Bereden politie

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kookaburra

Berichten: 5379
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 22:43

Wat gaaf dat je bij de beredenen wilt! Kijk even op de site kombijdepolitie en vraaghetdepolitie voor informatie ;)

Allereerst dien je 'gewoon' agent of hoofdagent te worden. Je kunt vanaf je 18e beginnen met de politieopleiding als je door de selectie komt. Deze is pittig, men kijkt naar je lichamelijke fitheid, maar ook of je mentaal fit bent.
Volgens je profiel ben je 15, dus aanmelden voor de politieopleiding kan nog niet. Kies dus een opleiding die je leuk lijkt om de komende 3 a 4 jaar te doen! En als het zo uitkomt; een opleiding die eventueel aansluit op de politieopleiding.

Mocht je, als je 18 jaar of ouder bent, worden toegelaten tot de politieopleiding, dan wordt je dus eerst agent op straat. Dat is al een pittige baan! Het is niet alleen boeven vangen en oudere mensen of kinderen helpen, het is ook veel kantoorwerk (typen!), hulp verlenen bij ernstige ongevallen, mensen oppakken voor bijvoorbeeld winkeldiefstal die weer vrijuit gaan ( terwijl je weet dat er echt iets gestolen was, maar het wettelijk niet bewezen wordt -O- ) en helpen in situaties waar je liever niet in was beland. Maar, er zijn zeker prachtig mooie kanten aan het werk!

Als je een paar jaar ervaring hebt, en er komt binnen de politie een vacature vrij voor politieruiter, kun je daar op reageren ;) En begint de selectie van begin af aan weer!


Ik zit trouwens niet bij de politie, bekenden van mij wel.



Kookaburra

Berichten: 5379
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 01:29

Over 3 jaar ben je ook weer 3 jaar ouder he? ;) En in 3 jaar kun je veel over jezelf leren en maak je ook 3 jaar lang dingen mee. Misschien ervaar je in die 3 jaar ook of je jezelf geschikt vindt voor het politiewerk. Je bent 15, je kunt nog zoveel leren en zoveel baan-wissels maken! Denk alsjeblieft niet dat de keuze die je nu maakt persée de keuze is voor de rest van je leven. Zoals tijger22 zegt: volg je dromen!

Het is leuk als je nu denkt: 'ik wil bij de politie!'. Dat is een prachtig doel om naartoe te werken. En wie weet denk je over 2 jaar: 'ik wil toch kapper worden'. Dan heb je van de periode dat je droomde over agent te paard zijn genoten. En dat pakt niemand je af! Zo zag ik mijzelf als jongere later bij defensie werken. Wat kon ik genieten van dat idee! Disclaimer: ik werk nu niet bij defensie. maar ik kijk wel mooi terug op mijn 'militair-zijn'-dromen die ik had.

Maar wie weet zit je als 25-jarige wel in de kantine op het politiebureau. Etend van een net opgewarmde magnetronmaaltijd die elk moment verstoord kan worden door de stem van de centralist op de meldkamer. En ja hoor, je portofoon komt krakend tot leven. '420, wilt u gaan naar de supermarkt. Daar is een vermoedelijke winkeldiefstal'.
Je kijkt je collega aan, kijkt nog even naar je opgewarmde hap en bedenkt dat deze straks nog wel een keer in de magnetron kan. Samen lopen jullie naar de auto en gaan op pad!

Kookaburra

Berichten: 5379
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Bereden politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 02:01



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers