Dubbele longe

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 10:25

Voltigesingel kan ook :)
Je kan het best beginnen door de lijnen door de bovenste-middelste ringen aan de zijkant te doen en vervolgens aan het bit te bevestigen. Dan heb je als het ware de verbinding die je onder het zadel ook hebt, maar dan terwijl je er naast staat. Later kan je de lijnen ook op andere manieren gaan bevestigen, bvb als slof, of juist hoger ingesteld :)

Kent je pony het?



RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Dubbele longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 10:34

Maar heeft ze ook ervaring met twee lijnen om dr lichaam? Zou de eerste keren de buitenste lijn over dr rug heen halen ipv achter de achterbenen, sommige paarden vinden dat eng :)

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 11:02

Ik zou zeker de eerste keren juist niet kiezen voor die hefboomwerking, omdat je er dan nog niet veel handigheid in hebt en ongewenst/ongemerkt je paard pijn doet... Zou pas gaan experimenteren met andere mogelijkheden wanneer je er handigheid in verkregen hebt, de druk op beide lijnen goed kan doseren etc. Dus eerste keren die lijnen lekker direct aan het bit vastmaken..

En zoals QueenE al zegt, het gaat níet om kracht... Dat doe je onder het zadel toch ook niet?

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:26

veersche schreef:
aangezien de enige goede manier om dubbel te longeren is door de lijnen door het bit terug te laten lopen naar de singel. :9

Pff, misschien moet je zelf even een cursusje gaan volgen want dit is echt onzin. Er zijn vele wegen naar Rome.

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:34

Tja, ik hou er gewoon niet zo van als mensen zo stellig onzin verkondigen. Wat jij beschrijft is namelijk niet de enige goede manier, er bestaan heel veel manieren, met elk eigen voordelen en nadelen. Dan vind ik het niet eerlijk dat jij doet alsof er maar één manier bestaat.

En dat je als je sterk genoeg bent ook altijd prima kan loswerken onder het zadel is ook niet juist. Ruiters zitten hun paard vaak ontzettend in de weg, hoe goed ze het ook bedoelen. Dan kan je je enorm sterk maken, maar daar los je die problemen niet mee op. Met dubbele longe kan je je paarden loswerken zonder dat de ruiter het paard stoort, maar dat heeft - nogmaals - niets met kracht te maken.

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:38

Kijk, nu nuanceer je het..
Ik zeg helemaal nergens dat ik iets beter weet dan wie dan ook, ik vind dat je niet kan stellen dat er mee één juiste manier is, zoals jij doet :) Je plaatst jezelf nu onnodig in een slachtofferrol.

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Dubbele longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 16:50

Veersche, waar het mij om gaat is dat je TS niet juist voorlicht, door te zeggen dat longeren met de lijnen door het bit terug naar de singel de enige goede manier is. En dat is simpelweg niet waar. Prima dat dat jouw mening is, maar breng het dan ook als mening en niet als feit. Er worden al genoeg meningen als zijnde waarheid de wereld in geholpen, en daar is niemand bij gebaat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers