Nee .. ik kan het niet

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Nee .. ik kan het niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 09:47

Even opnieuw geschreven...

het begin ..
Ik heb mijn verzorgpony (Jo n0em ik haar altijd :P) anderhalf jaar verzorgt.
We zijn heeel ver gekomen en we wouden officieel gaan starten
maar toen in Mei kwam mijn eigen pony dus had ik tijdgebrek!
Ik baalde hier ook van want Jo is naast mijn eigen ook echt alles voor me!

Ik wist dat Jo's eigenaren nieuwe verzorgsters zochten (dat accepteerde ik..) ,maar ja .. toen kwam (laten we haar L noemen) L in beeld en het ging super snel en opeens had Jo een nieuwe verzorgster!
Ik heb paar traantje gelaten :P ( :o ) omdat ik echt dacht ''dat ik haar helemaal kwijt'' was... Eigenaren heb ik goede band mee en die zei dat ik haar echt niet kwijt was,maar zo voelde het wel....

Maar nu vraagt L ook telkens om lid te worden bij mijn Jo fanhyve (bestaat al langer) nou eerst dacht ik : No way! maar toen wou ik haar toch een kans geven...
Nou toch even naar haar profiel en overal staat dus Jo en haar en dat voelt gewoon zo vreemd.. En ook Jo mijn alles etc! ik gun het haar wel... Jo is een super leerpony (geworden :P) die graag werkt etc... Maartoch...


Ik weet dat het egoiistisch is!!! Maar ik mag toch ook even van me afschrijven hoe ik me af en toe voel? Ik gun het haar.. Maar het doet af en toe gewoon ''pijn'' om de fotos bv te zien...
Gelukkig mag ik wel blijven langskomen O:) want Jo en de eigenaren zijn echt alles voor me!
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 12-09-10 10:17, in het totaal 4 keer bewerkt

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:51

Het is een beetje egoïstisch van je denk ik. :) Kun je niet gewoon blij zijn voor het paard dat er nu iemand voor hem is die hem alle aandacht kan geven die hij nodig heeft en die dus kennelijk helemaal dol op haar is? :)
Laatst bijgewerkt door Elanor op 12-09-10 09:55, in het totaal 3 keer bewerkt

Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 09:52

Ja ik weet het!!! :o Maar denk je even in.. Anderhalf jaar.. En nu opeens zie ik mezelf niet maar iemand anders..
Ik denk dat ik toppic maar wijzig :7 aangeziien ik bang ben dat dit soort rell toppic word .. :S
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 12-09-10 09:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:52

Je wilt het misschien niet horen, maar toch vind ik dat je je aanstelt.. Het is niet jou pony, en ook al geef je veel om haar je zult haar toch moeten loslaten. Je moet juist blij zijn dat L zo´n aardig meisje is! Je kan toch gewoon proberen vriendinnen met haar te worden en dan samen jullie ervaringen te delen over Jo!

Je gedraagt je een beetje als een verwend nest, wat niet eerlijk is tegen over L. Daarbij heb je je eigen pony ook nog eens...

Dressagegirl

Berichten: 1187
Geregistreerd: 10-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:54

Hmm, die pony is van iemand anders! De beslist erover wat er mee gedaan word! :).
En nu verzorgt iemand anders hem, waarom zou die dan geen foto's van die pony op dr hyves mogen zetten!?. Het is nu toch haar verzorgpony!?. Waarom zal je, je druk maken over wat foto's bij iemand op hyves? Als je het niet wilt zien kan je ook niet meer naar haar hyves gaan! ;). Mijn pony is ook verkocht naar een ander land, en krijg vaak mailtjes met foto's en dat vind ik gewoon super leuk om te zien hoe een ander meisje ook gelukkig kan zijn met mijn pony! ;). Waarom zou je er aan blijven kleven als je er toch niet zoveel tijd meer voor had?.

Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 09:54

aub wil je volgende keer lezen
Ik word af en toe al pissig op mezelf hierdoor en door deze reactis word dat niet beter..

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:56

xTinkertje schreef:
aub wil je volgende keer lezen
Ik word af en toe al pissig op mezelf hierdoor en door deze reactis word dat niet beter..


Tsja meid, wij zeggen dit ook niet om jou af te zeiken, of je er mee te pesten. Maar het is heel belangrijk voor jou dat je beseft dat dit een beetje aanstellerig gedrag is.

Ilse_lalala
Berichten: 20
Geregistreerd: 10-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:56

Ik begrijp dat je jaloers bent op het feit dat L Jo nu verzorgt, en dat je Jo mist. Maar daar kan L ook niets aan doen. Zoals jij het omschrijft denk ik dat L heel goed voor Jo zorgt. Als ik jou was zou ik L niet meer ontlopen, maar juist contact met haar zoeken en praten over Jo, misschien kun je haar tips geven of gewoon herinneringen ophalen.
Uiteindelijk zal je verdriet wel slijten, je zult steeds meer met je eigen pony gaan doen en je daaraan hechten. Natuurlijk ga je je oude vzpony nooit vergeten, dat moet ook niet, maar probeer het wel een plekje te geven. Ze is er nog steeds, je kan haar opzoeken wanneer je wilt, dus probeer blij te zijn dat ze zo'n leuke nieuwe verzorgster hebben gevonden. Succes!

Dressagegirl

Berichten: 1187
Geregistreerd: 10-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:57

xTinkertje schreef:
aub wil je volgende keer lezen
Ik word af en toe al pissig op mezelf hierdoor en door deze reactis word dat niet beter..


Had je het tegen mij!?.

Jij vraagt om advies en dat geven wij jou en zeggen hoe of wat! ;). Als je dat niet wou dan moest je het topic ook niet openen! :)

ZusJacobs

Berichten: 8530
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Nederland en Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:57

Ik begrijp je wel hoor, is niet leuk om te zien dat iemand die je niet kent ook zo veel plezier met de pony kan hebben. Doet even pijn, maar even doorzetten en blijven denken aan het feit dat de pony het goed heeft en ze nooit helemaal weg is, je kan haar altijd nog op komen zoeken lijkt mij? Desnoods spreek je een keer met dat meisje af, straks is ze hartstikke leuk en heb je er nog een vriendin bij ook :)

Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 09:58

xx_Horsiex schreef:
xTinkertje schreef:
aub wil je volgende keer lezen
Ik word af en toe al pissig op mezelf hierdoor en door deze reactis word dat niet beter..


Tsja meid, wij zeggen dit ook niet om jou af te zeiken, of je er mee te pesten. Maar het is heel belangrijk voor jou dat je beseft dat dit een beetje aanstellerig gedrag is.

Ja ik besef het wel maar ik wod hier helemaal niet beter van... na 1 reactie snap ik het wel hoor!!
Mag ik ook even me poedersuiker voelen ??

Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:59

Vind het niet egoïstisch hoor...je hebt het er gewoon moeilijk mee dat je dit hoofdstuk af moet sluiten.
Je zegt zelf al dat je geen tijd meer hebt voor haar,nu krijgt ze alle aandacht die ze nodig heeft en dat wil niet zeggen dat jij je verzorgpony moet vergeten.Geef jezelf even de tijd om aan het idee te wennen dat ze nu vetroeteld word door een ander.
Je gaat door een "rouwperiode" net liefdesverdriet...geef het tijd en bedenk wat het beste is voor de verzorgpony en bedenk je eens hoe fantastisch het was dat je haar mocht gaan verzorgen.L mag dat nu doen,bedenk je eens hoe blij ze daarmee is.
Richt je op je eigen pony,daar gaat meer dan genoeg tijd inzitten ;)
Laatst bijgewerkt door Tinky12 op 12-09-10 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Dressagegirl

Berichten: 1187
Geregistreerd: 10-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:59

hoelang is het geleden dat die pony naar een ander meisje is gegaan?

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:00

xTinkertje schreef:
xx_Horsiex schreef:


Tsja meid, wij zeggen dit ook niet om jou af te zeiken, of je er mee te pesten. Maar het is heel belangrijk voor jou dat je beseft dat dit een beetje aanstellerig gedrag is.

Ja ik besef het wel maar ik wod hier helemaal niet beter van... na 1 reactie snap ik het wel hoor!!
Mag ik ook even me poedersuiker voelen ??


Natuurlijk mag je dat maar je moet het niet overdrijven, je weet zelf best goed dat je je aanstelt, maar je krijgt hier echt geen medelijden mee.... Het is toch fijner voor jezelf om hier proberen mee om te gaan in plaats van in zelfmedelijden te verdrinken?

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:04

Natuurlijk mag jij je even poedersuiker voelen, wat Tinky12 al zegt: het is wennen waan het idee, maar je moet het niet overdrijven. Wat iedereen zegt is dat je je zelf inmiddels even een spreekwoordelijke 'schop onder je kont' moet geven. Je hebt een eigen pony, je kunt je verzorgpony nog gewoon blijven zien en die wordt kennelijk prima verzorgd door een heel aardig meisje. Daar schieten de tranen me nou niet bepaald van in de ogen zeg maar. :D

Edit: er lijkt nu een andere openingspost te staan volgens mij? :)

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:10

Heeey ik begrijp je wel hoor!!! Vroeger had ik een verzorgpony. Ik ging haar elke dag verzorgen, en soms ook buiten rijden. Op een ochtend ging ik naar haar weitje waar ze staat met een geitje. Maar daar trof ik alleen de geit aan!! Het hek stond open. Ik reed naar t huis van de eigenaren. En de moeder van de eigenaresse zei: E. is even gaan buitenrijden met haar nichtje. Dat vond ik uiteraard niet erg, want het is tenslotte familie van haar. Maar elke dag als ik ging, was dat nichtje er ook. Uiteindelijk werd gewoon tegen me gezegd dat ze me niet meer als verzorger wouden...

Ik begrijp je volkomen, en het kan natuurlijk even tijd hebben dit te verwerken ;) Houd je gedachte erbij dat je haar altijd kan opzoeken, en als je echt zo'n goede band hebt als dat je zegt met die mensen zal je zeker vaker mogen verzorgen, of ook wel eens rijden ;) Ik begrijp dat t moeilijk kan aanvoelen, maar geloof er gewoon in dat je Jo vaker mag opzoeken :)

Succes trouwens met je eigen pony :D

Edit: en wie weet is L wel een een super leuk meisje. Misschien spreken jullie wel eens af, voor samen een buitenritje te maken ofzo ;) Ik vind in ieder geval dat je je niet aanstelt. En mensen, ze wilt dit van haar afschrijven he ;) laten we een beetje aardig voor haar blijven!!

Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 10:13

@Elanor
Mijn tranen kunnen weleens in me ogen komen

Iedereen kan wel oordelen vanaf de zijlijn...

Ja klopt ;)

@M_hartje_M ja ik moet gewoon even doorzetten.


@ Alle mensjes : Het was vooral toen ik downs met mijn pony had (Ze was erg vervelend -Hengstig-)
En dan verlang ik naar Jo ... Omdat ik daar na zo veel tijd echt zoveel mee kon
En bv moet ik mijn eigen pony weer helemaal bij niveau 0 beginnen en met Jo kon ik zo B officieel starten (Tot L1 hadden we geoefend , we waren al met wijken bezig)
Nogmaals ben ik wel blij met dat ik zo goede band met de eigenaren heb <3

ilona_selina

Berichten: 268
Geregistreerd: 02-04-09

Re: Nee .. ik kan het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:20

meid ik snap je heel goed, ik heb zelf ook paardjes verzorgt en daar kwam toen een 2de verzorgster bij en daar kon ik ook niet tegen.
wat mensen hier zeggen dat je je aanstelt vind ik wel meevallen die mensen hebben dit waarschijnlijk nooit meegemaakt.

ik zal wel zeggen geniet nu leker van je eigen pony als jij je verzorg pony al veel heb kunnen leren dan kan je dat ook zeker bij je eigen pony, en als je dan zover bent dat je dus in de b kan starten dan ben je super trots op jezelf, en meid geloof in jezelf.

nog een tip misschien dat je dat meisje L wel kan helpen bij het rijden.

oja en ik snap idd dat je dat meisje L wel gunt hoor dat had ik ook

heel veel succes met je eigen paardje en je gaat er wel komen hoor

Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Nee .. ik kan het niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 10:22

Oké dus jullie zeggen schop onder me kont dus en haar gewoon lekker toevoegen aan de hyves?
Ik mag nog wel een x komen rijden vn L O:) maar durfde dit niet te zeggen door de eerste felle reactis dat ik egoiistisch ben en me aanstel etc :7

Leeuwnie

Berichten: 915
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:31

Nou,= xTinkertje, ik begrijp je hartstikke goed. Je bent gewoon heel heel héél erg dol op Jo. Een nieuw paard verandert daar niets aan!
Ik kan me heeeeel goed voorstellen dat je dan even moet slikken als je iemand anders op Jo ziet rijden, en lid wil worden van jouw Johyves, en er met 'jouw' liefste verzorgpony vandoor gaat. En dat je dan heeeel ietsiepietsie jaloers wordt... heel begrijpelijk. En niet gemeen jaloers, nee joh maar wel even sip jaloers. Ik zou het juist heel raar vinden dat je blij zou zijn dat iemand anders op je liefste paard zou rijden!! Dus laat die meiden maar kletsen dat het aanstellerij is, hoor.

Even slikken, eventjes de tijd nemen en dan naar L toegaan om eens af te spreken. Want ze is vast heel aardig! En dan zie je Jo misschien ook nog regelmatig!


(Enneh... ik mag eigenlijk helemaal niet in YRT posten want ik ben al veeeeeeeeeel ouder, maar toen ik laatst iemand anders - ook een heel aardige vrouw - op mijn eigen pony liet rijden omdat ik zélf een bijrijder zoek, moest ik ook even drie keer slikken. Verdorie. Loopt mijn liefste pony daar, met een ander op haar rug. Slik. En die aardige mevrouw gaat dat ook nog veel vaker doen, want ze wordt mijn bijrijdster. Slik slik. En de band tussen mijn pony en mij dan??? Slik slik slik... En ik heb ook meerdere paarden, maar dat maakt niets uit!)

Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Nee .. ik kan het niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 10:34

Oké doe ik ! Ik laat haar toe en dan ga ik een x met haar rijden :)

Bedankt voor de reactie hier kan ik wat mee...
Voelde me al heel poedersuiker toen iedereen zei dat ik ego + aanstel


Hahah hoe ouder hoe wijzer (toch? :) )

ilona_selina

Berichten: 268
Geregistreerd: 02-04-09

Re: Nee .. ik kan het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:36

nee tinkertje niks van aannemen jij weet hoe jij bent en idd gewoon een keertje met l afspreken misshcien worden jullie wel goede vriendinnen je weet nooit he

Bacardyx

Berichten: 849
Geregistreerd: 11-02-09

Re: Nee .. ik kan het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:15

ik begrijp wel hoe je je voelt.
ik heb het ook maar wel anders.
manege weg, lievelingspony naar andere manege.
en dan zie ik die meisjes met bacardy mnalles.
terwijl ze dr net een maand kende.
daar kan ik ook echt niet tegen.

EmmieEmm
Berichten: 166
Geregistreerd: 16-10-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:17

Ik snap best hoe je je voelt! Het is ook moeilijk om te zien dat oppeens iemand anders met jou 'oude' verzorgpony bezig is. Maar probeer te bedenken dat dat L er veel plezier in heeft en dat het ook beter is voor Jo dat ze een verzorger heeft die vaak kan komen. Maar ik begrijp je gevoel. Succes ermee! :D

wendyP
Berichten: 3948
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: ermelo

Re: Nee .. ik kan het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:30

Ik snap het wel, alleen kan je het beter proberen los te laten.
Prbeer je helemaal te focussen op je eigen pony.
Succes :(:)