Ik wordt helemaal gek van mijn kitten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
muppetmayo

Berichten: 3396
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 18:38

Natascha schreef:
Bij hem helpt snuffelen heel goed. Mijn vriend heeft uitgevonden dat hij niet houdt van keihard snuffelen (dat geluid dat boxers altijd maken). Als hij met zijn neus in mijn soep zit snuffel ik hem altijd de soep uit Haha!


hahahaha rolt van de stoel van het lachen Haha! ziet zichzelf al de kat uit de soep snuffelen Tong uitsteken

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 18:43

Die van mij waren wel angstig in het begin. Maar als je 's nachts wakker werd, stonden 2 paar ogen je aan te kijken en te inspecteren. Ben me wel vaak rotgeschrokken. Ook waren we minder eng onder de dekens, want dan was alleen het hoofd nog maar over.

Ze hielde mekaar wel aardig bezig, maar ook 's nachts. En reken maar dat je de slaapkamerdeur niet dicht mocht doen. Dan sliep ju dus echt de hele nacht niet ipv de halve nacht.

Nu nog moet ik af en toe een kat van mijn toetsenbord afhalen of voor het beeldscherm vandaan. Dat pijltje op het scherm blijft leuk en is nog steeds niet gevangen. En dat terwijl ze al 3 zijn. Ook op het scherm liggen vinden ze erg leuk. En dan elke keer de webcam eraf gooien.

Maar ze zijn nu wel een stuk rustiger hoor. Nieuwe bezigheid is gewassen sjabrakken weer onder de haren smeren. Want het slaapt zo lekker op zo'n sjabrak.

Maar ze jagen mekaar ook nog na hoor. Soms wil ik wel met ze spelen, maar dan gaan ze strategisch zitten bedenken hoe ze die muis het beste kunnen pakken. Dus eerts een half uur ernaar kijken en dan word ik het wel zat. En dan springen ze ineens en hebben ze de muis ook gelijk. Is niet leuk spelen meer voor mij hoor.

Slapen doen ze ook nog op bed. De ene op mijn kussen, de ander bij mijn vriend zijn voeten. Het si wel erg gezellig hoor als gezinnetje 's avonds in bed ligt.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 18:55

Een waterstraal is leuk
Kan je ook geweldig mee spelen...hij is er dus niet bang voor.....

Schudden? Als ik meer schud krijgt die zo'n babydood syndroom.

Heb hem ook al van mijn been afgeschud en een zoeffff door de kamer heen gegeven Haha!
Vond die leuk...kwam die terug.....ook voor het schud gebeuren en de waterstraal eigenlijk....volgens mij is die niet goed wijs...kan dat Tong uitsteken

Hij slaapt op bed, mijn andere drie katten niet *nee het is niet eens een alleenstaande kat....hij heeft in totaal 4 speelvriendjes en maakt daar de hele dag misbruik van Tong uitsteken *
Dan komt mijn ma thuis, die is alleen goed voor het eten, mijn broer en nicht kijkt die vanaf afstand aan..niet leuk genoeg, mijn pa wordt beworsteld, afgelebbert en vertroeteld.
En zodra ik binnenkom is het huis te klein, spring spring spring, aandacht Haha!
Hij speelt met mijn vingers, tenen, schoenen, tas, jas etc.....hij heeft s'avonds ook al een keer in mijn ogen gehangen, want tsja...die bewogen ook en he er zitten haartjes aan hoor!

Maar verder sloopt die dus helemala niets, poept en plast die vanaf het begin op de kattenbak *en dat voor een boerderijkat* slaapt netjes in zijn mand of op bed, krabt zijn nagels aan de krabpaal en rent verder hyper door de kamer heen.

Hij is wel geweldig hoor Haha!

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 19:15

Ik ben wel benieuwd geworden naar je Garfield hoor.
Wanneer komen de foto's?

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 19:17

haha, geweldig, die kleintjes!
de mijne vind het ook zo leuk om mij wakker te maken, als ik in bed lig....



ik lig heerlijk te slapen op mn zij...
mevrouw komt boven...
neemt entree op mijn bed....
ziet mij liggen....
gaat in de houding liggen..
kontje gaat heen en weer....
en JUMP....!
ik heb vervolgens een kitten aan mijn neus hangen...
met als gevolg....... ik ben wakker! Haha!

verder is ze ook erg op eten gericht.
maar dat komt omdat ze uit het asiel komt waar ik stage liep.
ze zat daar in een verblijf met 16 andere moederloze kittens. ze kregen daar 2x daags vlees, en dan werden ze helemaal gek!!
dan krijg ik er niet zomaar uit, maar goed, het is ook wel leuk om haar te zien vliegen zodra ze het vlees ruikt

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 19:27

hahaha klinkt precies als mijn kat, die had 1x per dag z'n gekke uurtje en dan vloog ie gewoon de kamer rond leek het wel.. (beetje last van z'n hormonen Bloos )
oplossing.. zodra het kan laten castreren teminste dat werkte bij die van mij want die is nu veel rustiger!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 19:30

spokie79 schreef:
Ik ben wel benieuwd geworden naar je Garfield hoor.
Wanneer komen de foto's?


Ik heb er al zooooooveeelllllll Haha!
Maar kanz e pas op Bokt zetten als mijn andere puter weer gemaakt is...baalbaal.....heb ook een filmpje van hem terwijl die als een achterlijke door de kamer heen rent achter een balletje en muis aan Tong uitsteken

Quarterhorse ik wacht nog even met castreren totdat die iets ouder dan 9 weekjes is Knipoog

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 19:38

Sily schreef:
Quarterhorse ik wacht nog even met castreren totdat die iets ouder dan 9 weekjes is Knipoog


Dat kan met 6 maanden toch pas?

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:15

Hier nog zo 1 die gek wordt van het jongste katje in huis die de andere 2 ook nog eens aansteekt.
Waarom moeten die dingen altijd actief worden als jij slapen wil.
Racen door het huis ja joh geen punt heb laminaat dus das helemaal kaassie.
Gordijnen zijn om in te hangen toch?
Dacht dat ik goede donkere gordijnen had in me slaapkamer maar kan er nu bijna door heen kijken.
Planten zijn al helemaal om op te vreten en vooral de mooiste natuurlijk.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-04 23:49

loontje schreef:
Hier nog zo 1 die gek wordt van het jongste katje in huis die de andere 2 ook nog eens aansteekt.
Waarom moeten die dingen altijd actief worden als jij slapen wil.
Racen door het huis ja joh geen punt heb laminaat dus das helemaal kaassie.
Gordijnen zijn om in te hangen toch?
Dacht dat ik goede donkere gordijnen had in me slaapkamer maar kan er nu bijna door heen kijken.
Planten zijn al helemaal om op te vreten en vooral de mooiste natuurlijk.


Maarrrrr heb je ook putten in je benen van die vriendelijke jonge kattennageltjes Haha! Knipoog

Hij speelt zo blij op het bed dat er allemaal gaatjes in mijn dekbed zitten Verdrietig
Ben ik dan echt gemeen als ik hem zeg dat ik dat niet wil?

Spokie dat bedoel ik, gamma Tong uitsteken Knipoog

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 00:11

Ik heb gemerkt dat die van ons rustig werden in de bijkeuken - daar was niets te doen, dat was de slaapruimte. Dus gingen ze daar liggen maffen...

Als jullie ook schrokkertjes hebben (asielkatjes etc) dan heeft het voor ons goed geholpen om koeienhart in 1 stuk te voeren. (ja dat haal je gewoon bij de AH hoor). Padoek (slecht gebit) kreeg het in stukjes, Ping (achterblijvertje van z'n nest, schrokte alles naar binnen) kreeg een ongesneden portie. Komt het roofdier naar buiten! Was 'ie zo een half uur mee bezig, grommen, bewaken... echte huistijger. Uiteindelijk is hij ook blikvoer rustiger gaan eten... (wel op een tegelvloer doen trouwens dat stuk hart Knipoog)

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 10:50

Ik weet wat je doormaakt Haha!
Ik heb een katje van 5 weken in huis, nouja inmiddels 6, 's ochtend maak ik altijd wat kittenmelk voor dr klaar (kan de brokjes nog niet echt goed kwijt) maar als je dan in je pyjama in de keuken staat klimt ze bij je vel omhoog in je benen Scheve mond Als ze wil spelen kluift ze gewoon je handen compleet af en zet dr nageltjes in je handen.. Gelukkig kan ze ook heel lief slapen en is het een droppie. Ze ziet mij echt als mama, loopt me overal achterna maar soms....

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:58

Putjes in mijn benen niet echt eerder mijn handen,voeten en tenen.
En daarbij nog eens het zeil in de gang gordijnen in de huiskamer.Mijn kussens van mijn stoelen en ga zo maar door.(geen jonge kat voor mij meer)

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 22:24

Heerlijk he, dat jonge spul!!!
Geniet er maar lekker van, voor je het weet zijn het van die ouwe taartjes die de hele dag niet meer van de vensterbank af komen..... Haha!

P.s. Cheese! Cheese! Cheese! ???

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 23:19

Kanzi schreef:
Heerlijk he, dat jonge spul!!!
Geniet er maar lekker van, voor je het weet zijn het van die ouwe taartjes die de hele dag niet meer van de vensterbank af komen..... Haha!

P.s. Cheese! Cheese! Cheese! ???


Eh...oude taart nummer 1 van bijna 20 zat van de week spontaan achter een nepmuis aan, slaat spelenderwijs haar klauwtjes uit in je handen en tsja.....gooit zichzelf nog regelmatig in ordinaire straatvechtpartijen.
De andere drie van 7, 4 en 2 rennen regelmatig het huis omver, spelend met een muis, staart of paperclip, 1 keer met een gouden ketting, waren we niet blij mee, en de komst van mijn kleine ukkepuk heeft ze niet rustiger gekregen Haha!

Wanneer gaat dat moment komen dat ze niet meer van het vensterbank afkomen?
Tong uitsteken

Foto en filmpje van de dreumes komt zodra ik mijn goede puter weer terug hebt.

Loontje, 2,1 kg ktten in je gordijnen kan idd nooit geen goed doen Haha! Tong uitsteken

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 23:27

Sily schreef:

Wanneer gaat dat moment komen dat ze niet meer van het vensterbank afkomen?
Tong uitsteken



Hahaha, wát voor katten had je ook al weer?
Die van mij zijn ouwe sokken, maar volgens mij gaat dat bij jou niet helemaal op....tijd voor een cat-proof huis bij jou geloof ik!!! Haha! Haha! Haha!
(zal je vast al wel hebben...)

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-04 23:54

Kanzi schreef:
Hahaha, wát voor katten had je ook al weer?
Die van mij zijn ouwe sokken, maar volgens mij gaat dat bij jou niet helemaal op....tijd voor een cat-proof huis bij jou geloof ik!!! Haha! Haha! Haha!
(zal je vast al wel hebben...)


Alles mag gebroken worden HIHAHO Haha! Haha! Haha!

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 00:02

Ik lig hier echt helemaal onder de computer. Zo herkenbaar!!! Haha!

Wij hebben nu twee monsters. De eerste is een boerderijkat die in het begin vooral heel bang was. Dat is nu weer bijgetrokken, maar het enige wat die ooit verkeerd heeft gedaan is onze plantenbakken uitgraven. Corrigeren was ook heel makkelijk: een keer nee zeggen, hoogstens een keertje spuiten met de plantenspuit: klaar!

Maar toen... Kwam kat nummer twee. Dit is een doof mormel dat in huisleijke kring is opgevoed samen met een rotweiler. Alles wat hoger is dan de grond moet worden besprongen. Dit geldt met name als er iets staat wat breekbaar is en wat er af valt als je er langs loopt . Daarnaast hebben we natuurlijk de gebruikelijke putjes in handen benen en tenen, en kunnen we niets eetbaars laten staan. Toetsenborden zijn om op te liggen en stofzuigers springen we bovenop. Klein probleempje: waterspuiten zijn verschikkelijk leuk, klap op de kont is een leuk spelletje en bij het nekvel pakken is helemaal gezellig. Dit ding is echt onopvoedbaar. Hij weet prezies wat wel en niet mag, en blijft het gewoon vrolijk doen.

Zijn grootste nadeel is dat hij het er niet mee eens is dat hij niet in de slaapkamer mag komen. Hij doet niets anders dan heel hard mauwen (hij hoort zichzelf toch niet) en tegen de deur krabben. Natuurlijk bij voorkeur om 4 uur s'nachts En opsluiten is geen mogelijkheid, dan sloopt hij alles wat daar staat. Goede nieuws is: ik heb er al 3 maanden geen meer van gehad aangezien ik in de VS zit Haha!