breyer paarden!!!!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mesteno

Berichten: 88
Geregistreerd: 26-03-10
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:34

hoi waar kan je breyer kopen?

KylaLover

Berichten: 2216
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: ergens in de buurt van nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:32

whitneypard schreef:
hoi waar kan je breyer kopen?

Ik haal ze vooral uit het buitenland (Duitsland, Engeland, VS)
Maar ook op marktplaats.nl staan er een heleboel ;)
Anders kun je nog kijken bij Gersbeestenboel, maar die heeft niet de nieuwe modellen, alleen nog restanten.

Telpeva

Berichten: 14708
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:51

Ik heb een hele tijd terug ook een Breyer besteld bij Ger's Beestenboel, die was netjes ingepakt om alle mogelijke beschadigingen te voorkomen, en hij was ook vlot bij mij thuis aangekomen. Dikke pluim voor ger's beesteboel, ik zou er zó weer wat bestellen +:)+

Als je terug bladert in dit topic kun je ook mensen vinden die hun oude Breyers verkopen.

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:20

Hoi iedereen ik heb even een vraagje:
Ik heb een breyer paard en hij is dus gevallen en vervolgens is 1 been gebroken |( , ik heb al alle soorten lijm geprobeerd maar niets werkt.
Weet iemand misschien hoe het wel helpt??

Hopelijk krijg ik antwoord! :D

Telpeva

Berichten: 14708
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:41

Jeetje wat zonde! ik heb nog nooit een Breyer met afgebroken been gehad, dus heb geen ervaring hiermee. Wel in het opnieuw aanzetten van Schleich paardenbenen.

Waar zit de breuk precies, en is het been hol van binnen, of is zeg maar 'helemaal' plastic?

Ben je er klaar voor om lekker creatief aan de slag te gaan?
Als het been dicht is en dus niet hol van binnen kan je het volgende doen:
Nodig:
* Kleine (hand-)boor
* Ijzerdraad
* Lijmpistool (of sterke zelfhardende klei)
* Sterke lijm

- Boor een gaatje in het been, én een gaatje in het paard.
- Doe een klodder lijm uit je lijmpistool (of zelfhardende klei) in de opening van één gat
- Duw hier direct een stuk ijzerdraad in, zodat het ijzer vast komt te zitten in het gat.
- Wachten tot het droog is.
- Dan even het andere stuk paard erbij pakken om te kijken of het ijzerdraad niet te lang is, zonodig bijknippen zodat je paard + been netjes aan elkaar kan zetten.

- Doe nu een klodder lijm uit je lijmpistool (of zelfhardende klei) in het andere gat,
- Duw de 2 delen nu aan elkaar, paard en het been.
- Voor de zekerheid kan je de laatste 0,5 cm nog even iets van lijm tussen het been en het paard smeren, gewoon voor extra stevigheid.
- het kan dat er klei, of lijm uit de breuk komt wanneer je de 2 delen samen perst, haal dit VLOT weg! De hete lijm uit het lijmpistool kan je na een paar seconden alweer gewoon beetpakken en wegvegen zonder jezelf te verbranden, het koelt snel af.

Als het been hol is van binnen zul je waarschijnlijk eerder met zelfhardende klei (epoxy oid) aan de slag moeten, misschien in samenwerking met wat ik hierboven noemde.

Misschien dat je ook wat hebt aan deze link, uitleg met plaatjes hoe je een staart vast kan maken. Niet hetzelfde als jouw geval, maar er staan wel heel goede punten in:
http://www.riorondo.com/info/brochures/ ... SETAIL.PDF

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:50

wauw zeg super bedankt!!!!
zodra ik tijd heb ga ik meteen aan de slag!
het been is niet hol van binnen en de breuk zit net wat onder de knie
ik vond het echt verschrikkelijk toen hij brak, het is een zwarte Andalusiër en heeft samen met de val ook wat krassen opgelopen echt eeuwig zonde ;( , jammer dat ik niet zo goed kan repainten (eigenlijk nog nooit uitgeprobeerd maar ik vind het te duur als het misgaat).
maar nogmaals erg bedankt!!! :j _/-\o_

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:53

whitneypard schreef:
hoi waar kan je breyer kopen?

je kunt ze ook via ruitershop deventer halen (ze hebben ook een online shop voor breyer) :)
Laatst bijgewerkt door nikki23 op 12-01-12 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva

Berichten: 14708
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:55

Aaah wat zonde, dat vind ik ook een van de mooiste modellen!

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:11

ja en daarom ben ik ook een beetje aan het kijken naar wat leuke trad. modellen want ik heb nog een veulen en een volwassen trad (nederlands tuigpaard, maar die heeft ook plekjes opgelopen tijdens 'de val van de Andalusiër'. ;( )+ 12 stablemates moet nog een beetje sparen en dan heb ik genoeg om wat te kopen :) (tenzij iemand een heel aantrekkelijk prijsje heeft) k vindt het niet zo erg als een model krasjes heeft dan, maar k ga toch misschien even kijken voor een geheel krasloos vrij model denk ik.

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:03

nikki23 schreef:
ja en daarom ben ik ook een beetje aan het kijken naar wat leuke trad. modellen want ik heb nog een veulen en een volwassen trad (nederlands tuigpaard, maar die heeft ook plekjes opgelopen tijdens 'de val van de Andalusiër'. ;( )+ 12 stablemates moet nog een beetje sparen en dan heb ik genoeg om wat te kopen :) (tenzij iemand een heel aantrekkelijk prijsje heeft) k vindt het niet zo erg als een model krasjes heeft dan, maar k ga toch misschien even kijken voor een geheel krasloos vrij model denk ik.



enige suggesties???

Telpeva

Berichten: 14708
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:34

De bokkers Cassidy en Spottedponie zijn geloof ik allebei hun Breyer verzameling aan het uitdunnen, zij hebben allebei meerdere modellen te koop staan, onder andere ook speciale zeldzame modellen. Misschien even contact met ze opnemen? een paar pagina's terug in dit topic staat een lijstje met de modellen die Spottedponie te koop heeft staan.

Als je het leuk vind om te kijken welke breyer modellen er allemaal bestaan, dan vind je dit misschien een leuke website, hier staan zo ver ik weet echt álle breyer modellen op: http://identifyyourbreyer.com/

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:03

Telpeva schreef:
De bokkers Cassidy en Spottedponie zijn geloof ik allebei hun Breyer verzameling aan het uitdunnen, zij hebben allebei meerdere modellen te koop staan, onder andere ook speciale zeldzame modellen. Misschien even contact met ze opnemen? een paar pagina's terug in dit topic staat een lijstje met de modellen die Spottedponie te koop heeft staan.

Als je het leuk vind om te kijken welke breyer modellen er allemaal bestaan, dan vind je dit misschien een leuke website, hier staan zo ver ik weet echt álle breyer modellen op: http://identifyyourbreyer.com/



thnx voor de link erg leuke site! zelf had ik al bij deze site gekeken:

www.modelequus.com

Ik heb nu contact met spotteponie en ga straks ook nog misschien een mailtje sturen naar Cassidy :j

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 17:35

hoi daar ben ik weer :+ , ik heb even een vraagje:

ik weet wel dat er soort van breyer shows in Nederland zijn en dat mensen de meest mooie breyers/resins er mee naar toe nemen maar ik weet er niet echt veel van, ik zou er graag wat meer over willen weten want ik ben wel nieuwsgierig ;)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 19:39

Als je interesse hebt in showen, en wat meer wilt weten waar shows gehouden worden, zou je je even op dit forum aan kunnen melden

http://www.freeforum101.com/modellipizzaner/

Er worden niet alleen Breyers geshows, je kunt er met alle soorten modellen showen. Ervaring leert alleen dat je met een Schleich of een ander merk paard dan Stone of Breyer niet zo heel hoog gaat komen.

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:16

Cassidy schreef:
Als je interesse hebt in showen, en wat meer wilt weten waar shows gehouden worden, zou je je even op dit forum aan kunnen melden

http://www.freeforum101.com/modellipizzaner/

Er worden niet alleen Breyers geshows, je kunt er met alle soorten modellen showen. Ervaring leert alleen dat je met een Schleich of een ander merk paard dan Stone of Breyer niet zo heel hoog gaat komen.




oke ik zal kijken heel erg bedankt :j

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:27

hoi

ik vraag me af, ik zat weer eens te kijken naar breyer paarden en ik kwam ook weer peter stone tegen, dus ben ik daar toch maar even gaan kijken. Toen kwam ik het Windswept Arabian model van peter stone tegen (ken iemand dit model??). Nou, ik natuurlijk weer helemaal verliefd en kwijlend achter de pc <3 _/-\o_ . Dus ik denk ff kijken wat zo'n model kost :+ . ik wist dat peter stone meestal wel duurder is dan breyer en toen zag ik dit model ergens te koop:
(Onderste paard, de grulla pinto)

http://www.modelhorsegallery.info/S/Sto ... abnew.html

voor 106,75 incl verzenden. Maar dan heb je dus al gauw (dat denk ik tenminste) dat die paarden met (veel) winst worden verkocht dan. Of is hij echt zoveel waard (waarschijnlijk wel het geval, maar toch even checken :P ).
Maar verder heb ik ook geen winkels gezien die peter stone verkopen. Waarom eigenlijk niet?? Of kijk ik toch echt niet goed?? :o

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:21

Peter Stone ga je niet in de winkel vinden, is een veel kleiner bedrijf dan Breyer en echt op de verzamelaar gericht, Breyer is speelgoed, wat door een aantal mensen ook wordt verzameld. Dat Peter Stone zich op de verzamelaars richt is niet meteen garantie is voor een perfect beschilderd model, en krassen doen ze net zo snel (en soms nog sneller) als een Breyer.

Als je een beginnend verzamelaar bent, zou ik me eerst richten op Breyer. Je kunt voor 100 Euro meerdere Breyers kopen, ipv een Stone. En het is geen garantie dat, als je een model koopt voor over de 100 Euro, dat je dat geld er weer voor terugkrijgt als je ooit moet of wilt verkopen. Een Stone windswept Arabier, en dan misschien nog een Special Run (SR) die maar in gelimiteerde oplage wordt verkocht voor over de 100 Euro is een koopje. Op veel sites zie je ook prijzen staan in Dollars. Een Euro is meer waard dan een Dollar, dus als je terugrekent naar Euro kom je wel goedkoper uit.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:25

@ Telpeva

Je vroeg me onlangs naar een boek over het maken van tack, misschien is dit wel wat voor je:

http://www.timarustarii.com/tmg.htm

Susan Bensema Young is echt een vakman/vakvrouw op het gebied van het maken van modelhorse tack.
Ga maar even smullen van de foto's op haar website!

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:37

Cassidy schreef:
@ Telpeva

Je vroeg me onlangs naar een boek over het maken van tack, misschien is dit wel wat voor je:

http://www.timarustarii.com/tmg.htm

Susan Bensema Young is echt een vakman/vakvrouw op het gebied van het maken van modelhorse tack.
Ga maar even smullen van de foto's op haar website!



wou zeg ik heb even gekeken en het is echt prachtig!!! Nog nooit zulk mooi tack gezien!!!
Ik zou graag het boek willen hebben dat ze verkoopt, maar eerst even mijn collectie aanvullen. :j
Trouwens heb jij dat boek zelf Cassidy?? Gewoon uit interesse hoor :D

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:56


nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:22

Jullie moeten echt even op deze link kijken :9
Ik was net even aan het googlen op breyers toen ik op deze site terecht kwam:

http://www.bhranch.com/model/tour/tour2006.htm

echt niet normaal hoeveel diegene heeft. :+
ik heb echt nog nooit zoveel bij elkaar gezien!!!!! :o
Hij/zij heeft niet alleen breyers en stone's maar ook veel andere merken

k wou het eventjes aan jullie laten zien :o

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:28

Die boeken zien er wel erg interessant uit! Ik ga toch eens overwegen zoiets te kopen ben nu toch vaak aan het prutsen zonder echt resultaat omdat ik niet goed weet hoe en wat.

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 10:43

Ik heb even een vraagje.
Ik heb veel gehoord over de connaisseur modellen maar hoe zit dat nou want ze gaan toch stoppen met het produceren van deze modellen?????

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:40

Ze zijn inderdaad gestopt met het produceren van de Conaisseurs. In de periode van 2001 tot 2011 zijn er in het totaal 50 Connaisseur modellen uitgegeven, ieder in een oplage van 350 stuks, in het begin verloot aan de lezers van het Breyer Magazine Just about Horses (JAH)

Een overzicht van alle modellen vind je hier: http://www.identifyyourbreyer.com/connmodels.htm

Het laatste model is Thrillseeker, ook weer op de Lonesome Glory mold, net zoals de eerste (Mosaic)

nikki23

Berichten: 109
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:00

Cassidy schreef:
Ze zijn inderdaad gestopt met het produceren van de Conaisseurs. In de periode van 2001 tot 2011 zijn er in het totaal 50 Connaisseur modellen uitgegeven, ieder in een oplage van 350 stuks, in het begin verloot aan de lezers van het Breyer Magazine Just about Horses (JAH)

Een overzicht van alle modellen vind je hier: http://www.identifyyourbreyer.com/connmodels.htm

Het laatste model is Thrillseeker, ook weer op de Lonesome Glory mold, net zoals de eerste (Mosaic)


Wel jammer dat ze daarmee gestopt zijn vind ik. :j
Maar gaan ze dan niet meer van dat soort speciale modellen produceren en alleen maar Special Runs, Web Specials enzovoort???
En de lezers van JAH kunnen dat ook niet meer kans maken op zo'n speciaal model, toch??? }:0
Hoe gaat dat dan verder?? Gewoon niks meer voor de JAH lezers??? :P