Paard heeft alleen maar aandacht voor zijn eigenaar.

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Marieke_Juul
Berichten: 118
Geregistreerd: 21-05-09
Woonplaats: Vredepeel

Paard heeft alleen maar aandacht voor zijn eigenaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 13:14

Ik weet niet zo goed hoe ik het moet beschrijven maar ik maak er maar het beste van.
Sinds enige tijd berijd ik een ontzettend lief paard genaamd Leandros. Het is het paard van de eigenaar van een pensionstal waar mijn ex-verzorgpaard stond. Het is een 14-jarige ruin waar ik ontzettend veel van kan leren en ik rijd hem nu zo'n 3x per week maar wegens school kan ik niet iedere dag naar hem toe. Het rijden gaat erg fijn, hij begint wat meer nageeflijk te lopen enz. Alleen nu is dus het probleem dat wanneer de eigenaar langs de bakrand komt staan hij gewoon totaal geen aandacht meer voor mij heeft. Wanneer hij zijn baasje ziet heeft hij alleen maar aandacht voor hem en wil hij het liefste ook meteen naar hem toe. Hij is dus gewoon dol op zijn eigenaar en vergeet mij wanneer hij hem ziet. Ook toen ik hem laatst had meegenomen naar een les op een andere locatie en eigenaar langs de bakrand stond was hij constant aan het hinniken naar z'n baasje. Eigenaar zelf heeft het wel in de gaten maar heeft niet door dat dit best wel storend is tijdens het rijden. Wanneer baasjelief aan de kant staat wil hij bijvoorbeeld geen volte maken die juist de opgaat. Dan zet hij het op 'n lopen en rent ie in volle vaart naar baasje toe. Ook qua rijden luistert hij naar baasjelief veel beter dan naar mij. Bij mij duurt het erg lang voordat hij eindelijk halthoudt en eigenaar hoeft alleen maar "Hoooo" te zeggen en hij staat onmiddelijk stil (en bij mij werkt dit trucje niet). Ik weet echt even niet wat ik hiermee aan moet want er is natuurlijk weinig aan te doen. Het probleem is dus dat hij zich totaal blindstaart op zijn baasje.

Ik weet trouwens niet of dit goed staat...

Ik zoek een zeer betrouwbare, ervaren pony met potentie voor de sport.
Heb jij een betrouwbare pony te koop staan? Graag een pb'tje!


Marieke_Juul
Berichten: 118
Geregistreerd: 21-05-09
Woonplaats: Vredepeel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-10 18:53

Naja_naja schreef:
Hmm lastig. Ik zou zeggen: leer de one-rein stop(zoek maar op i-net en hier met de zoekfunctie) en als hij naar zijn baas rent, stop hem daarmee! Dit zal hij waarschijnlijk nog een paar keer proberen en dan zal hij het wel doorkrijgen. Jij moet het gewoon zo onaangenaam mogelijk maken voor hem om naar zijn baasje toe te rennen.
En als hij toch er vandoor schiet en hij gaat bij baasje staan, zet hem in de achteruit. Niet 2 passen, maar 5, of als hij daarna doorgaat, 10 etc.



Dankjewel voor de tip, ik ga er zeker wat mee doen :)!

Ik zoek een zeer betrouwbare, ervaren pony met potentie voor de sport.
Heb jij een betrouwbare pony te koop staan? Graag een pb'tje!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: sdacostab en 36 bezoekers