Van je paard vallen

Moderators: balance, Lous, RianneH, Neonlight, Nadia

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_AAASCHAAA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 16:19

Ik bel al tig keer gevallen. Van mijn oude pony gerust 4 keer per les. Die was onberekenbaar en lastig. Door hem werd ik bang. Door mijn nieuwe en brave pony's had ik het vertrouwen zo weer terug.

Helaas ging het met mijn paard mis. Ze schrok van een op een kier staand hek :S en vloog er bokkend vandoor. Ik vloog eraf en brak mijn rug op 2 plaatsen. Nog nooit had ze gebokt of iets raars gedaan. Toen ik na een poos weer rustig begon ging het weer mis en lag ik er weer naast. Ik was zo bang geworden om haar te rijden. Misselijk als ik erop moest en echt bang zijn bij elke wiebel die ze met haar oren maakte.

Met mijn pony deed en doe ik alles. Die is zo makkelijk en onwijs braaf. Het verschil van mijn rijden viel mijn instructrice meteen op. Op mijn pony ben ik een consequente zekere ruiter en op mijn paard lift ik mee doodsbang wachtend op wat er gaat gebeuren. Natuurlijk gaat het dan mis en maak ik mijn paard helemaal onzeker. Als ik les krijg of er iemand bij is dan rij ik goed en is ze braaf en maakt het me niet uit als ze bangig is ofzo. Als ik niet echt ga rijden ( maar meeliften ) en zeker ben dan gaat mijn paard drammen en bang worden voor elke grasspriet.

We hebben vorig jaar ook gewoon vette pech gehad. Ze was lekker ontspannen in galop en mooi laag, een klein struikeltje en ze ging voorover. Het ging hard en beest was in shock en bleef liggen. Ik had mijn sleutelbeen en rib gebroken. Elke keer als ze nu struikelt ben ik bang om op die manier te vallen, of dat zij valt.

In al die ontelbare keren vallen was het vaak blauwe plekken en spierpijn. Ik heb valtraining gehad en vaak helpt dat maar soms land je gewoon rot. Het hoort erbij maar ik herken zeker de angst ondanks dat het vaker goed gaat dan echt mis.

Wie nimmer werd gedragen
Op de veerkracht van een edel paard,
Die kan ook niet gewagen
Van het geluk op deze aard

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie