pony afvallen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
melvinrandy
Berichten: 500
Geregistreerd: 17-07-13
Woonplaats: Achterhoek

pony afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 23:38

Hee,


Ik maak me een beetje zorgen om mijn shetlander. Ze is absoluut te dik. Maar dit al zeker een 2 jaar. Ze kan wel alles en rent zich regelmatig helemaal moe.
Het probleem is, ik kan haar op rantsoen zetten wat ik wil, maar ze wordt maar niet slanker.

Misschien minder in de wei? (12 uur per dag buiten samen met ander paard) en meer longeren?
Ons hooi is wel vers, van dit jaar nog dus nog groen, zitten daar teveel voedingsstoffen in?


Het grote probleem is dat ik een E-pony en een shetlander bij elkaar in de stal heb. Dus eten ze samen hooi s'morgens en s'avond. Brokken krijgt de shetlander niet.

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: Belgiƫ

Re: pony afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 23:45

Is het een grote wei met veel gras? Dan kan je haar eventueel een graasmasker aandoen zodat ze niet zo veel binnen krijgt. Of een stukje afspannen. Top dat je er iets aan wil doen +:)+

melvinrandy
Berichten: 500
Geregistreerd: 17-07-13
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 00:00

TrIjNiE__ schreef:
Is het een grote wei met veel gras? Dan kan je haar eventueel een graasmasker aandoen zodat ze niet zo veel binnen krijgt. Of een stukje afspannen. Top dat je er iets aan wil doen +:)+


Ja wel groot, maar ze moet wel de hele dag knijpen :P
Maar alsnog teveel blijkt wel xD


De pony is nu 16 en ik wil haar nog lang niet kwijt, dus ik moet er zeker wat aan doen

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 10:46

melvinrandy schreef:
TrIjNiE__ schreef:
Is het een grote wei met veel gras? Dan kan je haar eventueel een graasmasker aandoen zodat ze niet zo veel binnen krijgt. Of een stukje afspannen. Top dat je er iets aan wil doen +:)+


Ja wel groot, maar ze moet wel de hele dag knijpen :P
Maar alsnog teveel blijkt wel xd

De pony is nu 16 en ik wil haar nog lang niet kwijt, dus ik moet er zeker wat aan doen

Wat doe je voor de beweging met je pony?

melvinrandy
Berichten: 500
Geregistreerd: 17-07-13
Woonplaats: Achterhoek

Re: pony afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 12:48

Ik longeer haar (als het weer en school het toelaat) ongeveer 3x per week 15-30 minuten.

En vaak 1x per week wandel ik met haar 2 km ongeveer.

Sanniej_

Berichten: 4900
Geregistreerd: 12-03-05

Re: pony afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:51

Graasmasker op het land

KingYasFenn
Berichten: 1430
Geregistreerd: 10-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:52

Draven aan de fiets ( als je pony dat kan qua verkeersmak) wandelen heeft namelijk niet echt effect.
wat intensiever vaker longeren misschien? 15-30 minuutjes is niet echt veel, maar ligt er ook aan wat je natuurlijk in die tijd doet.
grasmaskertje, of wat minder lang buiten laten als het gras echt vers is ( zitten enorm veel eiwitten etc in, krijg je dikke buikjes van).
misschien wat menwerk gaan doen, is ook hard werken voor ze.
Als ze zo enorm veel mee eet van het hooi van je paardje wat erbij staat in de stal dan toch misschien je hooinet omhoog hangen waar zij niet bijkan, dus alleen de grote pony kan eten :)

melvinrandy
Berichten: 500
Geregistreerd: 17-07-13
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 12:54

Sanniej_ schreef:
Graasmasker op het land

Zou inderdaad een optie zijn, want ik heb het liefst dat ze veel buiten kan zijn.

Ik zal een foto maken van het weiland vanmiddag, want het gras is heel kort dus zal een masker niet veel helpen.

eline10

Berichten: 2317
Geregistreerd: 26-12-10
Woonplaats: Overijssel

Re: pony afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:58

Ik lees even mee, hier hetzelfde probleem.

Sanniej_

Berichten: 4900
Geregistreerd: 12-03-05

Re: pony afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:13

Hier staan er toch nog twee met masker. En hooi voeren uit een slow feeder?
Zodat je minder hoeft te voereb maar ze er nog wel even lang mee doet?