Beginnershond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hackie

Berichten: 4453
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Bonaire

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 23:10

Ik zou ook mijn hond niet alleen met kleine kinderen hangen, het is een allemansvriend, maar ze heeft HD aan dr achter poten, en je mag niet aan haar poten zitten, ze begint je dan heel hard te likken, maar ik weet niet of ze je wat doet als je er aan begint te trekken of wat dan ook Lachen

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 23:45

Kleine kinderen hoor je uberhaupt niet alleen te laten met honden. Eigenlijk ook niet met andere dieren. Ze kunnen gewoon niet inschatten wat wel en niet kan... en die grijpgrage handjes. Maar vanaf jaar of 5/6 als ze beetje weten wat wel en niet kan en niet bang zijn kunnen ze wel meer met dieren.

Lysette

Berichten: 1696
Geregistreerd: 27-02-01

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 23:53

sevke schreef:
@marquez1

Waarom ik de poedel als "mogelijks" geschikt plaats : een poedel heeft niet echt het karakter van een "dameshondje". Ttz is nogal eigenwijs en koppig (gaat meer naar een terrier qua karakter, maar dan minder uitgesproken). Mits een goede opvoeding kan het een prima hond zijn volgens mij. Wist je dat een poedel van oorsprong een jachthond is ? Dwz dat er van hem verwacht wordt dat hij autonoom denkt en handelt. Je dient hem dus consequent op te voeden. Op de hondenschool zijn er mensen die ver raken in gehoorzaamheid met een grote poedel, dus het kan wel !

Valt wel mee hoor. Je hebt best poedels die wat pittiger zijn (met name bij koningspoedel reuen heb ik dat idee wel eens) maar over het algemeen zijn poedels erg makkelijk. Witte schijnen liever te zijn hoor ik wel eens, ik weet dan weer niet of ik dat echt geloof maar mijn witje is ontzettend lief en makkelijk. Natuurlijk doet ze het soms wel eens liever op haar eigen manier maar dat heeft iedere hond denk ik wel Haha!

Toller die ik ken trouwens zijn ook vrij makkelijke honden. Maar wel honden die graag bezig gehouden worden. D.w.z. een flinke wandeling en het liefst ook nog iets van sporten (maar dat vind ik ook bij de poedel Knipoog). Maar dan zijn het echt heerlijke honden!

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 23:56

Cassidy schreef:
Er zijn genoeg fokkers die Labrador en Poedel kruisen voor een F1 generatie die niet officieel erkend is als Labradoodle. Ook zeggen ze dat het de ideale honden zijn voor mensen met allergieproblemen, helaas houdt niet iedere Labradoodle zijn vacht vast.
En het exemplaar wat ik gezien heb is mega groot er lief, onbehouden en een beetje dom :x

Dat zou dus een geweldige hond voor mij zijn..
Lekker onbehouden en een beetje dom!
Mijn golden is ook zo lekker onbehouden, maar absoluut niet dom!

Ik vind z'n middenslag poedel ook wel wat.
Wij hadden vroeger z'n beestje uit het asiel, was al onwijs oud, bijna blind en haast geen tanden meer.
Mijn vader is absoluut geen hondenmens, maar die hond heeft wat in hem losgemaakt!

Verder vind ik een schapendoes ook wel wat voor een gezin dat aan een eerste hond begint.

Ilzjuh
Berichten: 7565
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Overal en nergens.

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 23:58

Onze "beginnershonden" waren trouwens Newfoundlanders. Géweldige dieren. Toen ik nog een klein kindje was (en toen ik ouder was trouwens nog) gingen ze helemaal voor mij door het vuur. Mensen moesten niet zomaar dichtbij mij komen want dan hadden ze twee grote zwart-bruine monsters voor ze staan. Haha!

Maarja, ze zijn zeker goede gezinshonden, maar of ze makkelijk trainbaar zijn? Die van ons waren vrij eigenwijs, luisterden wanneer het hen uitkwam. Niet dominant, maar wel groot en je moest ze vaak borstelen, erg langharig. Knipoog
In elk geval geen standaard hondjes. Haha!

Nakisha

Berichten: 2309
Geregistreerd: 02-06-07
Woonplaats: Buitenpost

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 00:06

Ohh.. dat testje die genoemd werd vind ik geen aanrader... ik krijg me toch een partij rassen-die-niet-bij-mij-passen op mijn ingevulde lijst!!!

Die lijst is ook niet erg compleet... ze zouden ook moeten vragen of de hond in aanleg dominant of makkelijk moet zijn, en hoe sociaal de hond met andere dieren en medehonden moet zijn...

marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 11:18

Roane schreef:
my_travers schreef:

Ik kan het trouwens misgelezen hebben hoor, maar hoe klein zijn de 'kleine kinderen?' Lachen


De kleinste is 4 en de oudste is 12

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:28

Roane schreef:
my_travers schreef:
Wij hebben zelf een kooiker, echt een super beestje, en heel lief. Maar je kunt er niet aan gaan hangen enzo, wat kleine kinderen wel vaak doen.


Ik raad geen enkele hond aan met kleine kinderen. Knipoog net nog op hart van nederland, amstaff grijpt meisje (met reden overgens) terwijl de familie zelf ook kinderen heeft. Lachen
Ik kan het trouwens misgelezen hebben hoor, maar hoe klein zijn de 'kleine kinderen?' Lachen



Heb je gelijk in Ja . Maargoed een Labrador zal daar minder problemen mee hebben dan een kooiker. Onze hond was in 1 keer niet meer zo lief toen ons buurjongentje er achter aan ging rennen, en aan der poten ging trekken.

Maar ik denk ook dat het bijna niet aan de hond ligt, maar gewoon aan de kinderen zelf. Kinderen moeten gewoon leren hoe ze met een hond om moeten gaan. Wordt ze dat geleerd dan is er niks aan de hand. Lachen

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:05

Saskia008 schreef:
ik snap niet dat veel bokkers met rassen aankomen die echt totaal geen beginnershonden zijn, zoals duitse herders....
ik kan hier echt pissig van worden.
zoals TS al in haar berichtje noteerde "kijk maar in het asiel"
het zijn zulke mooie honden, maar 80 % komen in verkeerde handen, waar eigenaren totaal geen overwicht op hun hond hebben.
zo worden die mooie beesten verpest, en andermans honden ook, die dan aangevallen worden door deze honden!


zelf ben ik eigenaar van 2 prachtige stabijXlabrador.. superkruising, hier ben ik erg blij mee.
misschien dat zn soort kruising misschien iets is?
een stabij is dan soms best een eigenwijze hond, maar je hebt er wel een hele trouwe hond aan.

Ik dacht hier dus net hetzelfde over. Idd over het asiel. Je kan geluk hebben een goede hond te hebben, maar weet dat veel honden tegenwoordig van broodfokkers komen en je met een asiel niet weet waar de hond vandaan komt. Allemaal wel mooi om een asielhondje te adopteren maar als dit als eerste hond moet kan het wel es tegenvallen. Persoonlijk zou ik via een goede erkende fokker een gezinshond zoeken. Je kan eens op een show rondlopen, praten met fokkers van diverse rassen. Deze mensen ken de rassen door en door en kunnen je het beste advies geven of de hond bij je past. Als je enkel en alleen afgaat op 1 hond die je ooit gehad hebt dan is dat niet echt zeker of het bij het hele ras zo is. Ik zag bv labrador voorbij komen, ik vind het nu eenmaal geen leuke honden (er zitten wel leuke bij maar zo over het algemeen). Plus qua karakter zijn ze erg minder geworden. Ons hebben ze dit ras iig afgeraden. Wij hebben een aantal jaar terug een dobermann aangeschaft, maar persoonlijk vind ik het geen beginnershond. Om op te leiden moet je sterk in je schoenen staan en al helemaal als er ook kinderen bij komen kijken. Het zijn superhonden als je ze netjes en heel correct opleidt, maar als je hier geen ervaring mee hebt kan dit wel es moeilijk worden. Verder dacht ik zelf aan whippet. Ze zijn binnen heel rustig, ideaal dus met kinderen, zijn makkelijk te leren. Of ze buiten makkelijk op het erf blijven, daar heb ik geen ervaring mee. Problemen met haar enzo heb je hiermee niet. Maar ik vind ze geweldig qua karakter iig.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:11

