Verzorgpony

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
1Moon1

Berichten: 133
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Achterhoek

Verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 10:54

Heej,

ik vroeg me af, als je zelf geen paarden hebt,
en niemand in je familie doet wat met paarden (dus je hebt er nog niet veel mee gedaan)
en je zit op paardrijden. (dus je brenkt en haalt ze niet van de weide, je rijdt er alleen op)
vanaf wanneer kan je dan een verzorgpony nemen?
(dus als je een jaar op paardrijden zit, of 2 jaar, kan je dan een verzorgpony nemen?)

xx
:P

Bacardyx

Berichten: 849
Geregistreerd: 11-02-09

Re: Verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:16

als ik jou was zou ik dan beginnen met een verzorgshetje of welshje. en gewoon aardige eigenaren die je in het begin willen helpen!

1Moon1

Berichten: 133
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 11:17

Bacardyx schreef:
als ik jou was zou ik dan beginnen met een verzorgshetje of welshje. en gewoon aardige eigenaren die je in het begin willen helpen!

zoiets heb ik al gehad, het was een garano, maar toen kreeg de eigenares iets.. en toen kon ze hem niet meer verzorgen..:(

1Moon1

Berichten: 133
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Achterhoek

Re: Verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 11:18

maar als we een weiland hadden, had ik mijn hele leven gezeurd om een welshje :) (l)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:19

Zoek lekker een verzorgpony waarbij de eigenaar je helpt. Dan leer je een heleboel en kan je op den duur alles lekker zelf gaan doen.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 12:52

hmm ik moest bij mijn manege al heel snel zelf mijn pony uit de wei halen, uiteraard, ging de instructrice wel mee..

FornoydHest
Berichten: 917
Geregistreerd: 30-04-10

Re: Verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:53

Ik denk dat als je een beetje zelfstandig kan rijden en verzorgen best een verzorgpony kan nemen. Dat in en uit de wei halen stelt eigenlijk helemaal niets voor. De een is wat makkelijker als de ander, maar met een emmertje of schep met wat biks of grasbrok krijg je bijna elk paardje wel.
Ik kan over een maand bij een nieuw verzorgadres beginnen, het is gratis, maar als ik maar help met stallen mesten, eten geven enz enz.
Maar wat wel handig zou zijn, is dat je dus gewoon alleen in de bak een paard goed kan rijden, kan zadelen en misschien ook met 1 iemand mee op de fiets een buitenritje kan maken.
Ik denk dat je verhaal over jezelf gaat? Dan veel succes met het vinden van een leuke verzorgpony, hoop dat je er veel plezier van hebt!

Aukelizzy

Berichten: 12658
Geregistreerd: 09-10-06

Re: Verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:07

Waarom vraag je op de manege waar je rijdt niet eens of je mag helpen?Dan leer je onder begeleiding hoe je met paarden om moet gaan buiten het rijden om..Als je dat onder de knie hebt is de volgende stap een eigen verzorg pony. Misschien ken je wel iemand die een verzorgpony heeft waar je eens mee naar toe mag..

Sterrol

Berichten: 72
Geregistreerd: 28-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:57

Ik ken je verhaal wel, in het begin heb ik me ook rot gezocht naar een verzorgpony, maar ik vond er nooit een. Inmiddels heb ik er wel eentje, je moet gewoon op zoek gaan en niet bij de pakken neer gaan zitten als het bij de eerste eigenaar niet wilt lukken. Van een verzorgpony leer je wel een heleboel, maar de eigenaar wilt natuurlijk dat je wel al zelf wat kan. Als je zelf kunt opzadelen en een beetje kunt rijden kun je best al een leuk shetje verzorgen (ik weet niet hoe lang of oud je bent?)

1Moon1

Berichten: 133
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Achterhoek

Re: Verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 19:55

Nou ik ben 1.65 ong. En 40 kg. En opzadelen rijden of springen
Gaat ook goed. Het is alleen alleen dat als de pony eens in paniek raakt, en ik ben alleen, kan ik hem denkik niet houden..

Vanntje

Berichten: 1327
Geregistreerd: 09-12-08
Woonplaats: Lelystad

Re: Verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:01

ik keek al waar je woonde dan had ik je willen helpen om de basis te leren (met mijn pony) helaas ligt flevoland wel even een stuk verder dan de achterhoek ;) Gewoon beginnen met een ouder paardje. Mijn eerste verzorgpony was 23 jaar en kon ik maar 1/2 x in de week op rijden (draven en stappen) en de rest van de week lopen en eerste paard x samen met de eigenaar.
Gaat dit goed én vind je het leuk dan is een verzorgpony gewoon echt wat voor jou!

Mootje1000

Berichten: 14
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:50

hooi,
ja kan als je een leuk paardje ziet op je manege, die je wel lief lijkt, gwn naar de eigenaar toestappen en dan vragen of je misschien dat paard zou mogen verzorgen. of je hangt een briefje in de kantine met: 'verzorgpony gezocht' erop.

xxx
I <3 Mootje

1Moon1

Berichten: 133
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Achterhoek

Re: Verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 21:56

Haha bedankt, ik ben van plan eerst hier wat te gaan zoeken, en dan echte aktie te ondernemen als ik egt niks kan vinden.
We moeten afspreken!
Xxxxxmoon

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Re: Verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 01:33

Misschien dat je op je manege een keer mag helpen de paarden uit de wei halen? In de zomer kan je dat bij ons altijd vragen.
Leuk trouwens dat je over Welshjes begint :+ Ben officieel door mijn verzorgpony besmet met het Welsh-virus :P