Rijden op wat oudere paarden.

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LLouisee

Rijden met ouderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 16:08

Hoi, ik heb samen met een vriendin 2 haflingers (21 en 23) jaar. Ik vind dat al best op leeftijd en ze hoeven daarom van mij (en de andere verzorger) niet veel te doen. Wel nagefelijk en wat figuren maar geen travers of wijken etc. Nou zegt een andere vriendin dat dit prima kan (die rijd af en toe ook mee). Naar mijn mening kan het wel maar ze hoeven het niet meer. De ene heeft artrose. Wat is jullie mening en weten jullie iets om te doen om het rijden voor de paardjes (en ons) leuk te maken ?

LLouisee

Re: Rijden met ouderen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 16:13

Klopt dat is die vriendin

LLouisee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 16:16

Het zijn mijn verzorgpaarden maar ze helpt af en toe mee met rijden etc ( zodat de 2 samen rijden en niet alleen) de haf van 21 heb artrose

LLouisee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 18:47

Klopt maar vindt ik wel belangrijk voor de rug van het paard. Met de hafjes rijden we regelmatig buitenritten en veel variatie zoals zonder zadel af en toe een sprong. Maar wijken hoeven ze niet meer van mij

LLouisee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 19:12

Klopt 21 en 23 kan nog wel even mee.
Ik denk wel dat wijken kan, maar het hoeft niet meer voorderest rijden wij veel figuren en een beetje stellingen maar dat is geen oefenen. Ik heb nooit gezegd dat nagefelijkheid een oefening is.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie