Stoppen met lessen op de manege

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Stoppen met lessen op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 10:40

Jaa je leest het goed! Ik wil stoppen met rijden. Deze manege is niet goed voor mij, ik leer vrij weinig en we doen alleen een rondje draf galop en stap. Ze letten alleen op de foute dingen die je doet. Elke x ging er meer pret van af en nu wil ik de knoop doorhakken. Dit betekend helaas ook dat rijden er op zit aangezien er geen maneges meer in de buurt zijn. Maar wat is nou een goede manier om te zeggen dat je wilt stoppen?

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Stoppen met lessen op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 10:51

Gewoon zoals je het hier ook zegt. Dat je wil stoppen. Een reden geven hoeft niet eens, al is het wel netter.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australiƫ

Re: Stoppen met lessen op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 10:53

Misschien kun je een verzorgpaard vinden? Evt met prive instructeur zodat je wel kunt blijven leren en ontwikkelen.

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 10:57

zijn er geen verschillende niveau's bij de lessen? Dat je misschien door kunt stromen mocht je deze gangen al top beheersen

annepaardoes

Berichten: 7157
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: Stoppen met lessen op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:12

Je lidmaatschap opgeven moet vaak schriftelijk een bepaalde tijd van te voren. Dit kunnen je ouders voor je doen. In de les kun je dan natuurlijk zeggen dat je per ....(dag) stopt met rijden.

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 11:13

Wat jammer dat ze zo op je fouten hameren. Natuurlijk is het goed om te horen wat je kunt verbeteren, maar net zo belangrijk is het om te horen wanneer je iets wel goed doet. Is het alleen jouw instructrice die zo te werk gaat, of doen ze het allemaal? In het laatste geval heeft doorstromen naar een andere groep ook niet veel zin.

Over hoe je kunt zeggen dat je wilt stoppen: "De manier van lesgeven ligt me niet zo. Ik wil ook graag horen wanneer ik iets goed doe, maar nu voelt het alsof ik alleen maar kritiek krijg. Daar krijg ik geen prettig gevoel bij, dus ik ga iets anders doen waar ik me wel goed bij voel." Dan hou je het bij jezelf, terwijl je ook aangeeft dat je vindt dat ze niet fijn lesgeven.

Overigens, misschien kun je dit al aangeven zonder meteen te stoppen. Wie weet nemen ze het ter harte en gaan ze het anders aanpakken.