu moet is dus gaan zeggen dat ik geen les meer wil. Ik heb een doosje merci klaarliggen. Hoe moet ik dus gaan brengen dat ik geen les meer van haar wil? Ik zit hier echt mee hoe ik dit moet gaan zeggen (ben ook heel onzeker van m'n eigen) Ik zit er nu al tegen aan te hikken ;( Dus iemand tips?

juval

Berichten: 13198
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Hoe moet ik dit brengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:16

ai, lastig altijd zo'n 'slecht-nieuws' gesprek.... even door de zure appel heen bijten, en het gewoon eerlijk tegen haar zeggen. 'bedankt voor de lessen, maar het komt mij beter uit om bij schoonzus te lessen ivm de lestijden.'

veel succes.

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:19

Gewoon zeggen waar je tegen aan loopt.
Vaak is het prettig om nog een feedback mee te krijgen waarom iemand stopt met je dienst afnemen zodat je er eventueel aan kunt werken bij andere klanten.
Laatst bijgewerkt door moyra op 11-12-13 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Hoe moet ik dit brengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:25

Even doorbijten, het is lastig maar eerlijk duurt het langst.
Zoals hier boven al gezegd, zeggen waarom je geen les meer wil.
Ze heeft er vast wel begrip voor.

*nu ik dit typ komt er een reclame van merci :') *

x_Quinta_x
Berichten: 1370
Geregistreerd: 29-09-08
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe moet ik dit brengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:51

Ik zou juist niet zeggen dat je bij haar schoonzus gaat lessen! Klinkt een beetje als "die heeft mij lesklant afgepakt" ookal is dat niet zo.
Ik zou gewoon zeggen: "we zijn al een tijdje bezig, maar de klik tussen lesgever en ruiter komt er maar niet. Ik ga op zoek naar iemand anders."
Bellen vind ik ook persoonlijk en vaak minder eng dan ff face to face.

PenP2014
Berichten: 1975
Geregistreerd: 17-11-13

Re: Hoe moet ik dit brengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:54

Gewoon zeggen luister ik vind je een heel aardig persoon maar ik mis de klik tussen ons als je mij lesgeeft. Als ze dat dan persoonlijk opvat doet ze dat maar. Het is puur een dienst waar je voor betaalt en als dat niet naar wens is ga je weg. Simpel :)

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 13:20

x_Quinta_x schreef:
Ik zou juist niet zeggen dat je bij haar schoonzus gaat lessen! Klinkt een beetje als "die heeft mij lesklant afgepakt" ookal is dat niet zo.
Ik zou gewoon zeggen: "we zijn al een tijdje bezig, maar de klik tussen lesgever en ruiter komt er maar niet. Ik ga op zoek naar iemand anders."
Bellen vind ik ook persoonlijk en vaak minder eng dan ff face to face.

Ja dat klopt! Dat ga ik dan ook niet zeggen...

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 13:54

ED --> YRT

Flower86
Berichten: 179
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Hoe moet ik dit brengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:04

Wat goed dat je dan niet haar als instructrice aan houd maar verder kijkt en iemand vraagt die wel bij jullie past. Dat je haar nu moet afzeggen is niet leuk maar ik zou iets zeggen in de trant van ik vond het leuk om les van je te krijgen maar ik merk dat we niet echt verder komen. Ik heb dus besloten om een andere instructrice te zoeken/nemen. Ik heb een kleinigheidje voor je om je te bedanken. Succes

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Hoe moet ik dit brengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:07

Wat lief dat je al een doosje Merci klaar hebt liggen :-)

Zo'n gesprek is nooit makkelijk, even door de zure appel heen bijten dus :-) Net wat de andere zeggen, iets van 'op zoek naar andere instructrice, weer verder komen.. etc.etc.etc..'.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Hoe moet ik dit brengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:16

Zet hem op! En je kan het *\o/* *\o/* *\o/*

Succes TS!!!

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Hoe moet ik dit brengen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 18:36

pfoe. Dat was moeilijk ik stond letterlijk met knikkende knieen. Ze vatte het gelukkig goed op en snapte mij ook wel!

NaomiJouke
Berichten: 1076
Geregistreerd: 29-02-12
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:40

novito schreef:
pfoe. Dat was moeilijk ik stond letterlijk met knikkende knieen. Ze vatte het gelukkig goed op en snapte mij ook wel!

Das fijn :j

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Hoe moet ik dit brengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:55

Wat fijn dat het goed gegaan is :-)