Bewegelijke bok!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Googel
Berichten: 262
Geregistreerd: 29-10-13

Bewegelijke bok!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 21:10

Hallo,

Aangezien ik van mijn ouders geen eigen paard krijg zou ik graag een soort van simulator willen hebben. Maarja dat kost natuurlijk te veel geld. Mijn idee was om een bewegelijke bok te maken die de bewegingen van een paard nadoet in galop, draf, stap. Ik laat bij de schrijnwerkerij dan een ronde bok maken ik koop een zadel en ik kan rijden. Weten jullie hier een apparaat voor dat kan dienen hiervoor?

femo
Berichten: 1841
Geregistreerd: 20-04-12

Re: Bewegelijke bok!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:12

kun je niet beter een verzorgpony zoeken? ik denk dat een bok je niet heel veel zal leren, behalve zitten.

Arcodavella
Berichten: 555
Geregistreerd: 30-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:19

Wat wil je er mee bereiken? Beter van leren paardrijden? Het lijkt mij helemaal niet leuk, als ik eerlijk ben. Het 'paard' geeft nooit respons, je kan het niet verzorgen, geen band opbouwen. En je zult er ook niet veel van leren, want een namaakpaard zal constant lopen, als je snapt wat ik bedoel. Een paard in het echt, zal altijd iets labieler lopen en onverwachte bewegingen maken.

Ik zou een verzorgpony zoeken.

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:56

Hmmm... Ik snap het ook niet zo goed, maar misschien kan ik je wel helpen.

In de voltigewereld worden er namelijk wel van die 'bokken' gemaakt. Die kan alleen galop, omdat draf en stap voor voltige niet interessant zijn. Het is een heel saaie beweging, je kunt hem wel in verschillende 'standen' zetten maar op paardrijden zal het niet lijken :') Zo'n bok is niet standaard ergens te koop, maar ik ken toevallig iemand die er wel een heeft gemaakt dus die kan je misschien helpen (zie http://activiteitenplekdeheerevelden.nl/winkel/). Op de website staat alleen de 'normale' bok, maar misschien dat ze op aanvraag wel bewegende willen maken.

Qua kosten ben je niet goedkoop uit kan ik je vertellen. Voor het bedrag dat je betaalt voor zo'n bok kun je nu met de crisis ook wel een leuk paardje van kopen. Behalve eten (stroom) heeft hij weinig nodig en hij poept ook niet :')

SouLovHorses

Berichten: 25
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Amsterdammy!!!

Re: Bewegelijke bok!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 13:20

Hoi,

Er is een aparaat van Anky en die kan de bewegingen doen van stap draf en gallop.
Het heet zo: Anky Free Riding Fitness.

Inkie1990

Berichten: 30
Geregistreerd: 21-11-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Bewegelijke bok!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:11

Wow.. Ik kan me niet echt voorstellen dat dat bestaat of dat het goedkoop is.. Denk dat manegelessen dan goedkoper zijn..

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:44

Ik wou vroeger ook heel graag een paard of op paardrijles. Dat kon niet maar ik kon me voor een paar kwartjes hier uren op vermaken :D
Afbeelding

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Re: Bewegelijke bok!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:46

dat is echt niet te doen hoor ;)
een mechanische ton is echt giga duur! bovendien ga je geen zadel vinden wat erop past.
ik zou voor een verzorgpaard gaan of de manege.

Nebuko

Berichten: 68
Geregistreerd: 25-04-13

Re: Bewegelijke bok!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:58

Ik geloof nooit dat je uit een apparaat dezelfde fun en beweging kunt halen als dat je uit een levend paard zou kunnen halen!
Ik zou inderdaad zoeken naar een verzorgpaard. Soms zijn er mensen die een verzorger zoeken die betrouwbaarheid belangrijker vinden dan een bijdrage in geld...
Denk dat je daar gelukkiger van wordt.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Bewegelijke bok!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:01

Ik denk ook niet dat je met zo'n bok echt iets leert. Je kunt er wel beter van leren zitten, maar dan heb je nog iemand nodig die vanaf de grond meekijkt. Ik zou gewoon op een manege gaan lessen of een verzorgpony zoeken en daar eventueel mee gaan lessen

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:11

TAO --> YRT

batfull
Berichten: 129
Geregistreerd: 27-03-12
Woonplaats: Breda

Re: Bewegelijke bok!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 11:47

Zo'n bok is misschien leuk voor 10 minuten :+ als je echt zo graag wilt rijden zou ik inderdaad lekker een verzorgpaardje zoeken. of een paar lesjes bij een manege. Dan zit je in ieder geval op een echt paard, in plaats van eentje van plastic :')