Wat te doen met paard ?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Wat te doen met paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 23:44

Hoi.

Als ik naar mijn paard ga weet ik meestal niet zo goed wat ik moet doen.

Rijden kan niet
Ik heb geen bak tot mijn beschikking
Buitenrijden durf ik nog niet aan
Buitenwandelen vindt ze erg saai geworden omdat ze maar 1 kant op kunnen.

Nu ga ik morgen weer naar mijn paard en wil ik iets leuks gaan doen maar ik weet niet wat: Weten jullie iets ?
Laatst bijgewerkt door esmee_2001 op 10-11-13 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelady1

Berichten: 734
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Wat te doen met paar ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:46

waarom rij je dan niet in het weiland?

esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Re: Wat te doen met paar ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-13 23:48

Omdat het stukje voor het weiland verbouwd wordt voor mijn paard en een ander paard, en door de regen is de wei modderig

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Wat te doen met paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:58

Je zou aan grondwerk kunnen doen. Dat houdt echter wel in dat je een stukje tot je beschikking dient te hebben waar je aan het werk kunt. Longeerkraal oid. Of een stukje wei waar zand gestort kan worden zodat je daar aan het werk kunt.

mariekemeul
Berichten: 23
Geregistreerd: 14-06-12

Re: Wat te doen met paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:01

miss je paard verplaatsen naar een stal met meer mogelijkheden zodat het voor jou en je paard leuker wordt?

esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 00:03

mariekemeul schreef:
miss je paard verplaatsen naar een stal met meer mogelijkheden zodat het voor jou en je paard leuker wordt?


Dit is geen optie! Is een goede stal met een bak, maar in de winter staan daar overdag paarden in en die kan ik niet in mijn eentje binnen en buiten zetten.

Shirrlfl

Berichten: 1207
Geregistreerd: 05-05-09
Woonplaats: Molenlanden

Re: Wat te doen met paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:05

Kan je niet met de staleigenaar overleggen dat hij/zij zorgt dat om bepaalde tijden de paarden eruit zijn? Desnoods zet hij/zin ze samen met jou binnen.. Zo kan je toch in de bak. Hier gebeurt het ook wel eens maar ik zet de paarden dan naar binnen..

esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 00:08

shirdaki schreef:
Kan je niet met de staleigenaar overleggen dat hij/zij zorgt dat om bepaalde tijden de paarden eruit zijn? Desnoods zet hij/zin ze samen met jou binnen.. Zo kan je toch in de bak. Hier gebeurt het ook wel eens maar ik zet de paarden dan naar binnen..


Dat is wel een mogelijkheid. Maar ik rijd nooit zonder mijn instructise en de bak is op dit moment een zwembad dus niet rijbaar :(

kiara_xxx

Berichten: 250
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: België

Re: Wat te doen met paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:20

grondwerk, vrijheidsdressuur, schriktraining :)

esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 00:46

kiara_xxx schreef:
grondwerk, vrijheidsdressuur, schriktraining :)

Grondwerk en schriktraining heb ik helaas de ruimte niet voor :( Vrijheidsdressuur ben ik mee bezig maar dat heb ik even stop gezet omdat ik geen goede beloning heb

kiara_xxx

Berichten: 250
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:53

esmee_2001 schreef:
kiara_xxx schreef:
grondwerk, vrijheidsdressuur, schriktraining :)

Grondwerk en schriktraining heb ik helaas de ruimte niet voor :( Vrijheidsdressuur ben ik mee bezig maar dat heb ik even stop gezet omdat ik geen goede beloning heb


oei :s niet goed ! dan weet ik zelf ook niet echt iets meer
schriktraining heb je trouwens helemaal niet veel plaats nodig :) het is niet nodig een heel parcour te bouwen, gewoon een paraplu meenemen kan voor sommige paarden al schriktraining genoeg zijn :p

esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Re: Wat te doen met paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 00:55

Maar met alleen een paraplu ben je zo klaar haha.

kiara_xxx

Berichten: 250
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: België

Re: Wat te doen met paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:58

jaa soms wel, hangt van je paard af :p maar je mag idd zowieso niet te lang trainen xs

esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 01:01

kiara_xxx schreef:
jaa soms wel, hangt van je paard af :p maar je mag idd zowieso niet te lang trainen xs

Haha, alleen kan ik dit morgen nog niet gaan doen

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Wat te doen met paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 01:12

Sorry maar krijg de neiging bij je reacties die ik lees om te zeggen verkopen dat paard.

Maar jah koop dan beloning er voor daarbij is een stukje fruit ook goede beloning wortel mandrijn appel enz

esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 01:15

pinkie87 schreef:
Sorry maar krijg de neiging bij je reacties die ik lees om te zeggen verkopen dat paard.

Maar jah koop dan beloning er voor daarbij is een stukje fruit ook goede beloning wortel mandrijn appel enz


Hoezo dat dan ?

Ik weet dat een stuk fruit al een goede beloning is maar ze wordt snel dik dus ik heb wiesencobs besteld en wacht daar even op voordat ik weer ga beginnen.

AppleDumplin

Berichten: 177
Geregistreerd: 18-05-13
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 01:40

Heb je wel lol in 'een paard hebben'?Als ik niks te doen ga ik op ponybeest (zonder zadel enz..) zitten,ga er languit op liggen met mijn armen om zijn hals en aan hem 'vertellen' (nee echt...ik praat met dieren :+ ;) )hoe vreselijk irritant ie al wel niet kan zijn en dat ik hem daarom nou zo leuk vind,ha ha!Stukje wandelen,gewoon in de wei,schriktraining is ook een leuke bezigheid...natuurlijk vrijheidsdressuur.Kun je er niet wat van maken?Wij hebben helemaal niks,niet eens een bak van een vierkante centimeter maar ik verveel me nooit,succes! +:)+

esmee_2001
Berichten: 1140
Geregistreerd: 12-07-11
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 01:43

AppleDumplin schreef:
Heb je wel lol in 'een paard hebben'?Als ik niks te doen ga ik op ponybeest (zonder zadel enz..) zitten,ga er languit op liggen met mijn armen om zijn hals en aan hem 'vertellen' (nee echt...ik praat met dieren :+ ;) )hoe vreselijk irritant ie al wel niet kan zijn en dat ik hem daarom nou zo leuk vind,ha ha!Stukje wandelen,gewoon in de wei,schriktraining is ook een leuke bezigheid...natuurlijk vrijheidsdressuur.Kun je er niet wat van maken?Wij hebben helemaal niks,niet eens een bak van een vierkante centimeter maar ik verveel me nooit,succes! +:)+


Ja ik heb zeker lol in een paard hebben! Heb helaas met dit weer geen bak om iets te doen. zonder zadel oefeningetjes doen lijkt me wel leuk zoals liggen oid :D