hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bruma
Berichten: 332
Geregistreerd: 13-08-13

hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 21:26

Heeey
Bijna iedereen is wel gewoon van zn paard gevallen! kan door van alles komen hoe ben jij van je paard gevallen en wat was je raarste val?
Mijne:
* Met paard en al (paard had probleem aan zn been niemand wist dat)
* Door flinke bok ( longen sloegen even dicht)
* omdat ik zonder zadel ging op 4 jarige ( ja weet ik veel haha)
De raarste was dat ik vandaag op mn verzorgpony sprong die vervolgens ging wandelen en waardoor ik er overheen gleed en een halve draai maakte en weer naast haar lag waardoor zij verontwaardigd omkeek wat ik in hemelsnaam op de grond deed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:28

Meerdere keren dat ik er af viel en op mijn voeten terecht kwam alsof er niks was gebeurd...

Een keer over de nek van het paard keihard op m'n rug.

Een keer van [naam] toen ik zonder zadel reed en hij van de hoefslag af ging toen ik verwachtte dat hij rechtuit zou gaan. Heb me geen zeer gedaan gelukkig.
Laatst bijgewerkt door Dani op 04-01-18 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Namen verwijderd op verzoek.

_SimoneSG
Berichten: 497
Geregistreerd: 24-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:28

Stuk of 4/5 x :)
raarste val is dat ik op een paard moest ( op manege) die net geschoren was , en het koud had , Hij flipte :') K viel eraf na veel bokken / halve steigers , Elegante val met 2 salto's ;oo

* ongeveer een jaar geleden O:) *

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:30

Hoevaak ik ben gevallen is niet te tellen.
Mijn pijnlijkste was met mijn eigen paard toen ze net onder het zadel was.
Mijn raarste was niet echt een val. Paard draaide razendsnel om en ik stapte gewoon af jammer dat het niet gefilmd was want ik lag in een deuk.

manon_goldy
Berichten: 775
Geregistreerd: 02-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 21:46

Ik een stuk of eehnmm 10 a 15 keer ofzo (denk wel meer :') )
Mijn raarste was denk ik wel meer dan een jaartje terug. Het was heel erg warm.
En mijn instructeur zat te puffen en te klagen over de temperatuur. Toen heb ik een flesje
Water over hem heen gegooid. Toen heeft hij mij eraf gekieteld en onder de slang gezet..
Toen moest ik er heel erg nat op :D

Merry98
Berichten: 2789
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Dromenland

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:03

geen idee hoevaak.

*Maar met paard en al naar voren geklapt is echt vaak gebeurt. En daarmee een aantal keer met paard en al koprol gemaakt.
Paard bleek een neurologische mankement te hebben waar we pas veel later achter kwamen waardoor die door de voorhand zakte. (was manege paard)
Niks aan overgehouden, af en toe was blauwe plekken of spierpijn.

** met andere manege paarden eraf gebokt of dmv er kneiter hard vandoor schieten eraf gevlogen.
***Zonder zadel dmv een aantal bokken.
**** Eigen paard dmv ervandoor schieten en blijven rennen. De ene keer door een bok eraf gevlogen en de andere keer doordat hij links ging en ik dacht rechts.
Hierbij ben ik 1x op de bakrand in de binnenbak geknald. Ik had een week of 2 tot 3 erge spierpijn met blauwe plekken en t idee dat ik gesandwitcht was tussen 2 muren.

En de andere keer dat ik viel was al een heftig gebeuren met ervandoor schieten. En dit samengesteld met behoorlijke wokkel draaiende bokken en toen lag ik nog geen 5 cm naast de hardhouten buitenbak rand.
Dit ging behoorlijk hard. Die buitenbak lag aan de dijk en er stopte zelfs een auto daar om te vragen of t wel goed met me ging.
Maar ik stond op en ging weer verder.

Daaraan heb ik toen wel rug en nek klachten overgehouden.
Dit paard heb ik nu niet meer. Mede dankzij deze acties die ikzelf niet onder controle kon houden.
(erg energiek paard)

paarden369
Berichten: 115
Geregistreerd: 09-06-13
Woonplaats: zutphen

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:07

Ik ben er 1 keer van af gevallen vanuit de draf maar dat was gewoon ff een evenwichts foutje hihi

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:08

ben (zover ik weet) al vaker dan 2x gevallen. maar van de laatste 2x weet ik nog hoe..
1: pony gaat rodeo-en en ik als nog niet zo ervaren ruitertje (toen was ik 10 ofzo..) maakte een achterwaartse koprol en zat zo tegen de bakrand aan :') ik zat best lekker eigenlijk...
2: pony wil niet echt in galop, dus zit ie net 3 passen gaat ie opeens halthouden, ik vlieg naar voren, hangend op de hals, en pony natuurlijk nog een paar keer met hoofd flink bewegen, dus ik heb letterlijk zand gehapt...

maximexfleur

Berichten: 882
Geregistreerd: 12-11-11
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:09

Heb geen idee hoevaak ik gevallen ben maar mijn laatste val was best raar.
Ik had springles met mijn verzorgpaardje, de eerste sprong ging vet goed! Toen viel ik ineens na de tweede sprong flauw. Schouder en borstbeen zwaar gekneusd :P

LicentioFide

Berichten: 1645
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:11

Mijn raarste keer was dat mijn pony ineens omviel, hij is onder me gestorven aan een hartaaval.

