Shetlander laten afvallen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Shetlander laten afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 21:43

Eerst een paar vragen. Wat vind de eigenaar ervan? hoe oud is de shet? wandelen kan je in mijn beleving onbeperkt met elk gezond paard, dat is toch bijna alleen maar stappen. maar longeren en fietsen zijn vooral afhankelijk van de leeftijd van je shet, conditie, hoelang je hem/haar laat draven en galloperen en op welke ondergrond. (hele zware bak bv)

verder zijn de dagen vrij een beetje afhankelijk van het karakter van de shet. mijn huidige paard (niet shet) is een stuk blijer als ik haar niet elke dag laat werken maar bij voorkeur op dag 1 hard werken, dag 2 iets simpels zonder zware inspanning en dag 3 vrij. dag 4 weer hard werken etc. dit hoeft niet heel strak maar hou er rekening mee dat als je shet harder moet werken hij of zij conditie op moet bouwen en spieren train je door ze een beetje stuk te maken. een spier die goed getraind is heeft tot 72 uur nodig om helemaal te herstellen (spierpijn) als je spieren overtraint en niet genoeg rust tussendoor geeft ga je geen sterkere spieren krijgen.

dat gezegd hebbende, hard werken is flink in het zweet werken. niet een half uurtje stappen aan de hand (wintervacht even negerend). kijk naar je shet, en dan vooral haar ademhaling en kijk wat hij of zij aankan en aangeeft.

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers