[VOLG] omscholen van engels naar western

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 
jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-19 09:43

Mars schreef:
Dus in 1 maand tijd ben je van omscholen engels-western naar mennen, naar stoppen met rijden en nu weer naar de wens om te fokken gegaan? Ik zou eerst eens besluiten wat je nu echt wil op lange termijn, dit is toch ook voor het dier heel verwarrend?
Daarbij een te magere merrie laten dekken? Ik zou eerst zorgen dat ze zelf op gewicht is en dat vast houdt voordat je daar een hengst op zet.

Merrie is aan het aankomen, en ik laat haar ook idd pas dekken als ze is aangekomen! Anders zou het ook niet goed komen ... dekken stond wel langer al vast en mennen waren we al mee bezig, lag gwn even stil :) ik vind het ook erg voor haar dat het zo is veranderd, daarom krijgt ze nu Een paar maand rust zodat ze kan aankomen en even gewoon paard kan zijn! Ik vind het veel beter om een mentaal fris paard dat goed op gewicht is (bij ons op de fokkerij is het een gezegde dat een merrie in het begin van de dracht best wel wat voller mag zijn dan normaal, en dan spreken we niet over totaal obese maar een paar kilootjes) ik denk dat ze tegen volgens jaar ook maar pas effectief voor de wagen komt! En anders over 2 jaar, gwn op haar tempo :j ik wil echt gewoon het beste voor haar, zo jammer dat paarden niet verbaal kunnen praten...



jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-19 16:15

Ik heb me net iets heel belangrijks beseft toen ik net met heilig hart stond te knuffelen



En dat is dat ik helemaal geen veulen van haar wil. Ik wil haar niet kwijt later, en dat wilde ik oplossen met een veulen van haar. Maar dat veulen, dat veulen is mijn hartje niet. En wat als het mis gaat? Dan heb ik mijn mooie meisje niet meer. Ik ga dus niet verder met de illusie dat ik dan mijn meisje bij me heb ook als ze er niet meer is. De tantes van haar hebben bijde problemen met de benen, moeder ook gehad. Dus ik moet van haar genieten nu t kan wetende dat de kans er is dat ze wat krijgt over 6 jaar. Nu zo veel migelijk leuke dingen met elkaar doen. Het gazt helemaal niet om trainen of fokken of wat dan ook. Het gaat over mij en haar, dat we samen plezier hebben.


Nu zit ik hier te huilen op het bankje aan de stal, sentimenteel mens als ben :')


En waarschijnlijk ontstip ik binnenkort dit topic
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 13-07-19 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers