Manege pony overkopen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 
DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-19 17:48

Hoi allemaal! Ik heb een vraag. Ik en mijn ouders hebben interesse in een pony die op de manege staat waar ik rijd. Nu willen wij weten wat de eigenaar van de manege zou kunnen vragen voor vraagprijs. Ik geef wat informatie over haar. Het is een merrie van 15 jaar oud, ze is heel moeilijk met rijden ( ze gaat heel hard in de galop en draf en je kunt haar moeilijk terug krijgen.) Je kunt haar niet zelf opzadelen omdat ze haar ´gevaarlijk´ vinden en ze heeft erge singeldrang. Ze is ongeveer 143 cm hoog en kan moeilijk overweg met andere pony´s/paarden. Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen. Alvast bedankt! :)

Shelbey :)



DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-19 17:53

Mijn ouders zeiden dat ook, maar ik wil haar niet voor het rijden. Ze heeft ook geen plezier daarin dus ik wil veel liever lekker wandelen en grondwerk doen.

Shelbey :)

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-19 18:23

Oke dankjewel! Ze loopt nu al niet meer vaak mee, volgens mij 3 dagen en dan 2 uur dus 6 uur in totaal.

Shelbey :)

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-19 18:33

Daar zijn we inderdaad op voorbereid. Ze komt op een stal te staan waar je je paard zo lang als je wilt in de wei kan laten. En we hebben een osteopaat, tandarts, hoefsmid en goede instructrice ( zij kent de pony goed en heb 4 jaar lang van haar les gehad ) gevonden.

Shelbey :)

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-19 19:23

Mijn thuis situatie was niet heel fijn en Shelby ( de pony waar het om gaat ) heeft mij hier heel erg bij geholpen. Ik heb een jaar geleden samen met haar op de manege een schriktraining gedaan, hierna voelde ik dat onze band veel sterker is geworden. Ik kan niet heel goed uitleggen wat ik zo speciaal aan haar vind, maar ik kan niet zonder haar.

Shelbey :)

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-19 19:33

Afbeelding
Hier is een foto van Shelby en ik :) Ik weet niet of je de foto goed kunt zien. Mijn houding is niet heel goed.

Shelbey :)

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-19 20:57

immanuela29 schreef:
Is leasen geen optie op de manege? Zo kun je kijken of het wat is voordat je de grote stap maakt. :j
Mijn eerste paard kwam ook van de manege vandaan. En hoewel veel mensen het afraadde vanwege haar leeftijd was ze het zeker wel waard! :j Maar kijk het eerst echt goed na! Als je gaat kopen, eerst keuren! :)


Nope, een paar jaar geleden kon dat wel maar nu doen ze het niet meer helaas.

Shelbey :)

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-19 21:00

troi schreef:
Ziet eruit als een erg leuk dier maar ik gok zomaar dat er wel echt veel werk in zit. En dan is budget toch wel belangrijk. Zijn je ouders bereid om te investeren in nw tuig/ dierenarts bezoeken / fysiotherapeut etc? Dat icm waarschijnlijk een hoge vraagprijs gaat echt zo rond de 4000-5000 uitkomen gok ik!


Ze zijn wel bereid om dat te betalen ,maar als de dierenarts kosten etc. hoog zijn moet ik nog wel wachten voor een nieuw zadel (ik ga niet of nauwelijks rijden dus heb ik die niet echt nodig ). Verder kan ik de dekens zelf betalen en zorgen mijn ouders voor de medische kosten.

Shelbey :)

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-20 10:17

Nou hier ben ik dan weer. :)
Het spijt me echt heeeeel erg dat ik niets meer geplaatst had. Maar hier komt het hele verhaal.

De eigenaresse van de manege was overleden in augustus. Dit vind ik heel erg. |(
Ik was al bij een andere manege gaan rijden in september omdat ik bij mijn vorige manege eigenlijk een beetje uitgeleerd was. Je leerde helemaal niks nieuws.

Wij hoorde in februari dat de manege waar ik reed ging stoppen met lesgeven en alleen een pensionstal werd. Alle pony’s en paarden werden ook verkocht.

Ik had al een heel leuk plekje gevonden voor Shelby. Namelijk bij iemand aan huis waar ze dan 24/7 buiten kan staan op een paddock paradise met onbeperkt hooi.

Mijn ouders gingen samen overleggen en kwamen er op uit dat ze het goed vinden.
Toen gingen wij naar de manege bellen dat we interesse hebben in een pony. Shelby stond gelukkig nog te koop *\o/*. Eigenlijk werden de pony’s en paarden pas vanaf 1 mei verkocht maar door het coronavirus worden ze nu al verkocht.

Dus het komt er op neer dat wij dinsdag het contract getekend hebben en Shelby nu dus van mij is *\o/* <3 . Wij hebben haar uiteindelijk voor een veeel hogere prijs gekocht dan dat hier gezegd werd. Dit wel met al haar toebehoren. We hebben haar uiteindelijk gekocht voor €1750.

Shelbey :)

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-20 11:08

Dankjewel voor de lieve reacties! Ik zet er wat foto’s op

Shelbey :)

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-20 11:10

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Shelbey :)

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-20 11:13

MiekeFS schreef:
Gefeliciteerd! Wat heerlijk voor jou en voor haar dat ze nu van jou is. Heel veel plezier samen toegewenst. Het zou best wel eens zo kunnen zjn dat ze erg gaat veranderen in positieve zin vanwege het feit dat ze nu een vast baasje heeft en jullie een band samen hebben. Dat ze tot rust komt. Mijn zus heeft ook een "afegedankt " manege paard overgenomen. Nou die ken je niet meer terug.


Dankjewel! Ja inderdaad je merkt nu al verschil met het opzadelen bijvoorbeeld al. Mijn moeder en ik konden haar gewoon opzadelen zonder problemen terwijl ze altijd zeiden dat dit totaal niet door iemand gedaan kon worden dan de stalhulp.

Shelbey :)

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-20 11:13

Castilja schreef:
Oh wat ontzettend leuk om te lezen!!!! Hartstikke gefeliciteerd, wens je heel veel plezier met haar!

Dankjewel!!

Shelbey :)

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-20 11:17

Gillbo schreef:
Nou de eerste foto uit de laatste post zegt mij al meer dan genoeg. Deze pony is dat geld dubbel en dwars waard. Wat je daar ziet op de foto is niet in geld uit te drukken, echte maatjes.
Heel veel geluk met je nieuwe pony en heerlijk dat ze zo´n fijn plekje heeft gekregen

Ahh dankjewel echt een super lieve reactie <3

Shelbey :)

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-20 11:24

Dankjewell allemaal!

Shelbey :)

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-20 18:05

mairead schreef:
Ik hoop dat ze opknapt bij jou! Mss was het leven als manegepony wel niks voor haar en komt ze bij een vast baasje tot rust.

Doet ze het goed op de stalling die jullie hebben uitgekozen? Je schreef in je openingspost dat ze moeilijk met andere paarden kon. Gaat dat nu ook beter?

We hebben haar vandaag verhuisd. Ze liep gelukkig in 1 keer de trailer op wat heel knap is van haar want ze is al 10 jaar niet meer vervoert. Toen we op de nieuwe stalling aankwamen hebben ze haar op de wei naast de paddock gezet. Er is daar een hele grote inloopstal waar ze een stuk voor haar hebben afgezet. Ze deed in het begin al lekker grazen daarna ging ze bij de kudde kijken die haar natuurlijk heel interessant vinden :j ze doet het heel goed en vindt het denk ik fantastisch nu ze lekker heel de dag hooi kan eten en buiten kan staan. <3

Shelbey :)

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-20 21:31

We hebben net van de staleigenaresse gehoord dat ze het heel spannend vindt. Dit komt vooral omdat zij jaren al niet meer in een kudde heeft gestaan. Shelby staat nu nog niet in de kudde. De staleigenaresse wilde haar deken om doen voor de nacht en dat vond ze heel eng. Dit vindt ze bij ons ook al een beetje eng dan ging ze namelijk knarsen. Mijn moeder en ik vinden het echt heel sneu voor haar. :(:)

Shelbey :)

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-20 11:34

Knert schreef:
Wat fijn allemaal. Stuur je nog een foto?

Denk je eraan dat ineens van rantsoen wijzigen niet heel handig is!?



Afbeelding

Afbeelding

Shelbey :)

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-20 19:45

Autumnn schreef:
Dat komt allemaal goed TS, mijn ex manegepaard snapte het ook allemaal niet in het begin maar dat is helemaal goedgekomen :) Geef haar de tijd, niks overhaasten (laat haar eerst wennen en ga daarna pas rijden), dan komt het allemaal goed! Gefeliciteerd nogmaals met je uitgekomen droom *\o/*
Hoe lang heeft ze als manegepony daar gestaan eigenlijk?


Vanaf 2010 als het goed is! Ja ze mag eerst lekker wennen en dan gaan we pas dingen doen :j

Shelbey :)

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-20 19:45

goldy007 schreef:
Ahhh Shelby, :j
leuk om te zien dat ze goed terecht is gekomen!
Veel plezier met elkaar!
Groetjes Cindy (mama van Esmee en Summer/ baasje van Famous)


Dankjewel! <3

Shelbey :)

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-20 19:46

Sure_lee schreef:
Wat gaaf TS. Houd je ons hier op de hoogte van de ontwikkelingen? Komt vast allemaal goed.


Ja natuurlijk . Ik houd jullie op de hoogte!

Shelbey :)

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-20 21:48

Hier nog wat foto’s van Shelby van vandaag Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Shelbey :)

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-20 14:46

MissJG schreef:
Wat een super leuke pony en wat een lieve ouders heb je zeg! Ik hoop dat je af en toe een update blijft plaatsen. Maar voor nu wens ik jullie heel veel geluk samen!❤️


Dankjewel! Ik ben mijn ouders heeeeeel dankbaar dat ze Shelby wilden kopen <3

Shelbey :)

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-20 14:50

KellyR schreef:
Wat een leuk verhaal en hoe super dat ze nu 24/7 buiten mag staan.

Om haar te helpen ontspannen zou jij kunnen kijken naar magnesium. Dit kan je mengen in haar voer.

Via horsecomplete zou je ook een kruidenmeting kunnen laten doen. Die zullen haar (waarschijnlijke) maag problemen in het herstel kunnen helpen in deze begin periode.

Met voldoende goed ruwvoer zal ze de rest snel niet meer nodig hebben.

*houd haar gedrag in de gaten. Ze lijkt nu wat opgetrokken, maar dit kan ook van de spanning zijn. Als ze dit niet los laat kan het op maagzweren duiden, de kruiden helpen maar zullen niet de problemen volledig wegnemen. Er zal een medicijn gevoerd moeten worden.
Denk bij symptomen ook aan veel gapen, buik niet aan mogen raken, singel pijn, schoppen naar de buik etc.
Maar ik denk dat de mensen op stal je ook kunnen helpen met het signaleren van deze symptomen.

Dankjewell voor het advies! Ze gaapt soms wel en hapt naar haar buik. Dit deed ze op de manege ook al. Gisteren wilde ze krabben met haar achterbeen en toen hoorde je iets kraken ofzo. Dus als ze gewend is laten we de osteopaat komen. Met het poetsen vindt ze het bij de buik niet heel fijn. Ze heeft ook singeldrang en dit komt omdat ze niet wisten dat ze drachtig was en dus de singel gewoon hard aantrokken en haar misschien deden straffen als ze lelijk deed. :( ze heeft nu onbeperkt ruwvoer. Ik voer haar nu nog geen krachtvoer omdat ik nu niks met haar doe. Ik wil haar wel vitamine brokjes bij gaan voeren als ze niet genoeg aan het hooi heeft dus dan kan ik inderdaad wel magnesium er door heen doen.

Shelbey :)

DaimysHorses

Berichten: 132
Geregistreerd: 20-08-18

Re: Manege pony overkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-20 14:51

Hier nog wat foto’s van gisteren
Afbeelding
Afbeelding

Shelbey :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers