breyer paarden!!!!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, balance, Lous

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 23:46

Dan zou ik graag ook even willen waar mijn pakket blijft die je dinsdag 18-10-11 al had verzonden, aangezien ik niets meer van je hoor.
Ik heb het pakket niet ontvangen en je hebt ook nog steeds mijn track & trace nummer niet gegeven waar ik je om vroeg.

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:48

als je het nu wel verzonden hebt kan je iedereen wel het track en trace nummer wel geven want dinsdag zei je ook al dat alles verzonden was!

Muztang

Re: breyer paarden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:55

en waarom vraag je hoe ze het op de live show doen terwijl je al weet dat ze toch niet op tijd waren omdat je ze nog niet had opgestuurd

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 15:46

Hier een paar foto's van een dancing costume wat ik zelf heb gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 15:54

die had ik ergens op een hobby site gevonden in amerika

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:07

Nee het was niet rio rondo die site waar ik ze vandaan had kan ik helaas niet meer vinden.
Ik had gewoon gegoogled op metal studs.
De rest van de hardware heb ik wel bij rio vandaan.
Dat zilver wat aan de bovenkant zit dat was een soort kraal die je nog een beetje dicht kon knijpen met een ringetje eraan, die had ik op een kreabeurs gevonden bij sierraden maken spullen.

Ik had geen patroon en geen voorbeeld ik had gegoogled op dacing costume maar echt veel kom je niet tegen en op youtube zijn een paar onduidelijke filmpjes.

Hij heeft wel veel prijzen op de live show van vorige week gewonnen en heel toevallig leek hij sprekend op een echt dancing costume die iemand bij zich had.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 16:21

Het model is Aegis

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:55

Misschien past het zadel wel op een pony classic van breyer.
Het ziet er al netjes uit voor een eerste zadel.
Past wel op met het bijwerken van lijmplekken of grijze randen met zwarte inkt, dit kan namelijk gaan afgeven op je model.

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:39

volgens mij heb je ook wel pony modellen in maatje classic.
merrylegs mesteno's en de mustangs zijn volgens mij pony's.
Ik weet het van de classics niet zo goed, omdat ik meer de traditional modellen verzamel.

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:47

Ik heb ook zo'n native arabisch kostuum gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:19

ja de eerste foto dat is het tuig dat ik zelf heb gemaakt en dat is gebaseerd op de 2 foto's daaronder.
Ik heb het helemaal zelf gemaakt dat is met de hand geborduurd en dat halster en voortuig dat is gevlochten.
Dat echte tuig is ook met de hand gemaakt in arabische landen.

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 23:33

@telpeva je paradesetje is erg leuk geworden.
ik vind de kleurencombinatie heel apart, maar het kleurt heel mooi bij elkaar. welk materiaal heb je gebruikt voor het zilver?

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 00:22

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:14

Ik organiseer op 2 mei een modelpaarden live show in Baarn. Er zijn nog een paar plekken vrij. De kosten zijn 18 euro voor deelnemers en 5 euro voor bezoekers. Dit is inclusief broodjes, iets lekkers en drinken.

Op een live show kan je modellen showen in bijvoorbeeld een rassenklassen zoals warmbloeden. Er wordt gekeken ofde kleur en het ras bij het model passen en ook wordt er gekeken of het model een mooie paintjob heeft. Je kan hier dan prijzen mee winnen. Er is ook een kleurenklassen en een performance. Dit is een klasse om tuig te showen. De klassen zijn er voor Breyer alle maten, Custom modellen en artist resins.

Als je je wilt aanmelden kan je me een pb sturen.

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:55

Daar heb je een mooie koop aan.
Die vos roan dat is de FAS en hij lijkt op No Doubt die bruine is de PAS Thee Desperado

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 11:05

Ik organiseer op 28 mei weer een modelpaarden live show in Baarn. Er zijn nog een paar plekken vrij. De kosten zijn 20 euro voor deelnemers en 5 euro voor bezoekers. Dit is inclusief broodjes, iets lekkers en drinken.

Op een live show kan je modellen showen in bijvoorbeeld een rassenklassen zoals warmbloeden. Er wordt gekeken of de kleur en het ras bij het model passen en ook wordt er gekeken of het model een mooie paintjob heeft. Je kan hier dan prijzen zoals rozetten mee winnen. Er is ook een kleurenklassen en een performance. Dit is een klasse om tuig te showen. De klassen zijn er voor Breyer alle maten, Custom modellen en artist resins. Ook zijn er mini klasse waarbij je bv met Schleich modellen kan mee doen en je kan ook eigen geschilderde modellen showen.

Als je je wilt aanmelden kan je me een pb sturen.

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:10

Hierbij nog wat extra informatie over de show.
Dit is de 3e live show in Nederland die ik organiseer.
Er zijn rond de 15 deelnemers die elk hun eigen modellen meenemen.
De modellen worden onder verdeeld in traditional en mini formaat.
Bij traditional moet je denken aan de grote breyer modellen, maar ook peter stone en modellen met dezelfde grootte. De mini's zijn breyer stablemates maar ook bv. schleich.
Daarnaast wordt er ook nog onderscheidt gemaakt uit Original Finish, Artist Resin, en Custom modellen.
Original finish zijn breyers of plastic modellen als schleich zoals je die in de webshop besteld al met een fabrieksverflaag. Artist resins zijn breekbare modellen die vaak nog geschilderd moeten worden door een artist. Customs zijn modellen die zijn geschilderd en eventueel aangepast door een artist, bv een breyer die is over geschilderd.
Tijdens deze show wordt gekeken of de modellen een mooie paintjob hebben en of de kleur past bij het model en of het model anatomisch correct is. De beste modellen kunnen hiermee prijzen waaronder rozetten winnen.
Ook kan je je eigen geschilderde modellen meenemen en meedoen en is er ook nog een performance klassen waarin je tuig kan showen. Dan wordt er gekeken of het tuig correct is en of het past bij de gang en het type model.

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 16:12

Ik organiseer op 10 juni 2017 weer een modelpaarden live show in Baarn. Dit is de 4e live show in Nederland die ik organiseer. De deelnemers die hieraan mee doen nemen elk hun eigen modellen mee.

Op een live show kan je modellen showen in een rassenklassen zoals bv. warmbloeden, arabieren of appaloosa’s. Er wordt o.a. gekeken of de kleur en het ras bij het model passen. Je kan hier dan prijzen zoals rozetten mee winnen. Er is ook een performance klasse, dit is een klasse om tuig te showen. De klassen zijn er voor Breyer alle formaten, Custom modellen (bv een opnieuw geschilderde Breyer) en Artist Resins. Ook zijn er mini klasse waarbij je bv met Schleich modellen kan mee doen en je kan ook eigen geschilderde modellen showen.

Bij traditional moet je denken aan de grote Breyer modellen en Peter Stone.
De mini's zijn Breyer stablemates en Schleich of andere modellen met dezelfde grootte.

Daarnaast wordt er ook nog onderscheidt gemaakt uit Original Finish, Artist Resin, en Custom modellen. Original finish zijn Breyers of plastic modellen als Schleich zoals je die in de webshop besteld al met een fabrieksverflaag. Artist resins zijn breekbare modellen die vaak nog geschilderd moeten worden door een artist. Customs zijn modellen die zijn geschilderd en eventueel aangepast door een artist, bv. een Breyer die is over geschilderd.

Er is plek voor 15-20 deelnemers. De kosten zijn 20 euro voor deelnemers en 6 euro voor bezoekers. Dit is inclusief broodjes, iets lekkers en drinken.

Het is ook erg leuk om te komen kijken of je kan gelijk meedoen aan de show. Je ontmoet andere verzamelaars van model paarden en je kan een hoop modellen in het echt zien. Vaak zien de modellen er heel anders uit als op een foto.

Als je je wilt aanmelden kan je me een bericht sturen.

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:14

Jammer Spritetje dat je niet kan komen

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 17:02

Ik zag dat jullie het over wedstrijden hebben. Ik geef zelf altijd een show rond mei/juni en soms zijn er shows in het najaar of begin het jaar. Op dit moment zijn er nog geen shows gepland.

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:38

Waarschijnlijk ga ik ergens in juni weer een show geven. Mocht de datum bekend zijn al ik die hier posten.

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:43

Ik ben bezig met een model stal en daar passen precies breyer traditional model in. Hij moet geverfd worden, maar er zitten ook een heleboel leuke accessoires bij die precies op schaal zijn. Er zit ook nog tuig bij wat Breyer modellen ook past. Ik heb er 2 dus misschien dat ik er 1 ga verkopen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:22

Ja klopt inderdaad. Iedere maand zat er een onderdeel bij. Het ware in totaal 60 delen van €5,95 dus totaal kwam hij op €357. Het was best duur.

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 23:11

Ik organiseer meestal 1 keer per jaar een show. Meestal in juni maar ik weet nog niet zeker of dat gaat lukken deze keer. Ik wil zeker nog wel een show organiseren maar ik moet even kijken wat qua maanden het beste uitkomt voor mij nu.

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:53

Ik ben van plan om op 1 december weer een modelpaarden live show in Baarn te organiseren. Dit is de 5e live show in Nederland die ik organiseer. De deelnemers die hieraan mee doen nemen elk hun eigen modellen mee.

Op een live show kan je modellen showen in een rassenklassen zoals bv. warmbloeden, arabieren of appaloosa’s. Er wordt o.a. gekeken of de kleur en het ras bij het model passen. Je kan hier dan prijzen zoals rozetten mee winnen. Er is ook een performance klasse, dit is een klasse om tuig te showen. De klassen zijn er voor Breyer alle formaten, Custom modellen (bv een opnieuw geschilderde Breyer) en Artist Resins. Ook zijn er mini klasse waarbij je bv met Schleich modellen kan mee doen en je kan ook eigen geschilderde modellen showen.

Bij traditional moet je denken aan de grote Breyer modellen en Peter Stone.
De mini's zijn Breyer stablemates en Schleich of andere modellen met dezelfde grootte.

Daarnaast wordt er ook nog onderscheidt gemaakt uit Original Finish, Artist Resin, en Custom modellen. Original finish zijn Breyers of plastic modellen als Schleich zoals je die in de webshop besteld al met een fabrieksverflaag. Artist resins zijn breekbare modellen die vaak nog geschilderd moeten worden door een artist. Customs zijn modellen die zijn geschilderd en eventueel aangepast door een artist, bv. een Breyer die is over geschilderd.

Er is plek voor 20-25 deelnemers. De kosten zullen tussen de 22-25 euro zijn voor deelnemers en 6-8 euro voor bezoekers. Dit is inclusief broodjes, iets lekkers en drinken.

Het is ook erg leuk om te komen kijken of je kan gelijk meedoen aan de show. Je ontmoet andere verzamelaars van model paarden en je kan een hoop modellen in het echt zien. Vaak zien de modellen er heel anders uit als op een foto.

Er is ook nog een loterij waar iedereen lootjes voor kan kopen en waar mooie (model)paardenprijzen mee te winnen zijn.

Als je meer informatie wilt en interesse hebt om mee te doen kan je me een bericht sturen.