Schleich Paarden [Deel 11]

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Little_D

Berichten: 9
Geregistreerd: 14-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:11

Leuke opening!
Voor de haartjes bij een stekelharig paard gebruik ik zelf meestal gewoon een dunne kwast (en veel geduld ...) maar ik heb ook van anderen gehoord dat je de haartjes met een wit potlood kan maken, ik heb dit zelf nooit geprobeerd maar het schijnt te werken; hier is een voorbeeldje. Met de vos kan ik je niet helpen, mijn eerste was ook super rood foto := maar ZeSteigert heeft daar al antwoord op gegeven (terwijl ik nog aan het typen was)

tears clean the windows of the heart♥
~~~~ Little Dandelion Stables ~~~~


Little_D

Berichten: 9
Geregistreerd: 14-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 19:55

Er zijn weer een aantal leuke dingen voorbij gekomen, leuke foto's van de foto wedstrijd, een heel aantal tuigjes en de oude pinto is echt een goede vangst! Waarschijnlijk hebben jullie ook allemaal vakantie en eindelijk veel tijd om te schleichen... Ik in ieder geval wel

Afgelopen zaterdag ben ik druk bezig geweest met het repainten van het holsteiner veulentje.
Het is een grijs/muisgrijs overo merrie veulentje geworden. Hieronder staan wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding
:)
Laatst bijgewerkt door Little_D op 09-07-13 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

tears clean the windows of the heart♥
~~~~ Little Dandelion Stables ~~~~

Little_D

Berichten: 9
Geregistreerd: 14-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 14:19

Daphne_Uria schreef:
Wat is eigenlijk het allereerste Schleich PAARD?


Volgens mij is dat de bruine warmbloed van 1985 (zoals Wiekenmeisje ook al zei)
Afbeelding

Maar de classics van schleich zijn nog ouder en daar is ook een paard van:
Afbeelding
die komt uit 1975, maar is kleiner dan de huidige paarden.

Nog verder terug in de tijd (1965) heeft schleich de 'schleich mini's' gemaakt. Deze zijn ongeveer 2 cm groot. Hier is ook een paardje van:
Afbeelding
Deze werd geproduceerd tot 2004 dus is in vergelijking tot de 2 hierboven niet zeldzaam.

Maar als je echt het aller eerste paard bedoeld dat schleich ooit gemaakt heeft, dan is dat de schleich bendy:
Afbeelding
De maker van schleich (friederic schleich) begon het merk met figuren die bestonden uit ijzerdraagd met afval (fietsbanden, kralen enz.), zodat kinderen die na de oorlog geen speelgoed meer hadden, goedkoop speelgoed konden krijgen, daarom zijn de eerste dieren/figuren gemaakt van ijzerdraad met rubber er omheen.

ps. ik heb ze zelf niet (behalve de schleich mini), de foto's komen van http://www.tiewe.de en van http://www.dyr-og-dimser.dk

tears clean the windows of the heart♥
~~~~ Little Dandelion Stables ~~~~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers