Vestje dat je schouders naar achter trekt

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karla

Berichten: 3930
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Drenthe

Vestje dat je schouders naar achter trekt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 13:53

Heey,
het staat vast verkeerd hoor, maar ik had echt geen idee waar ik het moest plaatsen, sorry :o .

Maar ik had volgens mij een half jaar geleden eens op de boktmarkt een soort vestje gezien, dat vestje zou dan je schouders een beetje naar achter trekken, zodat je netter zou zitten bij wedstrijden enzo. Ik moet nu rechter op gaan lopen, maar ook rechter op gaan zitten bij paardrijden (schouders naar achter). Dan zou ik veel beter en sneller van mijn rugpijn afkomen. Maar dat vergeet ik telkens :\ . Nou dacht ik er dus aan om dat vestje te kopen, maar nu kan ik die advertentie niet meer vinden.
Weet iemand waar je die dingen kan kopen?

Groetjes, Karla

x_Quinta_x
Berichten: 1370
Geregistreerd: 29-09-08
Woonplaats: Limburg

Re: Vestje dat je schouders naar achter trekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:56


moonfish13
Berichten: 18227
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:00

Die zijn volgens mij van back on track

Anders even googelen op shoulderback, dan vind je ze wel.

jokari

Berichten: 8762
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Vestje dat je schouders naar achter trekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:04

Dit volg ik even, zoiets zou voor mij mss ook wel handig kunnen zijn. Achter de pc op het werk denk ik er vaak wel aan, maar als ik rondloop of op paard zit, vergeet ik het snel.

Karla

Berichten: 3930
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 14:05

x_Quinta_x schreef:
een cijfer 8 verband misschien?
https://www.google.be/search?q=cijfer+8 ... B200%3B200

Denk niet dat het in de ruitershop te vinden is, eerder bij een orthopedie ofzo.

In mijn herinneringen zijn ze veel minder ingewikkeld. Volgens mij waren het gewoon een soort zwarte topjes/hemdjes

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:08


Karla

Berichten: 3930
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 14:10

die lijkt er wel wat op, misschien is het hem wel

Raineri
Berichten: 6197
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:11

Eens met Quinta, zou eerder bij orthopedie kijken.

Maar heel eerlijk, ik zou het niet doen. Zeker op jouw leeftijd niet. Je kunt beter zelf een betere houding creeëren. Zou daar geen geld aan verspillen. Maar dat was je vraag natuurlijk niet dus verder ben ik stil ;)

Karla

Berichten: 3930
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 14:15

Danique_G schreef:
Eens met Quinta, zou eerder bij orthopedie kijken.

Maar heel eerlijk, ik zou het niet doen. Zeker op jouw leeftijd niet. Je kunt beter zelf een betere houding creeëren. Zou daar geen geld aan verspillen. Maar dat was je vraag natuurlijk niet dus verder ben ik stil ;)

Mijn fysio (kinderfysio) heeft zo iets wel aangeraden.. ;)

jokari

Berichten: 8762
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Vestje dat je schouders naar achter trekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:38

Die houding moet je idd zelf aannemen, maar ik heb wel gemerkt, nadat mijn schouders een week ingetaped zijn geweest, dat het daarna toch wel makkelijker was om terug naar die houding te gaan en die ook effectief aan te houden. Dus ik denk wel dat zo'n tijdelijk hulpmiddel goed kan zijn. Je moet het natuurlijk niet eeuwig en altijd aanhouden. :)

nikkii

Berichten: 84
Geregistreerd: 29-06-06
Woonplaats: Born, Limburg

Re: Vestje dat je schouders naar achter trekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:51

Ik vind het ontzettend knap dat je hierover nadenkt. Heb ongeveer vanaf jouw leeftijd rugklachten en mensen die riepen 'loop nu eens recht', ervoer ik alleen maar als gezeur, omdat het me toch niet lukte om dat de hele tijd vol te houden. Achteraf denk ik wel eens 'had ik er toen maar meer aan gedaan'.

Ik heb zelf zo'n verband gehad omdat ik met mijn schouders naar voren liep, maar ik zou het iedereen afraden. Met bewegen werd mijn hele huid werd er aan de voorkant knalrood van, omdat het je schouders naar achteren duwt en dit gaat schuren.
Ik kan ook niet zeggen dat ik er echt iets aan heb gehad. Die banden gaan de kracht van jouw spieren overnemen, waardoor, mits je je rug niet blijft trainen, je rugpijn alleen nog maar erger kan worden doordat je zonder deze banden nog meer voorover gaat zitten.
Als je echt last hebt van je rug, zou ik je eerder aanraden om via je huisarts een verwijzing voor fysio/cesartherapie te vragen om daar je rugspieren sterker te maken en een betere houding aan te leren.