my_travers schreef:
Heb je gelijk in Ja . Maargoed een Labrador zal daar minder problemen mee hebben dan een kooiker. Onze hond was in 1 keer niet meer zo lief toen ons buurjongentje er achter aan ging rennen, en aan der poten ging trekken.

Maar ik denk ook dat het bijna niet aan de hond ligt, maar gewoon aan de kinderen zelf. Kinderen moeten gewoon leren hoe ze met een hond om moeten gaan. Wordt ze dat geleerd dan is er niks aan de hand. :)

Hier zeg je zoiets en de eigenaars meestal ook hoor. Hoe vaak zie je niet op tv van die honden die 'kusjes' gaan geven. willen kinderen natuurlijk ook proberen, maar het kan enorm bedreigend overkomen voor een hond. Laatst was er nog zo'n bijtgeval om deze reden. Of kinderen worden door een hond gebeten die achter een hek zat, en dan nog in zn oor, dan vraag ik mij af hoe dat kind zn oor in de buurt van de hond kon komen. Een hond zal natuurlijk verdedigen op eigen territorium. Als een kind weet dat hij een hond achter hek niet moet benaderen kan zo'n bijtgeval al voorkomen worden. Hoeveel kinderen zie je niet op de hond liggen om met de hond te spelen. Tja dan onderwerpen ze zich weer mooi aan de hond en die komt er weer heel makkelijk mee af, rangorde weeral bepaalt. En ga zo maar door. De hondenschool waar ik les gevolgd heb (2 eigelijk), de ene gaf elke les een uur theorie, waar kinderen ook meekonden (de hele familie eigelijk). de andere organiseerde vaak infoavonden.
Ideaal toch. Kinderen zouden meer gestimuleerd moeten worden om met hun honden op training te gaan, op een speelse en toch veilige manier leren omgaan met honden.

aswas

Berichten: 506
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Vlakbiej de NedCar

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:03

Zelf heb ik een Cane Corso: absoluut geen beginnershond!!! Mijn vriend heeft een Border Collie. Deze zou ik echt kunnen aanraden als beginnershond, maar ook als gezinshond.
Het is een heel vriendelijk en leergierig ras. De vacht is redelijk kort, maar je moet deze wel bijhouden. Onze Sirac doet het prima op 1 borstelbeurt per week.
Wat wel bij het ras Border Collie hoort, is dat deze genoeg beweging moet krijgen. En je moet hem intelligent bezig houden. Dat wil zeggen dat ze dus niet veel hebben aan alleen maar een grote tuin. Ze willen ook bezig gehouden worden met leuke spelletjes zoals behendigheid. Ik kan me zo voorstellen dat de oudste dit leuk zou vinden om te doen.
Verder is het ras ontzettend vriendelijk en kan goed omgaan met alle gezinsleden en andere huisdieren.
De Border die wij hebben heeft echt een gaatje in zijn hoofd als het gaat om balletje gooien. Hij weet dan niet van ophouden, en komt het balletje steeds terug brengen!

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:04

Gedrag valt of staat met een goede opvoeding, al zullen karaktertrekken/raseigenschappen van een hond deze opvoeding makkelijker cq moeilijker maken.