KimD

Berichten: 20415
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:15

Hoevaak kan ik ondertussen niet meer tellen, maar van iedere val leer je. :j De raarste val heb ik met paard en al gemaakt, hij schrok van een plastic zak waarna hij een berm insprong wat dieper was dan het leek. Hij dook hoofd eerst naar beneden en zakte door zijn benen, hier kon ik me nog vast houden aan het zadel. Toen hij echter weer schuin naar boven sprong niet meer en lag ik ernaast, maar omdat ik hem vasthield stond hij net niet op mijn hoofd. Ik was blauw overal en hij heeft minstens nog een week spierpijn gehad... :n Hoop ik nooit meer mee te maken.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:16

Ik rijd bijna 9 jaar en heb daarvan 2 jaar alleen maar gesprongen dus heb vele vallen gemaakt. Als ik dat moet bijhouden heb ik een boekje nodig denk ik. Heb wonderbaarlijk genoeg nog nooit wat gekneusd, gebroken, pijn gehad of wat dan ook. Enige verwonding die ik ooit had was een tand door mijn lip en zand in mijn mond. :+

Echt hele rare vallen heb ik niet echt, ben ook altijd gelijk weer op het paard gegaan aangezien ik nooit heel verkeerd ben gevallen of zo. Ben wel een keer flink gelanceerd bij een drie dubbel sprong. Bij de tweede zat ik al niet meer goed en toen de derde kwam maakte ik twee salto's waarna ik netjes op mijn billen terecht kwam. Verder moest ik een keer op een eigenwijze b/c pony en ik reed samen met een Belgische knol in de bak. Mijne wou niet over de sprong heen dus hadden we voor de grap maar even de belg langs de sprong gezet zodat ze er wel overheen moest. Maar nee hoor, madame loopt gewoon tegen die dikke billen op waardoor ik van het lachen er gewoon vanaf rolde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 22:28

Vroeger op de manege lag ik er om de week zo'n beetje wel af.
Ben er 1 keer af gevallen dat t paard op hol sloeg en bijna over mij heen rende maar mijn gezicht (net onder mn oog) wel net aan getikt heeft met zijn hoef..
Niks aan over gehouden gelukkig, wou er na die tijd zelfs weer op klimmen, mocht alleen niet dus ben in de kantine gaan zitten met een koude doek op mijn oog.

sigridlucky
Berichten: 22
Geregistreerd: 26-01-13

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:32

NoreenJulia.. ooh wat eng.. super sneu!!
Ik was laatst op een andere pony aan het rijden, die al een halfjaar ofzo niet had gereden. We gingen even een laag sprongetje doen ( niet heel slim) en toen sprong ze te vroeg, te hoog, en maakte ze direct na de sprong een super scherpe bocht. Toen viel ik met me gezicht vol in het zand.
En we gingen voltige doen met zon voltige singel. En die was niet aangesingeld. We gingen zo even stappen, alleen de longeer lijn schoot los. Mijn verzorgpony schrok een beetje en ging er van door. De singel ging scheef en ik knalde met mijn hoofd bijna tegen een paaltje en viel bijna in het schikdraad.
Gelukkig had ik mijn cap op!(niet dus)

Selina

Berichten: 14286
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:34

De raarste was toen het paard een klein bokje gaf en ik zo heel langzaam langs de hals naar beneden gleed, zo op me kont op de grond. Ik keek om me heen zo van 'uh huh, wat?' en niemand had door dat ik eraf was gevallen.

En pijnlijkste over hindernis gelanceerd. Viel op m'n onderrug, week superveel pijn gehad.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:08

Geen idee hoevaak, iig wel meer dan 30 keer ofzo :+

Ben nog nooit echt pijnlijk gevallen, heb echt een engel om me heen ofzo. Wel vaak heel raar gevallen, maar nooit echt pijn gedaan.
Ben 2x met paard en al gevallen. 1x struikelde t paard en werd ik gelanceerd, en paard lag opeens. Een andere keer was met een buitenrit. Het had geregend, dus de straat was nat (en blijkbaar dus glad!). Ze wou opeens niet meer verder en ze probeerde om te draaien, maar dat ging dus niet helemaal goed. Ze gleed uit, en viel op dr zij. Met mijn been er gedraaid onder.... Hoe het kan dat mijn been niet verbrijzeld en gebroken is? Geen idee. Had helemaal niks. Paard ook niet, op wat bloed in dr mond na.
Verder ben ik een keer tegen een boomstam (hindernis) aan geknald en een keer met m'n hoofd tegen een staander gelanceerd.

