Eigen paard

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Sica

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ponymeisje14

Eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-23 16:17

Ik weet niet of dit de goede plek voor dit topic is :+ , maar ik ben dus aan het kijken naar een eigen paard.

Ik rijd nu ongeveer 5 jaar op een manege, waar ik vooral op dezelfde brave pony heb gereden.

Als een paard ervandoor gaat of gewoon niet veilig aanvoelt rijd ik de volgende dagen met angst. :')

Ik vraag me af wat voor leeftijd en ras geschikt kan zijn. :D

Ponymeisje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-23 17:16

Ik heb ongeveer 2 maanden (samen met een vriendin) een zwangere verzorgpony gehad, maar het enige wat we met haar deden was poetsen, longeren en een beetje vrijheidsdressuur. Daarom had ik dit niet vermeld. Toen het Veulentje er was moesten we er helaas mee stoppen :(

Daarna konden we geen verzorg/leasepaard meer vinden, dus wilden we samen aan een paard beginnen (zij rijdt ongeveer 6 jaar en haar ouders hebben ook ervaring met paarden)

Sorry voor de onduidelijkheid :+

Ponymeisje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-23 17:16

anjali schreef:
Kun je die brave manegepony niet leasen? Als dat heel goed zou gaan later misschien overkopen.

De manege doet niet aan leasen |(

Ponymeisje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-23 17:37

Het paard zou ik gewoon gaan stallen op de manege.

Mijn instructrice zou mee kunnen met bezichtigen.

Ponymeisje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-23 17:43

Oke bedankt voor de tips allemaal. Dan zal ik eerst nog even goed gaan zoeken naar een verzorgpony :o

Ponymeisje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-23 17:47

Is dit wel de juiste plek voor het topic?

Ponymeisje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-23 17:59

capopjekop schreef:
Ponymeisje14 schreef:
Het paard zou ik gewoon gaan stallen op de manege.

Mijn instructrice zou mee kunnen met bezichtigen.

Hoe worden ze daar gehouden? Komen de paarden voldoende buiten in ruime paddocks? Mijn ervaring met maneges hier in de buurt is dat ze veel binnen staan en dan dagelijks een uurtje in een kleine paddock staan alleen. Ik zou zelf nooit een paard willen houden op die manier.

Het lijkt me wel verstandig om jezelf voordat je een paard koopt te verdiepen in de behoeftes van een paard. Dan kun je zelf beter beoordelen of je toekomstige paard ook gelukkig kan worden op de manege waar je het dier gaat stallen.

Over het delen zou ik ook goed nadenken. Je hoort best vaak dat mensen op een gegeven moment anders over zaken gaan denken. Of ze rijden beide op een andere manier die botst. Of er komt onenigheid over medische zaken. En wie neemt dan uiteindelijk de beslissing als je beide een ander standpunt hebt? Of de een vindt een behandeling te duur die de ander wel nodig acht. Dat zijn dingen waar je vooraf echt heel goed over na moet denken. Kun je het dier eventueel ook alleen bekostigen als je vriendin er bijvoorbeeld geen zin meer in heeft? Het zou toch heel sneu zijn als je dan gedwongen je paard moet verkopen

Ja de paarden komen voldoende buiten in weides en Paddocks.

Ik ga inderdaad nog even nadenken over het delen, want mijn ouders willen het paard eventueel ook alleen bekostigen.

Ponymeisje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-23 18:00

pillow schreef:
Hoe oud ben je, en willen je ouders alles betalen?

12 jaar

Ponymeisje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-23 18:45

@Dreamboy
Ik woon in Zierikzee en moet er met de fiets naartoe

@Anjali
Het is wel een goede vriendin die ik al lang ken, maar het is zeker een goed idee.
Laatst bijgewerkt door Ponymeisje14 op 28-04-23 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Ponymeisje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-23 19:14

@anjali
Ik zal echt geen jonge felle pony nemen als ik soms last van angst heb hoor. Maak je geen zorgen ;)

@DuoPennoti
Bedankt voor de tips :D

Verzorgpony's in de buurt van Zierikzee zijn ook zeker welkom. <3

Ponymeisje14

Re: Eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-23 09:19

Oke dankjewel :D

Ponymeisje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-23 10:08

Ja, er zijn blijkbaar best veel redenen tot ruzie :( Ik had daar eigenlijk nog niet zo over nagedacht, omdat het echt een goede vriendin is.

Ponymeisje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-23 10:29

Mijn ouders hebben geen ervaring met paarden, maar de ouders van mijn vriendin wel. (Al denk ik dat zij het paard alleen gaat bijrijden als het zover is)

Ponymeisje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-23 10:36

Avalanche schreef:
Dan zou ik het niet doen.
Ik had een eigen op jouw leeftijd, maar mijn ouders hadden paarden, en dus heel veel ervaring. Dat is een heel andere situatie.

Misschien is het ook nog een idee om een oud-manegepaard te kopen (na een jaartje een verzorgpony)?

Ponymeisje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-23 10:39

Poekkie schreef:
Ponymeisje14 schreef:
Mijn ouders hebben geen ervaring met paarden, maar de ouders van mijn vriendin wel. (Al denk ik dat zij het paard alleen gaat bijrijden als het zover is)

In dat geval zou het veel beter zijn voor jullie als je vriendin zou kopen en jij zou bijrijden. Kan je lekker alle kennis en ervaring opdoen die nodig is - of juist heel hard ergens tegenaan lopen en blij zijn dat je eenvoudig kan stoppen :)

Ja ik heb dit ook al voorgesteld aan mijn vriendin (we zijn er nog even over aan het nadenken, maar als mijn vriendin het goed vind wordt dit het)

Ponymeisje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-23 10:48

Oke, dan ga ik toch echt eerst op zoek naar een verzorgpony of ik lease het paard van mijn vriendin :o

Ponymeisje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-23 10:59

Oke, heel erg bedankt voor de reacties *\o/*

Ponymeisje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-23 10:39

Ik heb trouwens een verzorgpaard gevonden! Het is een al wat oudere koudbloed en de eigenaar helpt me heel goed *\o/*

Ponymeisje14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-23 10:55

Dankjewel! :o

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie