over over overactieve hamster...help???tips??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

over over overactieve hamster...help???tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 22:04

ik heb een neiuwe hammie gekocht het is een leuk lief vrouwtje maar ze is zooooooooo overactief dat is echt enit normaal ze knaagt de hele dag aan dr kooi of loppt in dr bal keihard door het huis te rennen niet normaal man...

ze is wel leuk maar....iemand ideeen om haar af en toe rustig te houden? Haha!

tv kijken gaat ook al neit meet omdat we niks kunnen horen als madam in dr radje loopt, die douwt ze namelijk vol met eten Haha!

HELP Haha!
Laatst bijgewerkt door bakkie op 28-09-04 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 22:15

ik was haar dus net bijna kwijt....
Ze zqat in dr loop bal en rent zoo hard dat deze uit elkaar viel en ikzat gelukkig in de buurt anders was ze hem nu gepeert...
hellllllp

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:28

Haha in de gaten houden dus.
Timmie was in het begin ook zo vreselijk snel en druk, nu niet echt minder als ik hem los laat lopen dan blijf ik er bij, (ik heb nog geen hekken) want anders zit hij binnen de kortste keren ergens waar hij niet mag of moeilijk weer terug te pakken is.
Ideeen kan ik je niet echt geven, alleen dat je haar in de gaten moet houden als je haar los laat lopen Knipoog
Maar zo erg is dat toch niet? Zo zijn hamsters Haha!
En als je last heb van het geren ofzo dan kun je haar misschien ergens anders zetten waar je geen last van haar hebt.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 07:50

Ik denk dat ie gewoon nog jong is en veel energie heeft Haha! Gaat vanzelf wel beter denk ik.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:30

Kan je geen aquarium bouwen (goed afsluitbaar maken met gaas) en dat 3/4 vol doen met vochtig zand? Dat deed ik vroeger voor mijn hamster en die ging heerlijk tunnelstelsels bouwen. Mocht 'ie er een uurtje in, daarna terug in de kooi. Wel af en toe het zand schudden zodat de tunnels niet instabiel worden.

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 17:00

ArwenLune schreef:
Kan je geen aquarium bouwen (goed afsluitbaar maken met gaas) en dat 3/4 vol doen met vochtig zand? Dat deed ik vroeger voor mijn hamster en die ging heerlijk tunnelstelsels bouwen. Mocht 'ie er een uurtje in, daarna terug in de kooi. Wel af en toe het zand schudden zodat de tunnels niet instabiel worden.



gaaf idee man!!
maar ja daar moet ik ook weer plek voor hebben Haha!
nu slaapt ze lekker...is idd dat ze jong is maar zo actief heb ik er nog nooit 1 gehad en ze is tog wel mn 4e al....
kiom goed Knipoog

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:18

Die van mij is ook vrij actief, terwijl die toch al een jaar oud is. Als ik dr op de gang loslaat (staan een paar kisten en tassen in, waar ze ook naar hartelust in/op kruigt Haha!) rent ze ook de hele tijd heen en weer. Het hangt ook wel van het voer af. Ik had eerst konijnenvoer, nu heb ik speciaal hamstervoer, daar is ze wel actiever van geworden.

skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 13:55

nahaha ik weet wat je bedoeld
en neej daar is niks tegen te doen wel kan je je loopratje smeren op het punt waar ie draaid (klein beetje plantaardige olie doen dan piept het niet zo erg ) ook kan je hem ipv in het houderd ook aan de tralies hangen althans die van mij (scheeld ook in geluid )
en dat knagen tja het blijven ontsnap monsers tis maar goed dat die tandjes geen ijzer door kunnen knagen want ander was het hammies on the loose (bij me vorige hamster 1 keer deurtje oplaten staan (zit boven op bij mij) nou je kan het al raden hammie had de tv draaidjes gevonden )
wat heb je voor hamster ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 15:41

Gewoon laten. Tong uitsteken Hamsters zijn nou eenmaal heel actief. Knipoog

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:09

Niks aan te doen he Lachen hamsters zijn hamsters.
Zo'n tunnelding lijkt me erg leuk voor hem, maar ook gevaarlijk als er eens een tunnel instort Scheve mond

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:49

hihi heb ook zo'n hamster gehad...
haalde overdag het ratje er altijd uit...zodat je er geen last van heb..
meestal ging ze dan gewoon slapen..en savond's ging ze herrie maken Haha!

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 17:53

haha, ik heb ook zo'n hamster(ook gehad, maar nu weer een nieuwe) die is ook over actief, maar dat gaat wel weer over naarmate ze ouder worden(althans, dat was bij mijn vorrige hamster Haha! )

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 22:03

skysari schreef:
nahaha ik weet wat je bedoeld
en neej daar is niks tegen te doen wel kan je je loopratje smeren op het punt waar ie draaid (klein beetje plantaardige olie doen dan piept het niet zo erg ) ook kan je hem ipv in het houderd ook aan de tralies hangen althans die van mij (scheeld ook in geluid )
en dat knagen tja het blijven ontsnap monsers tis maar goed dat die tandjes geen ijzer door kunnen knagen want ander was het hammies on the loose (bij me vorige hamster 1 keer deurtje oplaten staan (zit boven op bij mij) nou je kan het al raden hammie had de tv draaidjes gevonden )
wat heb je voor hamster ?


gewoon een goudhamster geloof ik...
alleen ik vind het raar ehb dit nog nooit meegemaakt waren als die anderen zo lui dan????
Haha! het is best een terign zooi hier whahaha ze graaft in dr zaagsel neit normal meoder heeft het net weggehaald en heel de tafel ligt weer onder, ze smijt hetook gewoon over dr eten enzo...hiihih mafkeesje....maar wel lief
Ze heeft mn moeder net gebeten, die is ook lomp douwt ze zo dr vinger in die kooi terwil die hamster de hele dag aaan de tralies knaagt hahaha
vage ma die spoort m neit denk hahah Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 08:12

Syren zijn nou eenmaal erg actief en soms ook erg luidruchtig. Knipoog

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 21:14

Sammm schreef:
Syren zijn nou eenmaal erg actief en soms ook erg luidruchtig. Knipoog


nogal ja.....
deze knaagt de hele dag aan de tralies.....en hij heeft een zoutsteen, knaagsteen, voer drinken en een gaven kooi!
Maar tis neit goed genoeg voor der dnek....ondankbaar ding Haha!

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 13:51

takken van van boom afhalen en geef d'r grof hooi, verder kan het gewoon echt een overactief dier zijn en dan kun je er volgens mij echt weinig aan doen...

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 13:59

er bestaan nu zon plastieken kooien, met een heel tunnelstelsel
als je nu zo een traliekooi koopt, waar je dat aan kunt verbinden, en dan zon heel stelsel maakt, kan die toch al wat meer amuseren Knipoog

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 14:49

dutske schreef:
er bestaan nu zon plastieken kooien, met een heel tunnelstelsel
als je nu zo een traliekooi koopt, waar je dat aan kunt verbinden, en dan zon heel stelsel maakt, kan die toch al wat meer amuseren Knipoog


Die knagen ze zo kapot...
Je kunt wc-rolletjes volstoppen met iets lekkers en er dan heel veel kranten in stoppen. Zo moet ze lekker knagen. Ook kun je ze een bakje kattengras geven waar ze lekker in kunnen graven. Kleine doosjes (bv waar lege cd's in zaten) doen het ook altijd goed. Je kunt een papegaaientouw kopen en die in de kooi hangen. Vaak de inrichting van de kooi veranderen, zodat ze die steeds moeten herontdekken.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 15:07

Iris82 schreef:
Die knagen ze zo kapot...
Je kunt wc-rolletjes volstoppen met iets lekkers en er dan heel veel kranten in stoppen. Zo moet ze lekker knagen. Ook kun je ze een bakje kattengras geven waar ze lekker in kunnen graven. Kleine doosjes (bv waar lege cd's in zaten) doen het ook altijd goed. Je kunt een papegaaientouw kopen en die in de kooi hangen. Vaak de inrichting van de kooi veranderen, zodat ze die steeds moeten herontdekken.

ik had vroeger een kooi, met zon buizen binnenin, er werd wel aangeknaagd, maar door die ringetjes te vervangen is dat opgelost
wat missvchienb beter is is een rattenkooi kopen
daar niveau's inmaken, en verbinden met boomtakken, dikke touwen, radjes ophangen
verstophoekjes inmaken
enz

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 17:38

Ik ga iig geen nieuwe kooi kopenb want deze was duur en nog enit oud...
in richting veranderen gaat ook neit zo goed....
want er zit een glijbaan in die haar naar dr looprad(boven de kooi) brengt...dus die kan nmiet verplaatst, en bovenin de andere kan van de kooi zit een bakje war ze inkan en daar moet ze heen via een buis, dus die kan ik niet verplaatsen....

wat ik wel kan doen is er buizen aan vast maken, moet alleen even de juiste maat vinden....dan kan ik idd aan de kant van de glijbaan nog een buizen stelsel bij maken voor dr....dat vind ze wel wat dnek ik Lachen