Pony niet te houden met springen

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:35

@naomi_g1998, dat hoeft niet altijd zo te zijn. met mijn vorige verzorgpony ging het dressuur prima en had ik gewoon de controle, maar met springen ging er een knop om en was hij niet meer te houden... ben er behoorlijk hard afgevallen en had een hersenschudding.. raad je dus ten eerste aan om les te nemen en niet zelf zo door te gaan. maar zo te lezen was je dat al van plan :) dus ik zou inderdaad goede dressuurles maar ook zeker goede springles nemen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-11-13 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:37

hoor vaak dat het minder moet worden als je vaker springt, maar ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:39

ik snap je punt ook wel @naomi_g1998, en ben het volledig met je eens dat je terug moet naar de basis en dat is inderdaad dressuur. Maar als je pony enthausiast wordt en je de controle niet meer hebt, betekent het niet dat dat altijd zo is, dat bedoelde ik :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:40

naomi_g1998 schreef:
LiannePuthzy schreef:
euhmm tijdens dressuur en buitenritten heb ik wel gewoon controle en luistert ze perfect

Blijkbaar niet, anders had je haar ook onder controle tijdens het springen.

Ik zou niet weten waarom vaker gaan springen zou helpen @dreamer? Wat zou de 'werking' van dat dan zijn?


nee dat snap ik dus ook niet, maar heb dit al een paar keer mensen horen zeggen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:43

naomi_g1998 schreef:
Anoniem schreef:
ik snap je punt ook wel @naomi_g1998, en ben het volledig met je eens dat je terug moet naar de basis en dat is inderdaad dressuur. Maar als je pony enthausiast wordt en je de controle niet meer hebt, betekent het niet dat dat altijd zo is, dat bedoelde ik :o

Nou, toch wel :Y) je pony mag uiteraard het springen leuk vinden, maar het lijkt me niet de bedoeling dat de pony bepaalt waar je heen gaat en hoe hard die gaat. Als je dat niet kan bepalen heb je dus geen controle, wat bij ts het geval is.

Ts, heb je misschien een filmpje?


volgens mij snap je niet wat ik bedoel haha ;) maar goed maakt opzich niet uit, het punt is dat je pony inderdaad niet de leiding moet nemen, maar heb je een filmpje? zou handig zijn :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-11-13 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:47

wat misschien wil helpen, is overgangen rijden, waardoor jij de tempocontrole hebt ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:48

naomi_g1998 schreef:
Wat bedoel je dan? :) op mij kwam de laatste zin een beetje over alsof 'bij het springen raced mijn paard op de hindernissen af etc maar dat betekend niet dat ik geen controle heb'


okee ik ga het even anders proberen te verwoorden haha :o ik bedoel, dat als TS bij het springen gen controle heeft, het niet betekend dat ze bij de andere dingen (zoals dressuur, buitenrijden) ook geen controle heeft, snap je? zo kwam jou eerste reactie namelijk op mij over, dat jij zei dat ze nooit controle had ;)

EDIT: dus Lara, bij jou heeft vaker springen geholpen? (om even terug te komen op mijn eerdere reactie)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-11-13 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:54

dat geloof ik ook ja, dus de voornaamste tip TS; zoek een goede springinstructeur die jullie samen kan begeleiden! en zet gewoon een hindernis in de bak, maar ga niet springen, vind ik ook een goede tip :j succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:11

niet heel veel anders dan hoe je normaal longeerd, maar pas hier wel mee op en doe het niet te vaak. op een volte springen (zoals met longeren) is niet heel erg goed voor het paard als je dit te vaak doet. en je kan haar/hem niet corrigeren als hij/zij weeer met een enorme vaart over de sprong heen gaat.
maar je idee opzich vind ik goed, dan kan je zelf ook zien wat je pony nou precies doet :j maar zoals ik al zei, doe dit niet te vaak, les nemen is beter. uiteindelijk gaat het erom dat jij en je pony op een gecontroleerd tempo samen over de sprong gaan

Anoniem

Re: Pony niet te houden met springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:18

dan is het goed, hoop dat het een beetje helpt! maar ti's wel fijn dat je zo zelf ook ziet wat je pony precies doet, dan weet je ook wat je zelf moet doen en waar je op moet letten. en als je dan ook nog les hebt, gaat het wel goedkomen denk ik :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 7 bezoekers