Wat betreft het asiel daar kun je ook leuke honden (ook pups!!!!) vinden waarvan de voorgeschiedenis wel goed bekend is. Ook wel afstandshonden genoemd, feitelijk gewoon herplaatsers die in het asiel verbljiven.

Daarbij kan een (goed!!!) asiel ook een hele goede inschatting maken van het karakter/gedrag van een hond. Wij hebben een 5 jaar oude mechelaarkruising uit het asiel. Maar het is echt in alles een superleuke, lieve en vrolijke gezinshond. Haar basisopvoeding is gewoon hartstikke goed geweest. Haar voorgeschiedenis was ook bekend bij het asiel.

Binnen ieder ras heb je "makkelijke" en "moeilijke" honden. Maar garanties heb je nooit!!!

Wat betreft een cursus altijd goed, maar ook hier zitten goede en slechte tussen. Vraag eens of je eens bij een cursus kunt gaan kijken. Dan heb je alvast een indruk hoe het er op die hondenschool aan toe gaat.

Lysette

Berichten: 1696
Geregistreerd: 27-02-01

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:50

aswas schreef:
Zelf heb ik een Cane Corso: absoluut geen beginnershond!!! Mijn vriend heeft een Border Collie. Deze zou ik echt kunnen aanraden als beginnershond, maar ook als gezinshond.
Het is een heel vriendelijk en leergierig ras. De vacht is redelijk kort, maar je moet deze wel bijhouden. Onze Sirac doet het prima op 1 borstelbeurt per week.
Wat wel bij het ras Border Collie hoort, is dat deze genoeg beweging moet krijgen. En je moet hem intelligent bezig houden. Dat wil zeggen dat ze dus niet veel hebben aan alleen maar een grote tuin. Ze willen ook bezig gehouden worden met leuke spelletjes zoals behendigheid. Ik kan me zo voorstellen dat de oudste dit leuk zou vinden om te doen.
Verder is het ras ontzettend vriendelijk en kan goed omgaan met alle gezinsleden en andere huisdieren.
De Border die wij hebben heeft echt een gaatje in zijn hoofd als het gaat om balletje gooien. Hij weet dan niet van ophouden, en komt het balletje steeds terug brengen!

Ik vind een border geen beginners hond. Doordat ze zo intelligent zijn leren ze ook heel snel verkeerde dingen. Bovendien denk ik niet, uitzonderingen daargelaten, dat een 12 jarige de garantie kan bieden dat zijn nog minstens 10 jaar lang minstens 3 keer per week met de hond traint.
Overigens zijn veel borders helemaal niet vriendelijk naar soortgenoten.

Een border kan een prima eerste hond zijn voor mensen die echt de intentie hebben om flink te gaan sporten met de hond. Maar ik raad ze eigenlijk nooit aan als eerste hond omdat heel veel mensen wel die ideeën hebben maar er in de praktijk een stuk minder van komt. Ik zou dan eerst beginnen met een hond die ook met minder kan en dan kijken of je het ook echt leuk blijft vinden.

Maar goed, misschien vinden de oom en tante van de TS een border zowiezo al niks Haha!

aswas

Berichten: 506
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Vlakbiej de NedCar

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:58

Citaat:
Ik vind een border geen beginners hond. Doordat ze zo intelligent zijn leren ze ook heel snel verkeerde dingen. Bovendien denk ik niet, uitzonderingen daargelaten, dat een 12 jarige de garantie kan bieden dat zijn nog minstens 10 jaar lang minstens 3 keer per week met de hond traint.
Overigens zijn veel borders helemaal niet vriendelijk naar soortgenoten.

Een border kan een prima eerste hond zijn voor mensen die echt de intentie hebben om flink te gaan sporten met de hond. Maar ik raad ze eigenlijk nooit aan als eerste hond omdat heel veel mensen wel die ideeën hebben maar er in de praktijk een stuk minder van komt. Ik zou dan eerst beginnen met een hond die ook met minder kan en dan kijken of je het ook echt leuk blijft vinden.

Maar goed, misschien vinden de oom en tante van de TS een border zowiezo al niks Haha!


Wat de 12 jarige betreft, bedoelde ik alleen maar mee, dat deze het misschien erg leuk vind, om de hond de trucjes aan te leren, die bij behendigheid komen kijken. Ik weet zelf hoe ik op die leeftijd was (natuurlijk is niet iedereen zo). Maar daarmee bedoelde ik dat de hond echt wel meer aandacht kán krijgen, dan alleen maar het uitlaten zelf, dus ook het intelligent bezig gehouden worden. Ik ga er ook niet van uit dat die 12 jarige nog minimaal 10 jaar gaat trainen nee. Dat zijn beloftes die meestal niet waar gemaakt kunnen worden.
Maar uhm, borders niet vriendelijk naar soortgenoten??? De onze wil altijd spelen, spelen, spelen. Heb ook nog niet eerder gehoord dat ze NIet vriendelijk zouden zijn......

Ilzjuh
Berichten: 7565
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Overal en nergens.

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:59

Lysette schreef:
Ik vind een border geen beginners hond. Doordat ze zo intelligent zijn leren ze ook heel snel verkeerde dingen. Bovendien denk ik niet, uitzonderingen daargelaten, dat een 12 jarige de garantie kan bieden dat zijn nog minstens 10 jaar lang minstens 3 keer per week met de hond traint.
Overigens zijn veel borders helemaal niet vriendelijk naar soortgenoten.

Een border kan een prima eerste hond zijn voor mensen die echt de intentie hebben om flink te gaan sporten met de hond. Maar ik raad ze eigenlijk nooit aan als eerste hond omdat heel veel mensen wel die ideeën hebben maar er in de praktijk een stuk minder van komt. Ik zou dan eerst beginnen met een hond die ook met minder kan en dan kijken of je het ook echt leuk blijft vinden.

Maar goed, misschien vinden de oom en tante van de TS een border zowiezo al niks Haha!

Helemaal mee eens. Border Collies zijn júist geen goede beginnershonden voor veel mensen. Velen denken dat het een fijne hond is omdat ze zo snel leren, leergierig zijn en goed luisteren. Wat veel mensen niet helemaal begrijpen is dat de BC dit allemaal alleen doet als hij genoeg beweging krijgt en geestelijk góed bezig wordt gehouden. Anders krijg je een hond die jankt, sloopt en absoluut niet luistert.
Heb trouwens wél gehoord dat ze niet vriendelijk zijn naar soortgenoten.

aswas

Berichten: 506
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Vlakbiej de NedCar

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 15:05

Citaat:
Helemaal mee eens. Border Collies zijn júist geen goede beginnershonden voor veel mensen. Velen denken dat het een fijne hond is omdat ze zo snel leren, leergierig zijn en goed luisteren. Wat veel mensen niet helemaal begrijpen is dat de BC dit allemaal alleen doet als hij genoeg beweging krijgt en geestelijk góed bezig wordt gehouden. Anders krijg je een hond die jankt, sloopt en absoluut niet luistert.
Heb trouwens wél gehoord dat ze niet vriendelijk zijn naar soortgenoten.


Blijkbaar hebben wij een niet agressieve/onvriendelijke border Haha! En dat terwijl hij wel dominant probeert te zijn, en mijn cane corso ook.....
Als ik kijk naar wat de TS schrijft over het gezin, lijkt mij een border wél geschikt, maar goed. De mensen moeten zelf beslissen.
Het is waar dat je dit ras bezig móet houden, maar gezien de informatie over het gezin lijkt mij dat ze dit ook wel willen doen. Daarnaast zullen ze een puppy cursus gaan volgen, waar ze ook de nodige tips zullen krijgen.

Ik ben wel benieuwd wat voor hond ze uiteindelijk zullen nemen!

Ilzjuh
Berichten: 7565
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Overal en nergens.

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 15:09

Ik heb het al zo vaak fout zien gaan met Borders omdat mensen zich verkeken op hoe erg je die dieren bezig móet houden, dat ik daar toch een beetje wantrouwend naar kijk. En deze honden ten zeerste afraad voor beginners. Knipoog
Heb al zoveel Border Collies uit zien groeien op vérschrikkelijke slopende, jankende, niet luisterende monsters.

Lysette

Berichten: 1696
Geregistreerd: 27-02-01

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 15:58

Je hebt bezighouden en bezighouden. Iedere hond moet lekker mee kunnen wandelen en mee gespeeld worden maar bij een border is het wel wat meer dan een gemiddelde hond. Als je een border neemt moet je er, vind ik, minstens 3 keer per week iets geestelijks mee doen. Dus iets van een sport of zoekspelletjes o.i.d. Dat is wel iets waar je echt zin in moet hebben.

Ik ken overigens maar één border teef die sociaal was naar andere honden. Reuen zijn dan vaak wat gemoedelijker maar ook lang niet altijd even sociaal. Overigens betekend dat niet dat ze dan op alle honden knallen ofzo maar meer dat die honden hun niet moeten storen met waar ze mee bezig zijn Knipoog

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 16:06

Hier in de omgeving had iemand een zeer opgevoede border, waar ze ook actief mee werkte. O.a. Schapendrijven, het gezin heeft 2 kleine kinderen 4 en 6 geloof ik. Op een gegeven moment loopt moeder naar de keuken met de kinderen in haar kielzog, maar het ging de Border niet snel genoeg en dus heeft hij het kind gebeten, dit heb ik overigens al vaker gehoord, dat ze het gezin in huis gaan drijven uit verveling. Maar schijnbaar kunnen ze zich nog vervelen als je er wel veel mee doet. Dit zal ook per hond verschillen maar toch een aandachtspunt.

Ilzjuh
Berichten: 7565
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Overal en nergens.

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:27

Minstens drie keer per week iets geestelijks? Bij de Borders die ik ken ben je dan zwaar de pineut want dat is véél te weinig voor ze. Die honden moeten élke dag geestelijk bezig gehouden worden.

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:30

labrador of golden retriever; kruisingen ermee zijn ook makkelijke honden vaak. Beagles eigenwijs maar super zachtaardig.

Lysette

Berichten: 1696
Geregistreerd: 27-02-01

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:53

Ilzjuh schreef:
Minstens drie keer per week iets geestelijks? Bij de Borders die ik ken ben je dan zwaar de pineut want dat is véél te weinig voor ze. Die honden moeten élke dag geestelijk bezig gehouden worden.

Ik trainde iedere dag met mijn border maar ik denk als je drie keer per week flink traint (dus niet 5 minuutjes) dat je border dan ook wel zeker heel tevreden is. Tenminste, als daarnaast flink gewandeld wordt.

Ilzjuh
Berichten: 7565
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Overal en nergens.

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:55

Border Collies moeten niet lang achter elkaar getraind worden. Meerdere keren kort achter elkaar bijvoorbeeld een denkspelletje, doet meer voor een hond dan een lange boswandeling van drie uur.
Dit is wat ik geleerd heb hoor. Knipoog En in praktijk merk ik ook dat honden die meerdere malen kort getraind worden beter luisteren enz.

Lysette

Berichten: 1696
Geregistreerd: 27-02-01

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 17:56

I know. Maar een uur behendigheidstraining is de gemiddelde border wel op hoor. Uitzonderigen daargelaten maar de borders die ik ken doen het er prima op.

marquez1

Berichten: 2987
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Oldenzaal

Re: Beginnershond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 18:35

Het zal overigens nog wel even duren voordat de uiteindelijke beslissing valt. Het huis moet eerst afgebouwd worden. Ze hopen er voor de kerst in te kunnen, en dan zijn er denk ik weinig pups. Dus waarschijnlijk wordt het pas volgend voorjaar.