Erg lastige keus... Help!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Erg lastige keus... Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 18:56

Hallo bokkers! :)

Ik ben vorige week wezen kijken bij een KWPN paard (om bij te rijden) we hadden wel een klik maar, het spatte er niet vanaf zegmaar.
Het paard is 5 centimeter groter dan mij, erg schik achtig, en ik vind zelf niet fijn te rijden. (15 minuten van mijn huis)
Nou had ik dus nog een afspraak staan met een andere vrouw (ik heb ze alle 2 verteld dat ik bij 2 paarden ging kijken) en dat was dus vandaag, en ik voelde gelijk de klik met de pony en de eigenaar! In het begin was de pony ook nogal vervelend maar na doorzetten liep hij vreselijk lekker! de eigenaar vertelde ook dat er wel eens mensen van stal erop gingen en die het dan opgaven dus ze vond dat erg leuk om te zien. Met de pony mag vrijwel alles: springen, dressuur (ook wedstrijden) en het is 10 minuutjes stappen van de hei en het bos, ik mag dan ook als ik wil in de weekenden haar opbellen om te zeggen dat ik graag even buiten wil rijden. Het enige minpunt is dat, dat ong 40 minuten fietsen voor mij is en in de buurt rijden geen bussen of treinen.

Wat zouden jullie doen?

:evaw:

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:58

Ik zou ze geen van tweeen doen.
Met de eerste krijg je ongelukken, en de tweede is te ver weg... met name met slecht weer...

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 19:00

jorika1986 schreef:
Ik zou ze geen van tweeen doen.
Met de eerste krijg je ongelukken, en de tweede is te ver weg... met name met slecht weer...

Bij mijn vorige bijrijd pony werd ik wanneer het kon gebracht door mijn moeder (als het regende of iets)

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:01

Het duurde even voor ik doorhad dat het om een verzorgpaard ging (ik las te snel), ik dacht dat je een paard ging kopen :P

De eerste zou ik sowieso niet doen. Als je dat nu al niet ziet zitten heb je inderdaad kans dat het mis gaat. Voor wat betreft de tweede, je moet zelf bekijken of je dat te ver vindt. Mijn eerste verzorgpaard stond op een uur fietsen, in de winter. Ik heb dat toen wel volgehouden, 2x per week. Achteraf gezien verklaar ik mezelf voor gek, maar het heeft me ook veel goeds opgeleverd. Het is dus net waar je zelf achter staat!

esmee1233

Berichten: 838
Geregistreerd: 03-09-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:02

dan zou ik als ik jou was voor de tweede gaan!
Als je zegt dat je soms gebracht werd, dan zou ik voor de tweede gaan, daar heb je een klik mee en je word toch soms dan gebracht!

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 19:05

Kirsha schreef:
Het duurde even voor ik doorhad dat het om een verzorgpaard ging (ik las te snel), ik dacht dat je een paard ging kopen :P

De eerste zou ik sowieso niet doen. Als je dat nu al niet ziet zitten heb je inderdaad kans dat het mis gaat. Voor wat betreft de tweede, je moet zelf bekijken of je dat te ver vindt. Mijn eerste verzorgpaard stond op een uur fietsen, in de winter. Ik heb dat toen wel volgehouden, 2x per week. Achteraf gezien verklaar ik mezelf voor gek, maar het heeft me ook veel goeds opgeleverd. Het is dus net waar je zelf achter staat!


Haha, nee als het om een eigen paard ging had ie wat mij betreft aan de andere kant van het land mogen staan, dan hadden we hem hier kunnen stallen :+
Maar het gaat hier ook om 2 keer per week, kou vind ik niet zo'n probleem en het is best dicht bij mijn school, dus vanuit daar zou ik gelijk door kunnen gaan..... Het enige waar ik tegen op zie, is als het gaat sneeuwen :(
Wat betreft over de eerste, ik vind het zo erg om te zeggen dat je liever de ander gaat doen. :o

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 19:07

esmee1233 schreef:
dan zou ik als ik jou was voor de tweede gaan!
Als je zegt dat je soms gebracht werd, dan zou ik voor de tweede gaan, daar heb je een klik mee en je word toch soms dan gebracht!

Haha, ik vind vooral ook leuk dast je daar meer mogelijkheden mee hebt gewoon heerlijke buitenritten rijden en ook sirieus aan het werk.
Bij de eerste is het ook dat het echt een paard is, ik ben altijd pony's gewend mijn vorige bijrijd pony was net zo groot, en hij reed net zo fijn als die pony waar ik vandaag ging kijken...

ryukapple

Berichten: 1775
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:08

Zou voor de tweede gaan. Mijn eigen paard staat ook 30 min fietsen van mij vandaan en vind dat prima te doen is ook met minder weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:08

Ook al gaat het om bij rijden, dan nog zou ik geen van beide nemen.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:11

De tweede, als alles goed voelt is 40 min fietsen niet zo erg. Ja met sneeuw is het lastig, maar dat is als het goed is maar enkele dagen per jaar dat je echt niet kan fietsen, misschien moet je dan een enkele keer afzeggen of als iemand je kan brengen..

Overigens, kan je op veel stallen weinig zodra er sneeuw ligt.. Tenzij je een binnenbak hebt natuurlijk.

Het paard dat ik rijd staaf ook op een flinke reisafstand (auto), ook dit zal lastig worden met de ergste sneeuw dagen.. Maar daar laat ik deze kans niet voor liggen

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 19:13

ryukapple schreef:
Zou voor de tweede gaan. Mijn eigen paard staat ook 30 min fietsen van mij vandaan en vind dat prima te doen is ook met minder weer


Ik ga inidergeval nog een keer komen bij alle 2, bij de KWPN merrie ben ik al vaker geweest maar het blijft gewoon dat ik me totaal niet veilig voel bij dat paard ik dacht eerst aan dat het lag omdat ik het paard gewoon niet ken.
Maar vandaag was ik dan bij die pony en daar had ik echt het gevoel dat ik 99% veilig op die pony zat :)

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 19:15

renee16 schreef:
De tweede, als alles goed voelt is 40 min fietsen niet zo erg. Ja met sneeuw is het lastig, maar dat is als het goed is maar enkele dagen per jaar dat je echt niet kan fietsen, misschien moet je dan een enkele keer afzeggen of als iemand je kan brengen..

Overigens, kan je op veel stallen weinig zodra er sneeuw ligt.. Tenzij je een binnenbak hebt natuurlijk.

Het paard dat ik rijd staaf ook op een flinke reisafstand (auto), ook dit zal lastig worden met de ergste sneeuw dagen.. Maar daar laat ik deze kans niet voor liggen


Ja ik zat er ook al aan te denken dat voor iets leuks afstand niet erg is. Maar indd ik zal met sneeuw vast wel kunnen afzeggen, Ze hebben overigens wel 2 binnen bakken en 3 buitenbakken :+

sannedeedee1

Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 19:15

Mindim schreef:
Ook al gaat het om bij rijden, dan nog zou ik geen van beide nemen.


Vanwaar deze keus?

Anoniem

Re: Erg lastige keus... Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:21

Met het eerste paard is er geen klik, en om meerdere malen per week door weer en wind 40 minuten heen en 40 minuten terug, met sneeuw, regen en in het donker, zou mij te veel zijn. Als je het moet combineren met alles, je bent alleen al 80 minuten bezig met fietsen, met tegenwind nog langer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:23

ik moest ook 30 tot 40 minuten fietsen naar mijn vorige bijrijdpaarden, vond t ook ver, maar de klik was er en vond het hele leuke paarden, super tijd gehad! dus ik had het er voor over :)

anneroxanne
Berichten: 150
Geregistreerd: 29-10-12
Woonplaats: in Wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:26

Ik zou voor nummer 2 gaan, maar als het heel vroeg donker word hoe ga je dat dan doen? 40 minuten in het donker fietsen lijkt me namelijk niet heel prettig ;)

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:29

Lastige keuze....

Als ik het zo lees zou ik rustig verder gaan kijken..
Het eerste paard spreekt voor zich, niet veilig is niet doen. :)

Tweede paard klinkt perfect maar het is alleen veel te ver, niet dat het erg is om een stukje te fietsen. Maar ik vind het onverantwoord om een meisje van jouw leeftijd (eigenlijk geldt dit voor elke vrouw ongeacht de leeftijd) s'avonds door het donker naar huis te laten fietsen. Je hoort zoveel gekke dingen tegenwoordig dat als ik een van jouw ouders was geweest hier écht een stokje voor had gestoken!

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Erg lastige keus... Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:32

Het is toch geen erg lastige keus, lijkt me. De eerste valt af.

Je hoeft alleen maar te kijken of je het ervoor over hebt om voor de 2e te gaan ivm de fietsafstand.

Om eerlijk te zijn zeg ik ook nee, om de redenen die Kir_Ples al had geschreven, hierboven.

Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:34

Heb toen ik 15 was voor een verzorgpaard dezelfde kilometers heen en terug gefietst of gelopen, naast mijn vwo... Heb er ontzettend veel van geleerd, en was elke keer zo gelukkig als ik er was. Maar goed, misschien moet je wat vaker gaan om daar voor jezelf een beeld van te kunnen vormen?

Anoniem

Re: Erg lastige keus... Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:37

Ik ook Sientje, maar dat was in het weekend overdag. Ik denk niet dat mijn ouders het goed zouden hebben gevonden omdat zelfde eind in de winter en in het donker en na schooltijd nog te fietsen.
Tegenwoordig vind ik het persoonlijk ook niet vertrouwd. Wij wonen in een dorp, als ik op de fiets naar de nabij zijnde stad wil, moet ik ook in het donker en heel eerlijk voel ik me dan niet veilig op de fiets en ik word 40 :')

Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:37

Ik vind 25 minuten fietsen naar mijn verzorgpaard al te ver :o
Maar ik heb gelukkig de beschikking over een auto.
Maar als je je echt goed voelt bij een paard, moet je het doen. Of anders verder zoeken, niet kiezen voor optie 1 iig.

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:39

Terecht dat je je niet veilig voelt ik voel me ook nooit veilig alleen op straat.. Je hoort ook gewoon zoveel enge dingen dat het ook onmogelijk is om met een veilig gevoel over straat te gaan. Het is bijna nieuws van de dag, verkracht, mishandeld, vermoord, vermist etc..

Ragdollcat
Berichten: 14664
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:44

Vroeger had ik een hele lieve verzorgpaard en daar fietste ik ook 30 a 40 minuten heen, maar wel altijd op de vrije dagen en in het weekend nooit in het donker savonds en ik werd ook vaak gebracht en gehaald door mijn ouders.

Dus misschien mag je op de dagen komen dat je niet in het donker terug hoeft te fietsen.

Als je langs enge plekken moet fietsen zou ik wel daarvanaf zien. Jouw veiligheid gaat voor alles.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 17-11-13 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

hwn
Berichten: 4690
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Erg lastige keus... Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:48

Als je rechtstreeks van school kan gaan, zou ik de tweede nemen, anders nog even uitkijken voor iets dichter bij de deur. De eerste zou ik sowieso niet doen: als je je onveilig voelt, voelt het paard dit ook en komen er gegarandeerd brokken van.

En mss leer je op die stal nog mensen kennen waarmee je kan carpoolen?

Riddles
Berichten: 174
Geregistreerd: 03-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:51

Ik fietste zelf altijd ong. 5 a 6 x per week naar Diego, een halfuur fietsen. Nu fiets ik zo'n 2x per week ongeveer dezelfde afstand. Maar ik redde het zelfs nog die 5 a 6 keer per week met school! (en ik ben ook wat afgevallen en gespierder geworden!!! :P :D) Het is maar net wat je wilt, wat je er voorover hebt, en hoe 't met je tijd zit !