Advies nodig

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Advies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 21:08

Beste bokkers. Vandaag ging ik gallopperen maar een van de ouders uit mijn les wou een foto maken van zijn kind. Ik kwam net aandraven en zat net in de galop toen hij een foto maakte. De ouder dacht dat de flits uitstond maar die stond uit. Paard helemaal in paniek en geschrokken ik kan gelukkig blijven zitten maar nu mij vraag is het de schuld van mij of de ouder

troi
Berichten: 17006
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Advies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:15

Er is toch niks gebeurt? Paard schrok maar paarden schrikken wel vaker. Geen schuld dus maar samenloop van omstandigheden, thats all.

Zie dit positief, jij bleef zitten. Dat is heel netjes! Weer wat geleerd vandaag, blijkbaar zit jij stevig in het zadel. Top!

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 21:33

troi schreef:
Er is toch niks gebeurt? Paard schrok maar paarden schrikken wel vaker. Geen schuld dus maar samenloop van omstandigheden, thats all.

Zie dit positief, jij bleef zitten. Dat is heel netjes! Weer wat geleerd vandaag, blijkbaar zit jij stevig in het zadel. Top!

Zal ik doen maar het zat een beetje in mijn maag

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:37

Je moet het niet zien als een schuldvraag.
De oorzaak dat jouw pony schrok, was de flits dus dat had die ouder inderdaad beter niet kunnen doen. Het was echter geen opzet. Jij bleek niet alleen in staat te blijven zitten maar hebt je pony ook weer rustig gekregen, knap gedaan!
En daarmee is de hele situatie voorbij! :D

xShannentje
Berichten: 209
Geregistreerd: 14-10-11
Woonplaats: omgeving breda

Re: Advies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:41

Ik vraag me af waarom je je daarom druk maakt, het was gewoon een ongelukje.

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 21:44

Martie schreef:
Je moet het niet zien als een schuldvraag.
De oorzaak dat jouw pony schrok, was de flits dus dat had die ouder inderdaad beter niet kunnen doen. Het was echter geen opzet. Jij bleek niet alleen in staat te blijven zitten maar hebt je pony ook weer rustig gekregen, knap gedaan!
En daarmee is de hele situatie voorbij! :D

Hartstikke bedankt

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 21:44

xShannentje schreef:
Ik vraag me af waarom je je daarom druk maakt, het was gewoon een ongelukje.

Omdat ik er toch mee mijn maag liep met het probleem en daarom dit topic heb geopend

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:45

Waarom vind je het belangrijk wie z'n schuld het is?
Het is gewoon pech. Paarden kunnen nu eenmaal schrikken. De een schrikt niet van een flitser de andere wel.

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 21:46

Tigra_ schreef:
Waarom vind je het belangrijk wie z'n schuld het is?
Het is gewoon pech. Paarden kunnen nu eenmaal schrikken. De een schrikt niet van een flitser de andere wel.

Staat in een eerdere reactie waarom

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:48

nardxash schreef:
xShannentje schreef:
Ik vraag me af waarom je je daarom druk maakt, het was gewoon een ongelukje.

Omdat ik er toch mee mijn maag liep met het probleem en daarom dit topic heb geopend


Maar wat is precies het probleem? Ik bedoel, ik snap best dat je geschrokken bent, maar er is niets gebeurd...

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:48

nardxash schreef:
Tigra_ schreef:
Waarom vind je het belangrijk wie z'n schuld het is?
Het is gewoon pech. Paarden kunnen nu eenmaal schrikken. De een schrikt niet van een flitser de andere wel.

Staat in een eerdere reactie waarom


Ja maar dat vraag ik niet. Waarom zit je ermee in je maag? Wat maakt het uit of het nu de schuld is van de ouder of van jouw?
Voel je je beter als het de schuld is van de ouder?
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 14-11-13 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:48

Er is niets gebeurt, dus wiens schuld het is is niet belangrijk. Compliment dat je bent blijven zitten.

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Advies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 21:50

Dank je wel cassidy. Het probleem is dat mijn pony de laaste tijd in de les bokt en vandaag deed hij dat niet daarom wou ik weten wiens schuld het was

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Advies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:56

Een pony kan in de herfst en in de winter frisser zijn dan in de lente of in de zomer. Als het om je eigen pony gaat, zou je kunnen overwegen om de One Rein Stop te gaan monteren. Want paarden zijn paarden en schrikken kunnen ze altijd. Maar het is belangrijk hoe je daar mee omgaat en de One Rein Stop is de beste noodrem die je kunt monteren. Belangrijk is dat je die ORS goed aanleert, dus niet omtrekken. Het moet een reflex worden voor je paard, dat als jij het neusje naar je stijgbeugel brengt en de achterhand wegzet, dat hij daar ook op reageert. Dan voel jij je zekerder bij een schrikreactie, en kunnen ongelukken voorkomen worden.

LisannePruts

Berichten: 1383
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:57

Niet te druk over maken joh schrikken doen paarden vaak genoeg gebeurt echt nog wel een keer. BV. sommige perdjes vinden jassen op de bakrand ook eng maar dan is het de schuld van de jas natuurlijk. nee joh grapje niemands schuld gewoon vergeten en lekker weer door galopperen het flits-oepsje kan gebeuren

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 21:58

Cassidy schreef:
Een pony kan in de herfst en in de winter frisser zijn dan in de lente of in de zomer. Als het om je eigen pony gaat, zou je kunnen overwegen om de One Rein Stop te gaan monteren. Want paarden zijn paarden en schrikken kunnen ze altijd. Maar het is belangrijk hoe je daar mee omgaat en de One Rein Stop is de beste noodrem die je kunt monteren. Belangrijk is dat je die ORS goed aanleert, dus niet omtrekken. Het moet een reflex worden voor je paard, dat als jij het neusje naar je stijgbeugel brengt en de achterhand wegzet, dat hij daar ook op reageert. Dan voel jij je zekerder bij een schrikreactie, en kunnen ongelukken voorkomen worden.

Ik ga mijn daar is in verdiepen in ieder geval hartstikke bedankt

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 21:59

Lisannuuh schreef:
Niet te druk over maken joh schrikken doen paarden vaak genoeg gebeurt echt nog wel een keer. BV. sommige perdjes vinden jassen op de bakrand ook eng maar dan is het de schuld van de jas natuurlijk. nee joh grapje niemands schuld gewoon vergeten en lekker weer door galopperen het flits-oepsje kan gebeuren

Zal ik doen een ongeluk kan inderdaad altijd gebeuren volgende week ga ik er weer op en ga ik gewoon weer galopperen

Martie

Berichten: 2392
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:00

Moet je zeker doen!
Veel plezier vast.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:01


LisannePruts

Berichten: 1383
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:09

nardxash schreef:
Lisannuuh schreef:
Niet te druk over maken joh schrikken doen paarden vaak genoeg gebeurt echt nog wel een keer. BV. sommige perdjes vinden jassen op de bakrand ook eng maar dan is het de schuld van de jas natuurlijk. nee joh grapje niemands schuld gewoon vergeten en lekker weer door galopperen het flits-oepsje kan gebeuren

Zal ik doen een ongeluk kan inderdaad altijd gebeuren volgende week ga ik er weer op en ga ik gewoon weer galopperen


Jeee ik heb het ook gehad vooral op jonge paarden ik weet wat je voelt maar je groeit er weer overheen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:09

nardxash schreef:
Lisannuuh schreef:
Niet te druk over maken joh schrikken doen paarden vaak genoeg gebeurt echt nog wel een keer. BV. sommige perdjes vinden jassen op de bakrand ook eng maar dan is het de schuld van de jas natuurlijk. nee joh grapje niemands schuld gewoon vergeten en lekker weer door galopperen het flits-oepsje kan gebeuren

Zal ik doen een ongeluk kan inderdaad altijd gebeuren volgende week ga ik er weer op en ga ik gewoon weer galopperen


Er is een gezegde: wet pads make sweet horses. Dus idd, ga galopperen, als je je paard aan het werk zet dan heeft hij geen zin om nog te gaan bokken en te schrikken (echt of gespeeld).

nardxash

Berichten: 4003
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Advies nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 08:21

Harstikke bedankt alvast de filmpjes ga ik bekijken en neem de tips zeker ook mee