breyer paarden!!!!

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:07

Mijn aanwinsten voor dit jaar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Weather Girl Partly Cloudy


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 01-12-11 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:28

Ja wat vind je duur....prijzen staan hier:

http://shop.modellpferdeversand.de/oxid ... 2.97364526

Denk dat je per ornament toch wel snel aan 20 Euro komt, als je verzenden meerekent. Het is dat ik mijn verzameling compleet wil houden...en geen kinderen of katten heb, want anders zou ik ze echt niet in de boom hangen!

Het hoefijzer ornament is trouwens nog niet binnen, die moet uit Amerika komen, had ik via Ebay gescoord.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:35

Ieder jaar is er weer een nieuwe caroussel ornament, bijna allemaal paardjes. Ze zijn van porselein dus best wel teer. Een echte boom is voor mij dan ook geen optie, de takken houden dat gewicht niet.

Dit is mijn favoriet van de caroussel serie

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 01-12-11 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:39

Je kunt ze natuurlijk ook aan speciale hangers hangen voor kerstversiering, zodat je er het hele jaar van kunt genieten.
Deze is van vorig jaar

Afbeelding

en van 2007

Afbeelding

Ergens toch van de zotte dat ze het grootste gedeelte van het jaar opgeborgen zijn...

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:44

Geen Breyer, maar ik denk dat ik overstag ga en deze aan ga schaffen

Afbeelding

en deze is ook gaaaf!

Afbeelding

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:50

Laatst bijgewerkt door Cassidy op 01-12-11 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:03

Ik heb een aantal van die kerstpaarden in traditional size, maar met kerst door gebrek aan ruimte echt geen plek meer om ze allemaal neer te gaan zetten. IK hou het wel bij de Stirrup Ornaments (dat is hetzelfde model maar dan in klein en in dat hoefijzer).

Qua Kerstmodel vind ik Snow Princess erg leuk

Afbeelding

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:12

Snow Princess is op de Rejoice mold en is Traditional.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:18

Net gaat de deurbel, is het de postbode met het stirrup ornament, dat is echt flitsend gegaan!

Ik had vorig jaar niet echt zin om de boom op te zetten (en dat ook niet gedaan), dit jaar moet het weer hoor!

O, en Marcella, als je die geldboom gevonden hebt, wil ik ook wel een stekje...:D

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:20

Als de boom staat (en mijn camera het doet) zal ik dit jaar weer een foto maken ja.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 01:28

De Haflinger kende ik ook nog niet, is idd een nieuwe classic mold voor 2012. Hij is wel erg leuk!

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:12

Mijn stirrup ornament kwam bij Ebay USA vandaan, denk dat als je een verkoper vindt die ze allemaal aanbiedt, je niet duurder uitbent dan verzenden uit Duitsland. Ik heb voor het stirrup ornament en twee stablemats 10 Dollar verzenden betaald. Als je de naam van de verkoper wilt hebben, geef maar een gil, ze hebben nog meer staan.

Ik heb wat ornaments van de voorgaande jaren dubbel, die Fries met gouden harnas, en de allereerste van de Caroussel serie...maar die zitten in dozen, bij de kerstspullen, zou ik even moeten graven.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 00:27

Je hebt PB.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:02

Ja, hij is prachtig, en ik heb er toevallig eentje voor je te koop als je dat zou willen. Echte rengalop kan ik de houding niet vinden, dan zou je toch eerder voor de Ruffian mold moeten gaan, of eventueel Cigar, maar die vind ik dan weer een heel lang en smal gezicht hebben.

Als je van Smarty Jones zou zeggen dat het een Quarter is, dan zou je het ook geloven. Mooie stevige billen en een kort driehoekig koppie. Vind het zelf een heel aansprekende mold.

Eigenlijk zijn de nieuwe molds allemaal heel goedafgewerkt en kloppen ze qua proporties. Waar ik me tegenwoordig aan kan ergeren is de "wild hair do" van met name de Kathleen Moody modellen, soms een beetje over the top....

Maar als je interesse mocht hebben in Smarty Jones, ik vraag er 35 Euro voor.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:40

Ik denk dat de staart van beiden je toch aardig in de weg gaat zitten als je ze voor de kar wilt zetten.

En ik wil gerust wachten met verzenden, alleen zal ik dan een grotere doos moeten scoren, dat past allemaal niet in de doos die ik nu voor de boeken had.

Ik hoor het wel.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:19

Hij is gaaf! Ben je er zelf ook tevreden over?

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:07

Teugels die te kort zijn, dekje dat scheef zit en een bit wat misschien niet de goede hoek heeft, dat is aan te passen. Ik vind hem echt heel gaaf geworden! En wat de kleur betreft, als je hem in de zon zet, wordt hij vanzelf donkerder...je kunt ook kijken wat het leer doet als je het met olie behandelt....

Voor een eerste probeersel vind ik hem echt geweldig. Zo ver heb ik het iig nog niet geschopt!

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:50

Een knutselkerst is leuk. Mijn moeder heeft meerdere poppenhuizen en daar is in het verleden in de kerstvakanties ook lekker aan gewerkt. Je hoeft de deur niet uit voor eten want van de kerst is er genoeg over...lekker coccoonen en creatief bezig zijn!

Iig zorg ik ervoor dat de boeken voor de kerst bij je zijn, dan heb je daar ook alle tijd voor om lekker in te gaan zitten lezen.

En als je wat handiger bent in het maken van westernzadels, heb ik nog wel een opdracht voor je: ik heb een classic westernzadel kit liggen, die ik waarschijnlijk zelf toch niet in elkaar ga zetten....:D

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:39

Als je interesse hebt in showen, en wat meer wilt weten waar shows gehouden worden, zou je je even op dit forum aan kunnen melden

http://www.freeforum101.com/modellipizzaner/

Er worden niet alleen Breyers geshows, je kunt er met alle soorten modellen showen. Ervaring leert alleen dat je met een Schleich of een ander merk paard dan Stone of Breyer niet zo heel hoog gaat komen.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:21

Peter Stone ga je niet in de winkel vinden, is een veel kleiner bedrijf dan Breyer en echt op de verzamelaar gericht, Breyer is speelgoed, wat door een aantal mensen ook wordt verzameld. Dat Peter Stone zich op de verzamelaars richt is niet meteen garantie is voor een perfect beschilderd model, en krassen doen ze net zo snel (en soms nog sneller) als een Breyer.

Als je een beginnend verzamelaar bent, zou ik me eerst richten op Breyer. Je kunt voor 100 Euro meerdere Breyers kopen, ipv een Stone. En het is geen garantie dat, als je een model koopt voor over de 100 Euro, dat je dat geld er weer voor terugkrijgt als je ooit moet of wilt verkopen. Een Stone windswept Arabier, en dan misschien nog een Special Run (SR) die maar in gelimiteerde oplage wordt verkocht voor over de 100 Euro is een koopje. Op veel sites zie je ook prijzen staan in Dollars. Een Euro is meer waard dan een Dollar, dus als je terugrekent naar Euro kom je wel goedkoper uit.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:25

@ Telpeva

Je vroeg me onlangs naar een boek over het maken van tack, misschien is dit wel wat voor je:

http://www.timarustarii.com/tmg.htm

Susan Bensema Young is echt een vakman/vakvrouw op het gebied van het maken van modelhorse tack.
Ga maar even smullen van de foto's op haar website!

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:56


Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 10:40

Ze zijn inderdaad gestopt met het produceren van de Conaisseurs. In de periode van 2001 tot 2011 zijn er in het totaal 50 Connaisseur modellen uitgegeven, ieder in een oplage van 350 stuks, in het begin verloot aan de lezers van het Breyer Magazine Just about Horses (JAH)

Een overzicht van alle modellen vind je hier: http://www.identifyyourbreyer.com/connmodels.htm

Het laatste model is Thrillseeker, ook weer op de Lonesome Glory mold, net zoals de eerste (Mosaic)

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:44

Er blijft genoeg over voor de JAH lezers, want naast de Connaisseurs (gelimiteerd en alleen in zeer beperkte oplage en via een loterij te krijgen) bleef Breyer ook de JAH SR uitgeven. Pamplemousse was daar bijv. een van, als JAH lezer kon je die gewoon bestellen en dan kreeg je hem ook. Prijs daarvan was dan ook wat schappelijker dan voor die Connaiseurs. Ik heb niet gehoord dat ze die gingen schrappen, alleen de Connaisseurs.

http://identifyyourbreyer.com/JAH/Pamplemousse.htm

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:43

Ik ben nooit lid geweest van de JAH, en heb nooit een Connaisseur gewonnen. Ik heb wel een aantal JAH SR kunnen scoren via een kennis van me. Maar de tickets voor de Connaisseurs hebben ze mooi zelf gehouden (en de modellen die ze er mee hebben gewonnen ook :D)

Ik vond niet iedere Connaisseur even mooi, en degene die ik wel mooi vond, daar is heel moeilijk aan te komen. Op een of andere manier willen die 1000 Euro mijn portemonnee niet uit voor een stukje plastic...

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 6 bezoekers