Daar sta je dan....

Moderators: Sica, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Daar sta je dan....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-19 20:37

Als je je paardje aantreft, ziek :\
Ik maak dit topic om van me af te schrijven

Om half acht wou ik nog even rijden, en aangezien ik al op buitenrit was geweest met moon wou ik even op heilig hart, 30 min even rijden. Daar kwam het dus niet van... ik weet dat ze een ligger is dus toen ik haar vanmiddag zag liggen maakte ik me geen zorgen. Knuffel gegeven en moon gepakt om te gaan buitenrijden. Toen we ruim 2u later (iets van verdwalen en doorrijden tot we een bekend orientatiepunt vinden)stond ze wat te scharrelen op zoek naar gras. Compleet normaal. Vanavond trof ik haar dus liggend aan, (wel vaker savonds) dus halster aan en aangemoedigd om recht te staan. Toen ze rechtstond liep ze ietwat “dronken” dus ik dacht, met opstaan zal ze wel door een dekensingel ofzo gestapt zijn, gecontroleerd, niks. Mevrouw begon te krabben om weer te gaan liggen en dat was het teken, dat doet ze NOOIT. Lichtelijk in paniek mijn vader geroepen die bezig was met voeren “pappa pappa hh hee koliek die is nie goe die hee koliek denk k”. In de paddock gezet en ze keek meteen naar dr buik. Mesten deed ze wel. Ik heb meteen de DA gebeld en ze kwam zsm. In paniek beginnen wandelen. Ik Mocht haar niet kwijtraken. Dat paard is mijn soulmate. Ik denk niet dat ik overdrijf als ik zeg dat ze mij heeft gered (depressie...) dus ik KON haar niet kwijtraken. We moesten nog zoveel doen. Toen kwam de DA, Deken af en indd koliek. Hup sonde erin, en zoutoplossing erdoor. Daarna een ontspanner voor dr darmen en een pijnstiller. Zielige merrie :(:) liet alles doen. Niks protest. Ze moest op stal, geen voer en zaagsel. Oplossing: de bevallingstal met camera.
Afbeelding
Arm kindje :(:)

Afbeelding
Ik waak vannacht over haar


jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-19 20:51

Bedankt. Ze staat wat te suffen op het moment.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-19 21:09

Afbeelding

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-19 21:44

Ik ga ook eens in de 2 u naar stal om te checken. Pijnstillers lijken te werken
Afbeelding
Clown...
Afbeelding
Dankjewel allemaal

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-19 23:27

Afbeelding
Nog steeds rustig. Hoorde wat geluiden uit dr buik komen en denk/hoop dat dat een goed teken is

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-19 07:21

Ze is rustig, op aanraden van de da straks n stukje wortel en als ze pijn heeft als ik straks buiten ga moet ik de da bellen. Maar ze is de nacht doorgekomen :)

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-19 08:02

Ze lijkt zich beter te voelen *\o/*
Afbeelding
Geen pijn zover ik kan zien, actief (arme speelbal moet ik begraven denk ik nu) geen koorts. Ze mocht een klein stukje wortel en dat vond ze toch wel heel lekker :') nog niet volledig de oude en je merkt nog dat ze niet lekker is. Ze mag straks eventjes op de paddock en dan terug op stal...

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-19 09:00

Ze staat even in de paddock

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-19 15:32

Heb net de DA aan de lijn gehad, als ze morgen nog steeds goed is zoals vandaag mag ze morgenavong een klein beetje hooi hebben

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-19 15:40

bigone schreef:
Vind dat wel heel lang zonder eten. Let maar op dat ze niet de bodembedekking op gaat eten.

Is zaagsel, en ze mag om de 2u wel wat worteltjes om dr darmen te laten bewegen

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-19 16:33

Heb dr manen even verzorgd. Was nog niet nodig maar ze geniet daar altijd zo van, van friemelen aan dr manen
Afbeelding
Ik ga dr nu nog even een uurtje op de paddock zetten. Stal schoonmaken en dan voor de nacht binnen. Ze is trouwens echt speelvogel, alles speelt ze mee op de moment

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-19 20:16

Ik hoop dat ze binnen korte tijd weer meer mag bewegen en/of op dr wei (wat je wei kunt noemen... kapotgelopen stuk met paar sprietjes gras een hooiruif en schuilstal ivm pony die maar naar gras moet kijken en er plopt 10 kg aan, en een ouwe heer die ik niet ga riskeren op jong gras) met dr maatjes terug mag want godsodeju de ganse stal wordt verbouwd door mevrouw zenuwpees >;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers