Lange manen kletstopic!

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Cactusknuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 19:56

Dat zijn al flinke manen <3 bij mij blijven de vlechten nooit mooi zitten, altijd van die sprieten terwijl ik heel erg strak vlecht, en hoe houden jullie de manen schoon zonder ze helemaal te wassen?

some of my best friends, never say a word to me...

Cactusknuf

Re: Lange manen kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 16:44

Ik merk dat als ik de manen van mijn shet vlecht ze een beetje stroef worden is dit een slecht teken of is dit normaal?

Cactusknuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 21:30

mirriejj schreef:
Hier ook lange manen. Ik doe er geregeld eens wat cowboy magic in en met rijden vlecht ik ze. Voor de rest zijn ze altijd los en punt ik ze regelmatig weer wat bij.

[ [url=m/0Hptx2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XsFXht.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jimmyyyyy <3 <3 <3

Cactusknuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 13:47

Wauw <3

Cactusknuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:25

Muiz schreef:
Knap hoor, zo'n dubbele hengsten vlecht! Ik kan wel een enkele maar dubbel mislukt altijd :')

Het handigst is om de manen naar 2 kanten te verdelen dat hielp bij mij al

Cactusknuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 11:22

lampjerulez schreef:
Hoi allemaal!
mijn paard had 7 jaar geleden een dikke bos manen, toen was het nog niet ''mijn'' paard.
maar een manege paard.
Ik weet dat in de opvolgende jaren zijn manen vaak zijn uitgedund/getrokken geknipt etc.
Toen ik hem over kocht waren zijn manen wel zeker dikker dan nu.
maar inmiddels ben ik 3.5 jaar verder en zijn manen lijken eerder verder te verdunnen dan langer en dikker te worden. (hij is inmiddels bijna 17 jaar)

Vlechten ga ik mee beginnen. ik dacht om losse hangende vlechten te doen maar zijn manen zijn echt heel dun, dus dan wordt het of heel veel kleine vlechtjes of de bovenzijde heel wijd. Welke vlecht raden jullie mij aan?
En hebben jullie een beschermend product wat is aan te raden? zijn manen klitten (nog) niet dus ik doe er nu eigenlijk helemaal niks in/op.

ben benieuwd naar jullie tips :D

Ik zou eens beginnen met afknippen/scheren, scheelt al veel en het zou je verbazen hoe snel en dik ze terug komen :j daarna vlechten en je hebt in no time een dikke bos manen

Cactusknuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 08:53

Merry98 schreef:
Ik lees altijd mee maar nu toch even een berichtje posten.
Mijn haflinger haar manen groeien altijd nog. En hard ook.
Vorig jaar was ze uitgekozen tot Nederlands kampioen mooiste lange manen.

1e foto was de 1e dag toen ik haar kreeg.Zo'n 6.5 jaar geleden. En 2e is recent.
Als t gewassen is dan ligt t zo'n 20 cm over de grond. Droog krult t iets dus dan hangt t er net boven. Voorpluk is nog steeds mega aan het groeien.

Alles zit altijd ingevlochten.
Ik kam bijna nooit.
Ook niet als ik t opnieuw invlecht. Soms een beetje antiklit erin. Wassen doen we alleen zomers. En knippen dat woord is taboe. Dit doen we alleen 1 x in de 2 maanden bij de staart aangezien die ook heel hard groeit. Lange en dikke manen zijn genetish bepaald.
Indy heeft t van der vader.
wowww <3

[ [url=m/DHxTg8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kWkoAu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xVsghE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haar manen zitten in hengstenvlechten, soms naar 1 kant en soms naar beide kanten. Dit is een foto van 1.5 jaar geleden met de vlechten naar 2 kanten.

[ [url=m/70Kqi1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Cactusknuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 18:58

jumpyhorse schreef:
Knabbel1070 schreef:
Hoi :wave:
Ik vroeg me iets af, kan het zijn dat de voorpluk kort blijft en de rest van de manen wel groeien? Aangezien mijn haflinger haar voorpluk niet voorbij haar ogen groeien en de rest van de manen worden wel (erg langzaam) een beetje langer en komen nu tot onder haar hals

Dat kan! Of hij groeit heel traag haha. Mijn paard (hierboven) haar manen groeien als kool en dr voorpluk komt millimeter per millimeter erbij :')

Even een cm afknippen, de voorpluk van mijn forest wilde ook niet groeien, ik heb er een stukje argeknipt en nu groeit het weer

Cactusknuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 10:12

Even een tip, voor extra voeding kun je wat kokosolie in de manen smeren, het haar word dan gevoed omdat kokos olie echt in de manen trekt (zoek maar op en er staat een heleboel over kokos) even een halve dag in laten trekken en dan uitspoelen want er plakt wel wat vuil aan

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie