Lange manen kletstopic!

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Orchidee84
Berichten: 83
Geregistreerd: 27-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:40

Ik heb een haflingerruin met lange manen

Orchidee84
Berichten: 83
Geregistreerd: 27-02-18

Re: Lange manen kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 11:44

Afbeelding
Foto

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 12:38

xxwienekexx schreef:
Kimley schreef:
:')
Maar een half uurtje haha!

Haha maar dan kan je wel voor me komen invlechten voor de wedstrijd die ik over een maandje heb in Oosterwolde *\o/* Da's dan wel dichtbij :Y)


Haha dat weet ik dan weer niet waar dat ligt :')
Ik ben nog niet zo bekend hier zoals je merkt haha!

Minisprout
Berichten: 21
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Lange manen kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 10:36

Dan kom ik even met een hulpvraag:
Mijn tinkerruin HAD lange manen. Nu niet meer omdat hij het heerlijk vindt om met zijn weidemaatjes te stoeien en te groomen. Ik heb er al vanalles opgesmeerd (Cribox, P.B.H. spray en Anti Bijt van Welkoop). Niks weerhoudt ze er van om toch hun tanden in zijn manen te zetten. Ik krijg er echt buikpijn van als ik zie dat er weer een stuk manen verdwenen is. Wie heeft de gouden tip?

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 11:52

Vannacht heb ik de manen even los gelaten en ik heb wel echt het idee dat haar manen dikker zijn geworden dan toen we haar kregen *\o/* . Ook wel ietsjes langer maar dat schiet niet heel erg op helaas.

Afbeelding

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 12:48

Kimley schreef:
xxwienekexx schreef:
Dat doe je dan wel met 3 strengen toch? Hoe vlecht je onderlangs? :Y) Iets met ik maak altijd gewoon een vlecht naar beneden of een hengstenvlecht bovenlangs en thats about it met mijn vlechtkunsten :')

Ziet er netjes uit, ik kan daar ook zo slecht tegen van die pluisjes, maar ik dwing mezelf nu om ze er niet teveel uit te halen, met wedstrijden wel en dat is nu zo om de week :D



Haha ja gewoon 3 strengen en dan naar achteren vlechten.. niet TE strak want dat gaat trekken inderdaad.. Ik heb ook wel eens de laatste pluk(ken) in een gewone vlecht :) Eerste stuk moet wel in hengsten vlecht anders eet ze het op :')
Hoe je onderlangs vlecht ? Geen idee.. Ik kan het niet anders _O-
Hoe vlecht je bovenlangs :=


Ik denk dat ze dit bedoelen met onder/bovenlangs.

Als je een 'normale' vlecht maakt heb je drie strengen die sla je de hele tijd bovenop, over de middelste. Maar je kan het ook omdraaien, dat je hem onder de middelste door haalt.

Onderlangs vind ik ook altijd mooier, maar is zo'n gepriegel :')

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8299
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Lange manen kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 13:14

Ik heb eindelijk ook maar eens foto's gemaakt!
Al kan ik nu weer nieuwe maken, ik vond ze zo sprieterig op de foto's dat ik er zeker 5 cm af heb gehaald om de punten weg te krijgen :')
Maar bij deze!

Afbeelding
Hier had ik geprobeerd om net zo'n strakke voorpluk als Faitherr te krijgen maar het wil nog niet zo lukken :+
Afbeelding
Afbeelding

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Lange manen kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 14:47

Ik ben benieuwd, hoe doen jullie het met de pluis manen? Hier een haf met half lange manen. Niet mijn pony, anders had de schaar er allang in gestaan }:).
Hengstenvlecht in 1 blijft max 1 dag zitten. 2 vlechten maximaal twee dagen. Hoef het nooit te wassen, het is zo onwijs schoon en vetvrij van zichzelf.. Voor wedstrijden moet ik echt spul gebruiken om het stroever te maken.

Afbeelding
Zo zit het normaal, staart inmiddels een heel stuk dikker

Afbeelding
Dubbele boven elkaar. Krijg het niet strakker dan dit.

Afbeelding
Dubbele naast elkaar

Afbeelding
En na 1 dag of na het rijden :')

Kreeg van de eigenaren al een foto van Nash toegestuurd dat het zo moest worden _O-

MallyBelly

Berichten: 3532
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 19:14

Vandaag weer even gewassen. Het blijft maar groeien..
Afbeelding
Afbeelding

Mijn ervaring met beetje Kroes/pluis manen, dat dat niet of amper langer word.. Beste is denk ik nog losse vlechten.


Minisprout schreef:
Dan kom ik even met een hulpvraag:
Mijn tinkerruin HAD lange manen. Nu niet meer omdat hij het heerlijk vindt om met zijn weidemaatjes te stoeien en te groomen. Ik heb er al vanalles opgesmeerd (Cribox, P.B.H. spray en Anti Bijt van Welkoop). Niks weerhoudt ze er van om toch hun tanden in zijn manen te zetten. Ik krijg er echt buikpijn van als ik zie dat er weer een stuk manen verdwenen is. Wie heeft de gouden tip?


Niets.... :( Als ze eenmaal aan plukken gaan trekken...

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 06:51

Pepperrr schreef:
Kimley schreef:


Haha ja gewoon 3 strengen en dan naar achteren vlechten.. niet TE strak want dat gaat trekken inderdaad.. Ik heb ook wel eens de laatste pluk(ken) in een gewone vlecht :) Eerste stuk moet wel in hengsten vlecht anders eet ze het op :')
Hoe je onderlangs vlecht ? Geen idee.. Ik kan het niet anders _O-
Hoe vlecht je bovenlangs :=


Ik denk dat ze dit bedoelen met onder/bovenlangs.

Als je een 'normale' vlecht maakt heb je drie strengen die sla je de hele tijd bovenop, over de middelste. Maar je kan het ook omdraaien, dat je hem onder de middelste door haalt.

Onderlangs vind ik ook altijd mooier, maar is zo'n gepriegel :')


Haha ik had t op een of andere manier begrepen, gisteravond onderlangs geprobeerd te vlechten, vandaag wedstrijd dus dan gaat ie er zo weer uit, maar ben benieuwd hoe het is blijven zitten :D

Enne euhh 'gewoon' _/-\o_ door eroverheen te vlechten, net als met een strakke invlecht op een kind zn hoofd :Y)


Afbeelding


Die staart wordt als maar dikker volgens mij :+


Afbeelding

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Lange manen kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 14:42

Afbeelding
Paard gisteren klaar voor wedstrijd. Dat betekende een nieuwe vlecht er in. Wat een werk weer, maar het zat wel mooi strak.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 20:30

Muiz schreef:
Ik heb eindelijk ook maar eens foto's gemaakt!
Al kan ik nu weer nieuwe maken, ik vond ze zo sprieterig op de foto's dat ik er zeker 5 cm af heb gehaald om de punten weg te krijgen :')
Maar bij deze!

[ [url=m/UinBAn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier had ik geprobeerd om net zo'n strakke voorpluk als Faitherr te krijgen maar het wil nog niet zo lukken :+
[ [url=m/IeFkRR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hD2ONX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou ik vind hem best netjes hoor!! Heeft bij mij lang geduurd voordat ik dat in de vingers had, nogsteeds zien die van mij er trouwens regelmatig niet beter uit als die van jou, vooral als pardlief niet stil wilt staan.
Zo ziet ie er bij mij uit na een weekje ongeveer
Afbeelding
(Let niet op het omhoog staande plukje, dat was een plukje die ik niet met het derde oor mee wilde scheren maar ook in in de vlechten mee kreeg. Uiteindelijk toch maar mee geknipt :j )

WietskeK

Berichten: 390
Geregistreerd: 08-05-17

Re: Lange manen kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 20:40

Ik heb vandaag de manen en voorpluk opgemeten :D .
Langste pluk manen is 63 cm, voorpluk is 40 cm.
Ik heb sinds een paar dagen de manen los en omdat het geen megalange manen zijn kan dat prima, en ik vind het best leuk zo eigenlijk :) . Ik heb niet gereden in die dagen dus nog maar even kijken of ik het tijdens het rijden nog steeds zo leuk vind :')

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Lange manen kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 22:15

Afbeelding

De inmiddels flink lange ‘unicorn hoorn’ van mijn merrie :D

freedomshet

Berichten: 484
Geregistreerd: 12-06-18
Woonplaats: Elst

Re: Lange manen kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 17:37

mijne net voor t eerst met hengstenvlecht gezet nu wachten of ze dat acepteert of afschuurt.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Lange manen kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:04

Ik had hier een prachtige onderhandse vlecht gemaakt, heeft wel een paar uur gezeten.. weet niet wat ze heeft gedaan in de paddock..

Nu 2 hengstenvlechten gemaakt, dat lijkt nu goed te blijven zitten :D

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Lange manen kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:42

:')

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 11:02

Vandaag mijn dravertje haar manen weer ingevlochten en verzorgd! Ik hoop zo hard dat ze nog gaan groeien!

Afbeelding

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:00

Ik volg al even mee, maar zelf nog niks gepost. Ik heb 2 kwpners, maar sinds een bijna een jaar nog een PRE als projectje erbij. Zijn manen zijn wel al een stukje gegroeid, maar ik denk dat dit eigenlijk wel zn maximale lengte is. Onderin wordt het ook erg dun. Iemand nog tips? Hengstenvlechten zakken er met een dag uit. Deze vlechten laat ik er een week in zitten.Afbeelding
Afbeelding

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Lange manen kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 19:31

Ik persoonlijk zou er een mooie sportcoupe van maken.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:05

xxwienekexx schreef:
Ik had hier een prachtige onderhandse vlecht gemaakt, heeft wel een paar uur gezeten.. weet niet wat ze heeft gedaan in de paddock..

Nu 2 hengstenvlechten gemaakt, dat lijkt nu goed te blijven zitten :D

Het zit nog, yeah *\o/*

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:11

Mag ik ook mee kletsen?

Mijn Fries Tjitske bijna een jaar, nog niet heel lang de manen maar dat verwacht ik wel! Afbeelding

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Lange manen kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 22:27

Ik heb een ijsco met veel en lang haar :))

Afbeelding
Afbeelding

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 07:16

Benfan schreef:
Ik persoonlijk zou er een mooie sportcoupe van maken.


Neeee... haha.. onderste foto is een foto van ergens vorig jaar. Vlechten komen nu tot iets onder zijn hals. Sportcoupe gaat niet staan, want bovenin is het mega mega dik, dus dat gaat alle kanten op springen.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 07:18

Welkom nieuwe mensjes *\o/*