Rijden op wat oudere paarden.

Moderators: Lous, RianneH, Neonlight, Nadia, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

horsegg

Rijden op wat oudere paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-19 11:09

Wij hebben 2 Hafjes van 20 en 23 staan die we zo rond de 4x per week rond de 40 minuutjes rijden. Nu wil ik ook nog wel eens een stukje wijken erbij voegen. Puur omdat alleen maar rondjes draven door de bak best saai gaat worden. Nu vind ik dat de ponys het makkelijk aankunnen en ze het zelf ook vertonen leuk te vinden. Maar hoe denken jullie erover?

Work in progress..

horsegg

Re: Rijden op wat oudere paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-19 13:36

Bedankt voor de reacties. Naar mijn weten kan het inderdaad ook gewoon. Maar toen ik de oefeningen een beetje deed kreeg ik te horen dat het zielig was etc en dat ze te oud zijn. Al ken ik meerdere paarden van 24+ in het Z dressuur

Work in progress..

horsegg

Re: Rijden op wat oudere paarden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-19 18:28

Een van de 2 heeft artrose. Maar vrijwel zonder pijn. Daar wijken we bijvoorbeeld ook niet veel mee. Soms een pasje maar niet net zoals in in normale training. De andere beheerst het wijken en zelfs schouderbinnenwaarys een beetje

Work in progress..

horsegg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-19 18:33

Hier de vriendin dus! Wist niet dat zij ook een topic zou gaan opening na zien van mijne. Ben het er mee eens dat wijken geen zware oefening is en nageeflijkheid is geen oefening. Onze disciplines liggen ook anders. Ik ga er verder niet op in ik heb mijn andwoord wel na beide topics gelezen te hebben. Bedankt!

Work in progress..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie