Paardrijden mag niet? Tips nodig :(

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xjust_amyx

Berichten: 13
Geregistreerd: 06-10-19
Woonplaats: In de buurt bij Rotterdam ;)

Paardrijden mag niet? Tips nodig :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-19 20:43

Ik wil heel erg graag op paardrijden, maar mijn ouders vinden het verschrikkelijk en vinden het geen sport. Ik heb het echt al 1000x gevraagd, maar elke keer is het antwoord 'nee'. Elke keer zeggen ze tegen mij: Amy, wij betalen het niet voor je en wij vinden het ook niet leuk, dus als je het perse wilt betaal je het zelf. Dus ik dacht, oké, ik spaar er zelf voor.. Maar... DAT IS NIET TE DOEN! |( Ik mag nog niet werken en met mijn zakgeld haal ik het never nooit!!!! Toen dacht ik.. Wat nou als ik het vraag voor kerst/verjaardagskado in 1? Maar nee... mocht ook niet. Heeft iemand tips, want ik wil het echt zo graag! :(

roekes

Berichten: 753
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Help me a.u.b!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 20:46

Waar woon je? Misschien is een verzorg pony wat voor jou.ik heb 4 ponys en er zijn 6 meisjes die ze regelmatig poetsen en 3 ervan kunnen/willen rijden. De meiden hoeven mij niks ervoor te betalen
Maar dat is niet overal zo.

aman2002

Berichten: 737
Geregistreerd: 18-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 20:47

Vanaf 13 jaar kan je folders gaan rondbrengen. Maar eerlijk gezegd lijkt het mij heel lastig te bekostigen. Paardrijden is nou eenmaal duur. Ik denk dat je het voor nu het best kan accepteren dat het nu niet mag. Misschien ken je andere die wel paardrijden? Dan kan je een keertje daarmee mee. Of misschien is er wel een pony in de buurt die wel wat aandacht kan gebruiken. Wel is het zo dat het zonder enige ervaring best lastig kan zijn.

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 20:50

Zo snel mogelijk een bijbaantje zoeken, en het zelf gaan betalen. Zo heb ik het ook opgelost. Ben op mn 13e begonnen met auto's wassen, later nog een tijdje folders ernaast.

19wendy80

Berichten: 167
Geregistreerd: 23-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 20:59

Heel erg vervelend voor je, maar als je ouders je nu hier niet in willen/kunnen ondersteunen houd het op. Het gaat natuurlijk niet alleen om lesgeld, maar ook dingen zoals: cap, broek, laarzen...

Dus of idd een verzorg pony zoeken of je droom toch echt nog even uitstellen tot je zelf genoeg verdiend om alles te bekostigen.

Ik mocht het ook niet als kind zijnde, pas rond mijn 20e les gehad (door omstandigheden maar 2 jaar). En nu als bijna 40er samen met onze dochter een eigen paardje.
Dus soms komt het wat later dan je hoopt.

Anoniem

Re: Paardrijden mag niet? Tips nodig :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:01

Zoek een verzorgpony, waar je ook begeleiding krijgt van de eigenaar. Bij paardrijden komt niet alleen de lessen betalen kijken, je hebt een cap nodig, goed schoeisel en kleding

Amber812

Berichten: 80
Geregistreerd: 19-06-19
Woonplaats: ————-

Re: Paardrijden mag niet? Tips nodig :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:17

Ik zou idd ook eerst een verzorgpony zoeken, als je geluk hebt vind je er misschien wel 1 waar je op mag rijden.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Paardrijden mag niet? Tips nodig :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:22

Wanneer je eerdaags jarig bent kun je tegen iedereen zeggen dat je graag geld wilt voor je verjaardag voor rijlessen

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Paardrijden mag niet? Tips nodig :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 23:30

Wil je per se rijden?

Je kan ook op zoek naar een leuke verzorgpony die je mag borstelen bijvoorbeeld. Zo kan je toch wat met paarden doen. En als je dan wat ouder bent kan je sparen voor lessen, of misschien zien je ouders dat je heel serieus bent met pony's en gaan ze toch over stag.