hoeveel kwijt aan voer en bodembedekking?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

hoeveel kwijt aan voer en bodembedekking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 15:49

Ja het zoveelste topic over 'begroting' al is het niet echt zoiets :)

Ik ga dus misschien verhuizen naar een weide, maar heb altijd volpension gestaan. Qua hoefsmid, dierenarts, ontworming, lessen etc weet ik alles al, dat waren dan ook dingen die niet inbegrepen waren in het stalgeld. Maar nu stel ik me enkele vragen ivm voer en bodembedekking:
- hooi. ben van plan m'n pony de hele dag op de wei te zetten, en hooi te voeren in hooinetten. De vraag is dus hoeveel balen oid hij per dag binnenknaagt als ik hem via hooinetten voer? Hierbij bedoel ik dus onbeperkt hooi in netten, zodat hij er langer over doet. Hoeveel krijgt hij dan per dag binnen en wat is een gemiddelde prijs voor hooi.
- voer. ik ben van plan brok te geven, maar vraag me af welke. We gaan waarschijnlijk halen bij Aveve, is makkelijkste te bereiken hier en vrij goedkoop, maar toch kwaliteit! Heb op de site gekeken maar zoveel keuze. Het gaat om een pony die licht aan het werk gezet word en best wel heet is en veel energie heeft.
- bodembedekking. Ook hier zie ik het niet meer. Ik wil graag gaan voor het goedkoopste alternatief, maar er zijn zoveel soorten stro/vlas/houtkrul dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!


billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: hoeveel kwijt aan voer en bodembedekking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 18:14

hmm is vlas niet één van de duurdere vormen van bodembedekking? :)

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SabrinaB en 20 bezoekers