opschepperige jeugd, want ja.. je zal maar do overkomen..

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

opschepperige jeugd, want ja.. je zal maar do overkomen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 21:31

ik heb het wel meegemaakt:
zaterdag nog... meid van 12 zei: ik heb ik de gevorderde les gereden, maar ik hoefde nooit op te zadelen, want dat deed mijn tante altijd, of mijn paard reed al.
ik had zoiets van... in de gevorderde les? dan rij je dus al minstens 3 of 4 jaar.. in die tijd nog geen pony hebben gezadeld vind ik dan toch wel erg vreemd.. je paard rijd gerust nog niet altijd, en ja.. je tante kan ook niet altijd mee := vond het toch wel heel vaag, maar heb er niets van gezegd...
ik had bijna aan zien komen dat ze nog ging zeggen ook, dat ze een eigen paard had.. ze zei het dus wel.. ik ben een keer bij haar thuis geweest, daar past geen paard in de tuin, en op de manege zie ik haar niet vaak.. en daarmee had ik ook zoiets van: en waar wil je je paard stallen? van een pensionstal had ze nog nooit gehoord, de borstels wist ze niet te benoemen en ze haalde beugels en teugels door elkaar..

hebben jullie ook zo'n opscheppertje meegemaakt?
Citaat:
want ja, mijn paard is toevallig wel een arabische hengst die nog maar 2 is, en ik rij er toch al op, hij is nu nog lekker klein toch?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: opschepperige jeugd, want ja.. je zal maar do overkomen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:46

Tja en dan nog weet je het niet. Het zou theoretisch heel goed kunnen dat ze een eigen paard bij een oom of opa ofzo heeft staan. En als het paard waar zij op reed in de les ervoor liep hoeft ze niet te zadelen. Wie weet rijdt haar tante haar wel van en naar de manege. Allemaal dingen die je niet zeker weet. Daarnaast zegt ze volgens mij ook niet dat ze niet KAN zadelen, maar gewoon dat ze nooit heeft op HOEVEN zadelen.

Ik snap alleen niet waarom je je hier zo over aan het opwinden bent. Leven en laten leven zou ik zeggen in plaats van iemand te staan verhoren om er achter te komen of ze opschept ;).

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 21:49

Delphi schreef:
Tja en dan nog weet je het niet. Het zou theoretisch heel goed kunnen dat ze een eigen paard bij een oom of opa ofzo heeft staan. En als het paard waar zij op reed in de les ervoor liep hoeft ze niet te zadelen. Wie weet rijdt haar tante haar wel van en naar de manege. Allemaal dingen die je niet zeker weet. Daarnaast zegt ze volgens mij ook niet dat ze niet KAN zadelen, maar gewoon dat ze nooit heeft op HOEVEN zadelen.

Ik snap alleen niet waarom je je hier zo over aan het opwinden bent. Leven en laten leven zou ik zeggen in plaats van iemand te staan verhoren om er achter te komen of ze opschept ;).

ze kan het echt niet... ze geeft het al op nadat ze een pony na 5 minuten GOED aan een halster heeft vast staan :')

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:50

Ik heb ooit een erge meegemaakt. Ik complimenteerde ooit een klein meisje over haar paard (tinker), dat het een erg mooi beestje was. Wat kreeg ik als antwoord?
"Ja, want het is MIJN paard en JIJ mag er nooit op rijden, want anders ga ik je slaan"

Ik dacht, lekker zeg, geef ik ook eens een compliment aan iemand. Die had echt wat issues.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:51

Wat wil je met dit topic bereiken eigenlijk? Het lijkt er meer op dat je haar achter haar rug om uit aan het lachen bent. Misschien had ze het juist fijn gevonden als jij het haar geleerd had? Waarom maak je je zo druk om haar?

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 21:52

Snollygoster schreef:
Ik heb ooit een erge meegemaakt. Ik complimenteerde ooit een klein meisje over haar paard (tinker), dat het een erg mooi beestje was. Wat kreeg ik als antwoord?
"Ja, want het is MIJN paard en JIJ mag er nooit op rijden, want anders ga ik je slaan"

Ik dacht, lekker zeg, geef ik ook eens een compliment aan iemand. Die had echt wat issues.

dan zet ik ook wel een grote mond op...

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:53

bentlage schreef:
Snollygoster schreef:
Ik heb ooit een erge meegemaakt. Ik complimenteerde ooit een klein meisje over haar paard (tinker), dat het een erg mooi beestje was. Wat kreeg ik als antwoord?
"Ja, want het is MIJN paard en JIJ mag er nooit op rijden, want anders ga ik je slaan"

Ik dacht, lekker zeg, geef ik ook eens een compliment aan iemand. Die had echt wat issues.

dan zet ik ook wel een grote mond op...


Achteraf gezien wel, maar op het moment zelf was ik zo overdonderd door haar antwoord dat ik niet goed wist wat ik moest zeggen haha.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:53

Delphi schreef:
Tja en dan nog weet je het niet. Het zou theoretisch heel goed kunnen dat ze een eigen paard bij een oom of opa ofzo heeft staan. En als het paard waar zij op reed in de les ervoor liep hoeft ze niet te zadelen. Wie weet rijdt haar tante haar wel van en naar de manege. Allemaal dingen die je niet zeker weet. Daarnaast zegt ze volgens mij ook niet dat ze niet KAN zadelen, maar gewoon dat ze nooit heeft op HOEVEN zadelen.

Ik snap alleen niet waarom je je hier zo over aan het opwinden bent. Leven en laten leven zou ik zeggen in plaats van iemand te staan verhoren om er achter te komen of ze opschept ;).


Hier kan ik me helemaal bij aansluiten.
En ik weet ook verre van iedere borstel te benoemen hoor en soms zeg ik ook wel eens hoofdstel in plaats van halster en andersom.
En heb toch echt een eigen knol. Tis maar waar je je druk om maakt zeg, moet ze eerst een examen bij jou afleggen met alle borstels en de namen ervan? oliebol hee, dan zak ik denk ik :')

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:53

Mijn stalhouder wil geen kinderen/tieners meer als pensionklant, juist vanwege al dat gezeur altijd :')
Er zijn ook maar 3 stallen dus dat is voor hem niet moeilijk.
Maar ik begrijp hem wel, hoor...wat maakt het uit wat dat meisje zegt, gewoon laten gaan. :D

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:54

mensen met de grootste verhalen over hengsten mak maken of soort van tem verhalen

en als ik dan met eentje aan kom lopen die op zijn achterbenen gaat staan maaien met grote ogen staan kijken of een box in vliegen..haha die was meteen klaar met haar stoere verhalen.

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 21:56

chelle_dora schreef:
Delphi schreef:
Tja en dan nog weet je het niet. Het zou theoretisch heel goed kunnen dat ze een eigen paard bij een oom of opa ofzo heeft staan. En als het paard waar zij op reed in de les ervoor liep hoeft ze niet te zadelen. Wie weet rijdt haar tante haar wel van en naar de manege. Allemaal dingen die je niet zeker weet. Daarnaast zegt ze volgens mij ook niet dat ze niet KAN zadelen, maar gewoon dat ze nooit heeft op HOEVEN zadelen.

Ik snap alleen niet waarom je je hier zo over aan het opwinden bent. Leven en laten leven zou ik zeggen in plaats van iemand te staan verhoren om er achter te komen of ze opschept ;).


Hier kan ik me helemaal bij aansluiten.
En ik weet ook verre van iedere borstel te benoemen hoor en soms zeg ik ook wel eens hoofdstel in plaats van halster en andersom.
En heb toch echt een eigen knol. Tis maar waar je je druk om maakt zeg, moet ze eerst een examen bij jou afleggen met alle borstels en de namen ervan? oliebol hee, dan zak ik denk ik :')

de rondjesdraaiborstel heet:
waarmee krab je de hoeven uit?
waarmee doe de je manen:
waarmee doe je het hoofd en de beentjes?
er fout antwoord -1.5 bij 2 fout ben je officieel gezakt :')

BenteMaxime

Berichten: 1115
Geregistreerd: 07-08-12
Woonplaats: Dordrecht

Re: opschepperige jeugd, want ja.. je zal maar do overkomen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:59

Dat je uberhaupt de ros met een ander woord de rondjesdraaiborstel noemt is al genoeg... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:00

bentlage schreef:
chelle_dora schreef:


Hier kan ik me helemaal bij aansluiten.
En ik weet ook verre van iedere borstel te benoemen hoor en soms zeg ik ook wel eens hoofdstel in plaats van halster en andersom.
En heb toch echt een eigen knol. Tis maar waar je je druk om maakt zeg, moet ze eerst een examen bij jou afleggen met alle borstels en de namen ervan? oliebol hee, dan zak ik denk ik :')

de rondjesdraaiborstel heet:
waarmee krab je de hoeven uit?
waarmee doe de je manen:
waarmee doe je het hoofd en de beentjes?
er fout antwoord -1.5 bij 2 fout ben je officieel gezakt :')


Oh da's helemaal een leuke.. Rondjesdraaiborstel.. Eh welke.. Weet je hoeveel verschillende er tegenwoordig zijn :') De een nog therapeutischer verantwoord dan de ander :+
Hoeven uitkrabben.. Eh.. Eerlijk? De grote plukken haal ik er met m'n handen uit en dan borstel ik ze na.. En ja, mijn pony leeft nog steeds :+ Alleen steentjes haak ik eruit met m'n krabber :+
Manen doe ik maar net hoe smerig pony is, soms doet equishine en een normale borstel al wonderen :') Manenkam, tis dat? Die breken af :+
Hoofd en beentjes.. Eh.. Ook dat weer, hoe smerig is ze. Soms de stugge borstel soms de poetswant.. :+
Ik denk dat ik ben gezakt.. :+

Mouzs_engel
Berichten: 866
Geregistreerd: 28-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:02

Ik ken ook van die meiden , ben natuurlijk zelf nog niet zo oud , maar ik schep niet op . ik heb nu een lieve verzorgfries die nixs kwaad doet en daar zijn zelf meiden voor bang die al '3 jaar rijden '. :=
Maar ja zulke mensen heb je ook op school maar dan over iets anders , en vast ook bij auto's 'dat ze de beste chauffeur zijn' ze zijn er altijd . Gewoon nixs van aan trekken :D

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 22:04

chelle_dora schreef:
Hier kan ik me helemaal bij aansluiten.
En ik weet ook verre van iedere borstel te benoemen hoor en soms zeg ik ook wel eens hoofdstel in plaats van halster en andersom.
En heb toch echt een eigen knol. Tis maar waar je je druk om maakt zeg, moet ze eerst een examen bij jou afleggen met alle borstels en de namen ervan? oliebol hee, dan zak ik denk ik :')

de rondjesdraaiborstel heet:
waarmee krab je de hoeven uit?
waarmee doe de je manen:
waarmee doe je het hoofd en de beentjes?
er fout antwoord -1.5 bij 2 fout ben je officieel gezakt :')[/quote]

Oh da's helemaal een leuke.. Rondjesdraaiborstel.. Eh welke.. Weet je hoeveel verschillende er tegenwoordig zijn :') De een nog therapeutischer verantwoord dan de ander :+
Hoeven uitkrabben.. Eh.. Eerlijk? De grote plukken haal ik er met m'n handen uit en dan borstel ik ze na.. En ja, mijn pony leeft nog steeds :+ Alleen steentjes haak ik eruit met m'n krabber :+
Manen doe ik maar net hoe smerig pony is, soms doet equishine en een normale borstel al wonderen :') Manenkam, tis dat? Die breken af :+
Hoofd en beentjes.. Eh.. Ook dat weer, hoe smerig is ze. Soms de stugge borstel soms de poetswant.. :+
Ik denk dat ik ben gezakt.. :+[/quote]
ik bedoelde de standaard beginnersdingen :') ja, je bent gezakt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:06

bentlage schreef:
ik bedoelde de standaard beginnersdingen :') ja, je bent gezakt :')


oliebol. :') Dat dacht ik al.

Nee, even zonder gekheid. Als iemand iets niet doet of zegt dat ie het nog nooit heeft hoeven doen, dan kunnen ze gelijk geen eigen paard hebben, dus dit is uiteraard wel ietwat overdreven. Maar dat iemand afwijkt van het reguliere plaatje betekent dus niet dat iets direct helemaal niet kan, misschien iets voor de TS om in d'r achterhoofd te houden.
En anders weet ik niet van wie dat paard is waar ik iedere maand de stalling van betaal... :')

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 22:07

chelle_dora schreef:
bentlage schreef:
ik bedoelde de standaard beginnersdingen :') ja, je bent gezakt :')


oliebol. :') Dat dacht ik al.

Nee, even zonder gekheid. Als iemand iets niet doet of zegt dat ie het nog nooit heeft hoeven doen, dan kunnen ze gelijk geen eigen paard hebben, dus dit is uiteraard wel ietwat overdreven. Maar dat iemand afwijkt van het reguliere plaatje betekent dus niet dat iets direct helemaal niet kan, misschien iets voor de TS om in d'r achterhoofd te houden.
En anders weet ik niet van wie dat paard is waar ik iedere maand de stalling van betaal... :')

van jou zal ie dan vast niet zijn... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:09

bentlage schreef:
chelle_dora schreef:


oliebol. :') Dat dacht ik al.

Nee, even zonder gekheid. Als iemand iets niet doet of zegt dat ie het nog nooit heeft hoeven doen, dan kunnen ze gelijk geen eigen paard hebben, dus dit is uiteraard wel ietwat overdreven. Maar dat iemand afwijkt van het reguliere plaatje betekent dus niet dat iets direct helemaal niet kan, misschien iets voor de TS om in d'r achterhoofd te houden.
En anders weet ik niet van wie dat paard is waar ik iedere maand de stalling van betaal... :')

van jou zal ie dan vast niet zijn... :+

Denk het ook niet :+ Gezocht, eigenaar van dat dier op 4 benen.. Hoe heet zo'n ding ook alweer...

Oke goed nu ga ik weer lief doen :') Ik word vervelend :+

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 22:10

bentlage schreef:
chelle_dora schreef:


oliebol. :') Dat dacht ik al.

Nee, even zonder gekheid. Als iemand iets niet doet of zegt dat ie het nog nooit heeft hoeven doen, dan kunnen ze gelijk geen eigen paard hebben, dus dit is uiteraard wel ietwat overdreven. Maar dat iemand afwijkt van het reguliere plaatje betekent dus niet dat iets direct helemaal niet kan, misschien iets voor de TS om in d'r achterhoofd te houden.
En anders weet ik niet van wie dat paard is waar ik iedere maand de stalling van betaal... :')

van jou zal ie dan vast niet zijn... :+

Denk het ook niet :+ Gezocht, eigenaar van dat dier op 4 benen.. Hoe heet zo'n ding ook alweer...

Oke goed nu ga ik weer lief doen :') Ik word vervelend :+[/quote]
nee.. ik vind het nu net erg grappig worden :')

Anoniem

Re: opschepperige jeugd, want ja.. je zal maar do overkomen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:10

Ja maar straks krijg ik op m'n kop.. :+
Vind het ook wel gezellig hoor trouwens :')

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Re: opschepperige jeugd, want ja.. je zal maar do overkomen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 22:12

neehoor, zal ik je nog een mini-examen geven?

Anoniem

Re: opschepperige jeugd, want ja.. je zal maar do overkomen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:13

Ja! Nu wel een iets makkelijker onderwerp.. :')

Mouzs_engel
Berichten: 866
Geregistreerd: 28-02-12

Re: opschepperige jeugd, want ja.. je zal maar do overkomen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:15

hahah, ik wil ook wel zo'n examen :P

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 22:18

hoe heet zo'n vierbener? noem alle soorten.. ik geef je veulen al cadeau...

hoe heet dat ding waar je (normaal gesproken op bijv. manege's) met je reet op zit?

hoe heet dat ding in de mond van een paard? dat ijzeren, wat ook in andere uitvoeringen te koop is.. zoals rubber/smaakje...

noem eens 5 rassen

noem 2 onderdelen van het zadel

per fout antwoord -2 punten... 3 antwoorden fout, gezakt :')
jullie mogen hem allemaal maken

flappiex1

Berichten: 130
Geregistreerd: 17-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 22:21

Ik ken het wel van andere meisjes.. ben net zo oud. Vind het van mezelf niet, maar dat is maar net wat je vindt :P