Een andere heeele rare val was vanuit middengalop, paard zag iets 'engs' en maakte een soort van sliding stop met daarna een sprong opzij. Dus ik vloog er zo met een halve salto overheen, maar rolde door en stond opeens weer :')

Heb verder nog niks ergs gehad, nog nooit wat gebroken of gekneusd oid. Alleen wat blauwe plekken.

Shariell

Berichten: 347
Geregistreerd: 01-08-13

Re: hoevaak ben je gevallen en wat was je raarste val?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:12

Uhh hoevaak is ontelbaar mijn raarste val was toen nog van mijn eigen paard hij gooide me eraf en bokte toen raakte hij me in mn gezicht :p van mn moeder mocht ik hem.niet meer :( dus is hij verkocht :(

DunaCO

Berichten: 92
Geregistreerd: 04-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:17

ben op 10jarige leeftijd van een pony afgevlogen omdat hij weigerde voor de sprong, vloog helemaal tot de bakrand en kwam ik ook nog neer op mijn hoofd met het gevolg van 3weken niet kunnen lopen doordat ik geen gevoel meer in me onderlijf had. Gelukkig is het na die 3 weken helemaal weer terug gekomen

hielkebro

Berichten: 2042
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:19

stuk of wat er af gevallen, de ene keer was het gewoon niet serieus rijden, en de andere keer wel.

ik was 8, k reed op mn welshje, we gingen in de galop in de berm, maar t was te glad en dat had ik niet door, dus zij steigeren, en zo viel ik er onder, ze lande op mn knie met een voor voet, dee ze heel zacht, toen ging ze weer omhoog steigeren, zo kon ik er onder weg rollen, verder ben ik nooit erg hard gevallen.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:20

Ik ben nog nooit raar gevallen eigenlijk, voor zover ik me kan herinneren. Ben ontzettend vaak van m'n vroegere verzorgpony gevallen, dat heb ik echt niet bijgehouden, maar dat was een shetlander waarvan het zadel zonder staartriem niet goed bleef liggen dus 9 van de 10 keer viel je over d'r hals als ze haar hoofd omlaag deed :') Op mijn vorige manege ben ik er volgens mij 3x afgevallen, waarvan 2x van dezelfde pony :') Daarna ben ik er een jaar of 5, 6 niet vanaf gevallen totdat ik afgelopen zomer bij m'n huidige manege 2x tijdens een bosrit viel omdat paardlief veel te enthousiast was en allemaal liep te springen >;)

pjmpaarden

Berichten: 152
Geregistreerd: 13-02-13
Woonplaats: bij de grens van nh/zh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:26

merdere keren gevallen ergste was samen me paard onderuit op een brug hij ging er vandoor in rengalop

cathyenbeau

Berichten: 548
Geregistreerd: 24-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:29

Ik was op een jonge pony aan het rijden, net 4 jaar. Maar dat was zo´n vluggertje weetjewel. Ik wilde dus aangalopperen, alleen ik verloor per ongeluk mijn voet uit de beugel, waardoor pony schrok en er racend vandoor ging, en ik kwam helemaal scheef te zitten dus ik pleurde er in de bocht af. Heb daarbij alle 3 mn enkelbanden gescheurd, nou geen pretje!

En een keer bij mn vriendin, we waren op shetlanders aan het rijden en we gingen springen zonder zadel. Aangezien ik echt niet zonder zadel kan rijden ging het dus mis. Ik wilde draven over het balkje heen, alleen vlak voor de hindernis sprong de shet in galop, en maakte een giga sprong! Ik maakte een soort koprol tegen het hek aan met mn hoofd maar wat was ik blij dat ik mijn cap op had! Daarna wel een beetje hoofdpijn gehad.
Laatst bijgewerkt door cathyenbeau op 27-11-13 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:29

Het is nog te tellen op 2 handen :) gekste val?
Pony liep onder een klimrek door en ik bleef steken op de stang :')
Deed hartstikke zeer, want ik werd even geplet tussen pony en die stang die echt niet meegaf :=
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 27-11-13 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:30

Een stuk of dertig keer. (of misschien wel meer)
Mijn 'raarste' val staat op video toevallig, paardlief gaf 3 serieuze bokkensprongen, de laatste bleef ik niet meer in het zadel en gebeurde er dit:


Een andere val was door een miscommunticatie, paard ging naar links, ik wilde naar rechts (sprong stond op middenlijn) dusja als we beiden elkaar niet verstaan krijgen we als resultaat dat paardlief toch de andere kant op wil dan ik ga, knal je keihard tegen de omheining, zit er vervolgens een breuk in en heb je een blauwe bloedende heup :')

Sjors
Berichten: 13117
Geregistreerd: 06-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:30

Ik ben al lang niet meer gevallen, maar iniedergevaal heeell vaak :+

Mijn raarste val was: ik stapte aan de ene kant op, en viel er aan de andere kant af .... :+ _O-