waarom bijten honden kinderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 15:18

onze hond houd absoluut niet van kinderen maar over [***] is mij heel beschermend..
ik vertrouw hem absoluut niet met kinderen van een ander, maar [***] kan alles met hem.. natuurlijk zit ik er wel met mijn neus boven op, zal ze hoe goed het ook gaat nooit alleen laten samen

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 22:15

Ik vind dat jullie groot gelijk hebben, een hond kun je niet zomaar alleen laten met een kind, het kan altijd fout gaan, hoe braaf de hond ook is.
Dat verhaal van de nietjes in de oren, heb ik ook gehoord, echt triest, moet je denken hoe braaf die hond is geweest dat hij dat eerst allemaal heeft verdragen!

Wij hebben thuis een mechelse herder, wel nog een jonge, maar ik laat hem ook niet bij kleine kinderen als ze hem willen aaien, dan zeg ik altijd maar uit voor zorg, dattie bijt en dat hij heb omspringt. (nu moet ik wel bij zeggen, dat wij hem het bijten niet helemaal af mogen leren, hij moet wel weten waar de grens bij ons is uiteraard, maar hij moet politiehond worden vandaar )

Debsey
Berichten: 2180
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 14:15

ik vind dat jullie allemaal gelijk hebben, ik heb zelf een zoontje van bijna 1 jaar en ik heb er express vroeg een puppy bij gedaan, ik vind baby 's en puppys zelf een hele goede combinatie om met elkaar om te leren gaan, de pup is nu 9 maand oud en het gaat perfect tussen elkaar, hij gaat aan de kant voor mijn zoontje en mijn zoontje gaat aan zijn staart hangen en over hem heen kruipen en de pup vind dit allemala best en hij vind het zelf ook heel leuk, hij gaat er zelfs voor liggen, dit natuurlijk wel alleen als ik er boven op zit met mijn neus, maar je kan nu echt zien dat het dikke maatjes aan het worden zijn, de hond begint mijn zoontje nu te beschermen als we buiten zijn, hij loopt dat steeds rond hem en de buggy.
dat vind ik op zich een heel goed teken.
ik heb de pup ook van begin af aan geleerd dat het niet erg is als iemand bij zijn voorbak of kluifjes komt, steeds weg pakken en weer aan hem geven, en met voeren hand in de voerbak en weer weg halen, zo heeft hij volledig geaccpteerd dat het niet erg is als er iemand bij komt.
(je weet maar nooit, kinderen zijn sneller dan je denkt dus vandaar)
maar nogmaals, dit nooit zonder toezicht!

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:24

@ Loveshaffie: Wat je je kind moet leren is dat hij de hond niet mag pesten (aan de staart trekken) en niet over hem heen mag kruipen. Nu is het nog een puppie, maar volgend jaar is het een puber die dit gedrag van (mensen)pups niet hoeft te accepteren. Je kan dan verwachten dat de hond het kind een keer corrigeert.
Ook het steeds wegpakken van de voerbak is uit den boze. Zo leer je een hond voernijd aan. Het enige wat je kan doen is steeds een paar brokjes in de bak leggen, zodat de hond leert dat er steeds wat uit die hand komt.

Als volwassenen hebben wij de taak onze dieren te beschermen tegen onze kinderen. Die dieren hoeven echt niet maar alles goed te vinden. Het is alleen zo triest dat ze als het fout gaat wel aan het kortste eind trekken.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:11

gijsenkim schreef:
Precies, mand/bench is het eigen stukje huis van de hond, dat is zijn terreintje en ik vind hoe dan ook dat je ze daar met rust moet laten


Daar ben ik het helemaal mee eens!!
Mijn duitse herder (was toen 8 jaar) vond kleine kinderen niet zo heel geweldig. Hij ging ze liever uit de weg. Ik had toen een nichtje op visite van 5 jaar oud en tegen haar had ik gezegd dat ze hem met rust moest laten. En helemaal als hij in z'n kennel lag. Dat is zijn 'time-out' en dat begreep ze, omdat ze dat bij hun thuis ook deden met de kat als die op de krabpaal zat en dan mocht ze ook niet aan de kat komen. Ze kroop dus toch weer bij hem in de kennel op het moment dat ik niet keek. Hij had haar al een keer gewaarschuwd en de tweede keer zei die hap. Dat was dus brullen geblazen. Gelukkig was het alleen maar een klein miniscuul schrammetje. Het had heel anders af kunnen lopen. Tegen de hond heb ik niks gezegd, maar ik heb haar op haar donder gegeven. Als ze gewoon had geluisterd dan had er niks aan de hand geweest.

Debsey
Berichten: 2180
Geregistreerd: 02-08-04
Woonplaats: Ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 12:42

verwachten dat de hond het kind een keer corrigeert.
Ook het steeds wegpakken van de voerbak is uit den boze. Zo leer je een hond voernijd aan. Het enige wat je kan doen is steeds een paar brokjes in de bak leggen, zodat de hond leert dat er steeds wat uit die hand komt.


nee ik haal de voerbak ook niet weg maar ik steek mijn hand wel eens in de voerbak, dat is een situatie wat kinderen ook wel eens kunnen doen, ik haal alleen de botjes en kluifjes wel eens weg als hij er op aan het kauwen is en vooe de rest heb je helemaal gelijk, ik laat de kleine alleen met mijn hond stoeien als ik er bij ben