Een paard op de manege steigert

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liv_gerry1
Berichten: 1
Geregistreerd: 29-03-19

Een paard op de manege steigert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 23:52

Heyyyyy, ik ben liv en ja dit is mijn vraag maar ik begin eerst maar bij het begin. dus ik ging rijden en ik pak het zadel en hoofdstel en dekje enzo.. en ik ga eerst in de stal voor haar te aaien, dat doe ik altijd, en het mag ook altijd. maar toen mocht het niet, ze deed haar hoofd omhoog en kwam dreigend op me af zo van wa gaat ge doen ofzo, dus toen dacht ik al raar... toen pakte ik het hoofdstel, gaf haar eerst snel een snoepje en dat pakte ik haar neus net niet vast want ze schoot omhoog en steigerde, ik was in de hoek aan het staan dus ik zat een beetje vast (ik weet het dat was fout van mij). Ik geraakte snel weg door me te bukken onder de drinkbak door en ging dan maar uit de stal en ging even snel een halster halen want anders steigert ze alweer dacht ik... ik deed het halster aan en dat mocht wel, en toen lukte alles wel, dan daarna het rijden.... ik rij in groepslessen btw. en dus ik ging hem dan "leiden" naar de bak en zette haar op de middenlijn en stapte op, toen liep ze al naar achter de hele tijd dus ik gaf maar benen en 1 zacht tikje met de zweep maar wel heel zacht en toen was het daar... ze steigerde alweer... ik kon wel blijven zitten maar ik ben wel een beetje geschrokken nu... daarna was ik klaar met rijden (ze had daarna niet meer gesteigerd) en ging haar afzadelen, ik deed het zadel af en daarna wou ik het hoofdstel aandoen maar toen.. het bit bleef hangen aan haar tanden haar mond en steigerde alweer.. Ik ben nu wel een beetje geschrokken dus ik wou vragen, hebben jullie tips om steigeren te voorkomen als je voor of naast een paard staat en hij/zij steigert als je nog geen hoofdstel hebt aangedaan? dankjulliewel alvast!

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Een paard op de manege steigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 00:04

Waar is de instructeur/ stal medewerker in dit verhaal?

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Een paard op de manege steigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 15:14

Oh, er kan zo ontzettend veel mis zijn met dit paard. Ze schreeuwt dat er iets is. Luister ernaar en laat een tandarts en vooral een dierenarts komen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Een paard op de manege steigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 15:16

Het meisje rijdt op een manege, Agossie.

Je kunt het beste tips vragen aan je rij-instructeur. :)

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Een paard op de manege steigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 15:22

Ik had het gezien, Giolli (maar inderdaad niet aan gedacht).
Misschien kan ze het aan de instructeur doorgeven wat er in de stal gebeurde en kan de instructeur stappen ondernemen voor het een keer fout gaat.

Anoniem

Re: Een paard op de manege steigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 23:24

Ik zou dit ook melden, een goede manege neemt dit serieus!

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 00:13

liv_gerry1 schreef:
ik rij in groepslessen btw. en dus ik ging hem dan "leiden" naar de bak en zette haar op de middenlijn en stapte op, toen liep ze al naar achter de hele tijd dus ik gaf maar benen en 1 zacht tikje met de zweep maar wel heel zacht en toen was het daar... ze steigerde alweer... ik kon wel blijven zitten maar ik ben wel een beetje geschrokken nu... daarna was ik klaar met rijden.

Wat zegt de instructeur hierover?

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Re: Een paard op de manege steigert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 00:39

het paard zal ergens last van hebben.
De manege eigenaar erbij halen of de volgende keer tegen hem zeggen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70530
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 00:46

Ik verplaats dit topic naar young rider talk.