Shetlander/pony kopen?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 09:33

Leuk idee dat je een shetlander wilt. Maar realistisch? Nee, helaas.

Je bent niet alleen te (veel) groot als je tot de knieen komt, ook je bovenlichaam is belangerijk. Kijk maar eens in het "ben ik te groot/zwaar"topic. Helaas zul je echt niet of niet lang meer op een shet passen. Dat is niet wat je wilt horen, maar je wilt de shet ook geen pijn doenz toch? En nee, dat geeft het beestje niet aan, dat merk je niet zo maar.

Leuk dst je er een zadel gratis bijkrijgt, maar past deze ook? Vaak liggen de zadels slecht en is het voor veel mensen moeilijk te zien of het goed ligt. Niet elk zadel ligt goed op elk paard. Again: je wilt het beestje natuurlijk geen pijn dien, dus haal je er ook een zadelmaker bij?

Shetjes zijn erg gevoelig voor hoefbevangenheid. Wat ga je doen als het beestje niet meer op gras kan? Dan heb je weinig aan 15 weilanden..

En hoeveel denk jij nu per maand kwijt te zijn naast die 50,00? Hoeveel kan jij per maand max. Uitgeven? (alles bij elkaar want er komt meer bij kijken dan stalling en eten en gratis hoefkappen.)



fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:26

Wel jammer dat je nergens antwoord hoe je aan 50,00 per maand komt als 12jarige. Je mag qua werk nog niet veel en ik kan me moeilijk voorstellen dat je zoveel zakgeld krijgt..

Ik moet je wel een compliment geven dat je steeds beter met de reacties hier omgaat. Ookal is het soms niet wat je wilt horen.

Tevens zou ik idd nog even heel goed nadenken of je wel op deze stal wilt staan. Klinkt niet erg betrouwbaar en diervriendelijk.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:32

Hmmm, dat koekjes pakken mag je officieel nog niet. En hoeveel tijd hou je dan over als je straks meer voor school moet doen, twee ponys te verzorgen hebt (haf en je eigen) en je baantjes?

Stalgeld moet natuurlijk wel elke maand betaald worden.

@Elvirawortel: misschien kan je Ts beter ts of Shetlover noemen ipv Pennymeisje. Nu weten we wel hoe jij daar over denkt, maar ts heeft vaker gevraagd dit niet te doen.

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:46


fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 22:53

Shetlover4 schreef:
fohadie schreef:
Ts, je bent van Belgie? Want in Nederland mag je zelfs nog geen volledige krantenwijk hebben, en koekjesinpakken bij een oom mag ook niet als je 13 of 14 bent.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -jaar-doen

Succes in de toekomst!


Inpakken mag wel, staat er, licht industriƫle werkzamen verichten zoals vakken vullen of inpakken


Bij je ouders als zij een bedrijf aan huis hebben. Niet bij een oom. Of een fabriek. Maar goed, dit zijn mijn zaken niet. Is te hooen dat er nooit iets gebeurd of je oom controle krijgt. Hij is nl flink illegaal bezig!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers