Ervaringen dr. Woof?

Moderators: Muiz, NadjaNadja, ynskek, Essie73, Ladybird, Polly, Firelight

Tigress

Ervaringen dr. Woof?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-24 08:04

Wel of niet, twijfel twijfel :=

Ik heb een jonge, gezonde hond die in juli zijn cocktail heeft gehad. Ik wist nog niet hoe het ervoor zou staan met onze Engeland plannen voor in maart, maar dit lijkt toch door te gaan en dus moet er nog een rabies enting bij komen.

Ik weet dat ik bij mijn da 70 tot 80 euro makkelijk kwijt zal zijn aan de enting, ivm consult erbij. Logisch, absoluut :j

Het is een jonge, gezonde hond, met recente gezondheidschecks achter de rug. Daar maak ik me niet te druk om. Daardoor kwam de gedachte, dr. Woof is in de buurt binnenkort...waarom dan niet daar heen?
De ervaringen die ik er over kan vinden zijn heel wisselend en/of al een paar jaar oud. Dus ik dacht, ik vraag het hier even :)

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 08:58

Hier geen ervaringen met dr. Woof zelf, wel met gewoon ergens een inenting halen zonder verdere checks. Dat is mijn vriend met zijn honden verder goed bevallen. Bij hem was het niet dat hij het zo wilde, maar zijn eigen dierenarts stuurde een herinnering voor de inentingen en toen hij belde voor een afspraak hadden ze gewoon 2 maanden geen tijd en nu is de praktijk dicht. Dus pure noodzaak. De honden zijn toen geënt toen mijn paard geënt moest worden door een veearts. Ik had de jack russell gewoon in de handen, dierenarts zat in de auto op de voorstoel en de grote hond is gewoon bij de autodeur geënt. Nu was dit wel een veearts dat als je echt vragen had dat hij dan heus wel verder gekeken zou hebben, maar in dit geval waren we vooral blij dat het zo even kon omdat zijn dierenarts het liet afweten (want de honden moesten naar een vakantiepension 4 weken later).
Voor zijn oude hond had hij liever wel een gezondheidscheck gehad, maar eigenlijk is het ook wel goed zo. Hij denkt er zelfs over na om de volgende keer het ook weer op deze manier te doen, maar dat we dan wel even de veearts vragen voor een gezondheidscheck voor de oude hond. Maar dit is dus nog wel echt een dierenarts/veearts, niet een dierenarts die echt alleen inentingen doet. Je kunt hier ook terecht voor andere problemen normaal gesproken.

Ik denk dat een inenting een inenting is en dat als de hond verder gezond is er weinig mis kan gaan. Zeker als de hond nog niet lang geleden gewoon gechecked is. Verder neem ik aan dat je volgend jaar de cocktail weer gewoon bij je normale dierenarts gaat halen? Dan is er immers weer een check inbegrepen.

De andere kant van het verhaal vind ik de band met je dierenarts. Heb je nog een dierenarts die niet bij Evidencia of Anacura zit? Dan moet je die koesteren. Dr. Woof is s30 of 35 euro, de gewone dierenarts 70, maar kijkt wel meer na. En is er ook voor spoed, of voor gewoon een vraag tussendoor (wat dan niets kost als het telefonisch kan).
Hier in de buurt verdwijnen ineens veel dierenartsen en dat is wel een probleem. De hond van de stalhouder is al 6 weken kreupel en er is pas 2 weken terug een dierenarts gevonden (dus nu loopt zeg maar onderzoek en herstel, want de eerste diagnose was helaas onjuist, want zelfs met pijnstillers wordt het dier langzaam steeds kreupeler). De oude hond van mijn vriend begon 1.5 week terug met zich ineens helemaal kaal te bijten bij de kont en staart, maar daar is nog geen dierenarts voor gevonden. Gelukkig lijkt het nu na elke dag wassen met teershampoo en insmeren met creme voor jeuk van de huisarts wat hij nog had weer de goede kant op te gaan, maar een dierenarts voor zulke dingen en eventueel spoed heeft hij ook nog niet weer gevonden.
Bij dr. Woof kun je niet terecht voor extra dingen. Dus dat is puur alleen het produkt inenting afnemen en meer niet. Maar wat als je eigen dierenarts stopt en er dus dan eerst niemand meer is? Dat zou ik ook meenemen in mijn overweging.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 09:00

Ik heb het dit jaar voor het eerst gedaan met mijn jonge hond, was 35 euro kwijt voor de cocktail. Het is mij goed bevallen, ik ga dat zeker volgend jaar weer doen, scheelt zoveel geld. Mijn hond was ook recent nog gecontroleerd door de dierenarts dus voor zo'n prikje ben ik niet zo bang. Het was er wel druk, maar dat was te verwachten.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 09:56

Het zijn natuurlijk ook gewoon dierenartsen dus er zal in kwaliteit geen verschil zitten dan de prik&go consulten van andere klinieken.

Enige waar ik mij wel aan stoor bij dr woof is dat zij enkel snel cashen met volume aan vaccinaties zetten en verder vrijwel geen zorg dragen aan de patiënten. En ik vind ze telefonisch echt belabberd bereikbaar.
Wat er dan gebeurt is dat mensen klant blijven bij 2 klinieken, en dus alleen als het nodig is bij de duurdere kliniek komen en dan vooral zeurt over de hoge kosten in vergelijking. Je kunt die praktijken gewoon niet vergelijken met elkaar.

Je kan ook naar Ranzijn of Pets Health, dat zijn budget praktijken in dierenwinkels of tuincentra. En zij doen wel volledige zorg. Bij pets health is het €43

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 10:49

Ik ga elke jaar naar Dr Woof voor de Weil enting en indien ze eraan toe zijn Rabies. Voor de normale enting titer ik dus dat doe ik ergens anders. Vaak staat de Welkoop waar ze hier komen wel helemaal vol, dus of later komen of zorgen dat je ruimschoots op tijd bent.

Mellow (Haflinger 1.37m)
Dressuur (bij de paarden) B+12, L1+13, L2+11/ Endurance klasse 1/ Springen 0.50m+2/ W0

Fred (Fjord 1.37m)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-24 10:52

Beide opties zijn niet echt gericht op het noorden van het land := Dus dat is helaas geen optie voor ons.

De meeste gezondheidschecks doe ik zelf ook al, dus het mag van mij in dit geval wel prik en go zijn.
En ik zal niet zeuren over de kwaliteit die ze leveren bij mijn gewone DA. Ze hebben me geweldig geholpen met mijn oudste dit jaar :j Heel tevreden over. Maar toch...aan de andere kant was ik dit jaar voor een weil enting ruim 70 euro kwijt terwijl dit ook nagenoeg prik en go was. Dat vind ik persoonlijk best een prijs, en ik verwacht hetzelfde of iets meer voor deze.

dioni

Re: Ervaringen dr. Woof?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 11:02

Ik vraag mij dan wel af, als je dier een entingsreactie heeft, dat kan varieren van een bult op de plaats van de injectie tot een anaphylactische shock, wat doe je dan? Dr Woof is dan al vertrokken als je pech hebt, dan mag een andere dure dierenarts het oplossen?
Het komt gelukkig niet zo vaak voor, maar ik vraag het me wel af.

To the well organized mind, death is but the next adventure...[o]

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 11:40

Wij zijn destijds ook met onze kat bij dokter woof geweest , de kat moest geopereerd worden.
Is daar in hun eigen kliniek gedaan en is ons prima bevallen.
In Zuid-Holland zitten er meerdere dependances en in Rotterdam hun hoofdlocatie.

De allerliefste en het allermooiste paard van de hele wereld ... is de mijne :-)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 11:55

Met recent een gezondheidscheck en een jonge hond zou ik prima "prik en go" durven.

Rabiës is sowieso al een duurdere vaccinatie dus het is niet dat alleen jouw dierenarts daar meer voor vraagt.
Vergeet niet de penning te vragen en dat de prik nog een keer herhaald moet worden. Plan dus ruim optijd de afspraken in.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 12:04

Nyaleti schreef:
Met recent een gezondheidscheck en een jonge hond zou ik prima "prik en go" durven.

Rabiës is sowieso al een duurdere vaccinatie dus het is niet dat alleen jouw dierenarts daar meer voor vraagt.
Vergeet niet de penning te vragen en dat de prik nog een keer herhaald moet worden. Plan dus ruim optijd de afspraken in.

Rabies hoeft niet herhaald te worden (en een penning heb ik er ook nog nooit voor gehad). Het duurt wel 3 weken voordat hij geldig is als hij niet binnen het termijn van een eerder rabies vaccin wordt gezet.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 12:14

Voor een enting prima lijkt me zo. Vorig jaar de kat laten chippen.

M1+10

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 12:41

Ik laat mijn katten al jaren hier enten. De dierenarts komt 3x per jaar in de dierenwinkel op het dorp en dat scheelt zeker de helft in prijs.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 12:45

Mizora schreef:
Nyaleti schreef:

Rabies hoeft niet herhaald te worden (en een penning heb ik er ook nog nooit voor gehad). Het duurt wel 3 weken voordat hij geldig is als hij niet binnen het termijn van een eerder rabies vaccin wordt gezet.

Zo ja Goedemorgen :7 even in de war met die 3 weken voor die geldig is.

Volgens mij is het land afhankelijk of je zo'n penning moet hebben. Geen idee wat Engeland verwacht maar sommige landen eisen het wel.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 13:37

Op zich kan het natuurlijk prima, mijn hondje heeft bij de vorige eigenaar ook zijn entingen bij Dr Woof gehad.

Zelf heb ik nog een vrijgevestigde dierenarts waar ik erg tevreden over ben dus betaal dan liever een paar tientjes meer voor de vaccinaties, met een jonge hond lijken dat voorlopig toch de enige bezoekjes te zijn.

Een penning heb ik tot een aantal jaren geleden gekregen, de laatste keren niet meer.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 14:13

Je zou eens kunnen kijken naar Dr Wraf, die doen ook altijd kostenloos je dier even nakijken of die wel gezond is voor vaccinaties. Ik ben zelf niet zo'n fan van Dr Woof, maar dan vooral de eigenaar. Persoonlijk vind ik hem nogal lomp naar dieren en klanten. Zelf heel blij met Dr Wraf.

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 14:21

Ik doe mij katten al jaren bij DrWoof. Een jaarlijkse gezonheidscheck doen we mensen toch ook niet en mijn paard wordt ook als onderdeel van groep geënt met nul check.

Bij een gezond dier /mens is hart luisteren etc redelijk onnodig. Ander verhaal als het een ras is met grote kans op gezondheidsellende...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 16:44

Ik vind het sowieso waardeloos dat je bij de gewone da geen prik and go hebt. Lekker cashen zo..

Ik ga graag naar dr woof en consorten!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-24 18:02

Dr. Wraf hetzelfde probleem als de andere twee aangeboden opties, die zit niet in het gebied waar ik woon.

Qua reactie op de enting, daar zag ik wat over staan op hun website. Dan kon je ze bellen of teruggaan indien ze nog in de buurt zijn. En anders zou het niet anders zijn dan bij mijn twee DA's, als het nood is zal ik naar de dichtstbijzijnde gaan, ondanks dat de ander hem heeft gezet (onze osteo is ook DA, dus daar combineren we soms ook entingen bij als we daar toch zijn).

Het was snel kiezen, want vandaag was ie in de buurt :))
Maar mede dankzij jullie opmerkingen ben ik er toch voor gegaan. En het beviel super inderdaad.

Hij was al vroeg aanwezig en al bezig. Ik was voor de zekerheid al op tijd heen gegaan. Briefje ingevuld, en hoefde maar op één hond voor ons te wachten. Boekje ingevuld, prik gezet, en daarna nog even een snackje gescoord om het extra leuk te houden :)) Parker was verbaasd dat het al klaar was bij die vriendelijke man _O-
De DA was zelf ook vriendelijk, ondanks mijn automatisme gelijk de hond op de tafel te zetten waardoor hij meteen een corgi op schoot had :') Kort babbeltje en weer door.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 18:34

Geen ervaring met dr Woof maar let er wel op dat Engeland mogelijk andere invoereisen heeft. Vroeger moest je een titer bepaling doen. Dat hoefde later niet meer. Maar ik weet niet hoe het nu zit na de brexit.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 18:44

Ik ga al jaren voor entingen uitsluitend naar dr. Woof met alle honden, nooit problemen behalve soms lange wachtrij. :D

http://www.skyesearchdogs.nl
Reddingshonden, mantrailen, vlaktezoeken, detectie

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 18:52

@leandra: Engeland na brexit valt reuze mee qua eisen (op het moment). Geldige rabies enting en 24 tot 120 uur van te voren (gerekend vanaf inchecken), een ontworming met praziquantel tegen lintworm (bijvoorbeeld milebemax). Ontworming moet afgetekend worden in het paspoort en moet sinds kort ook gelamineerd worden (althans dat kreeg ik afgelopen week te horen bij po ferries). Verder altijd even controleren of de chip er nog in zit, en dan ben je klaar voor vertrek.

Penning hebben ze in Engeland nog nooit wat over gezegd. Ik raak penninkjes sowieso altijd vrij vlot kwijt, dus dat is maar goed ook. Bewijs staat toch wel in het paspoort

TLove because He first loved Us
I John 4:19

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 19:34

Bij mij is ook nog nooit ergens om die rabiës penning gevraagd. Ik heb hem trouwens ook wel eens niet gehad van de dierenarts en was het toen zelf eigenlijk ook vergeten te vragen. Voor zover ik weet is die penning geen verplichting.

Laatste keer kreeg ik hem wel weer mee en ik heb ‘m aan mijn autosleutel gehangen, die heb ik altijd bij me in het buitenland dus handig mocht er tóch iemand om vragen :+

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 19:40

Let op dat Engeland heel heel streng is met regels rondom reizen met huisdieren.

Ik zie meerdere mensen zeggen: ah een prik en gaan zou ik wel aan durven, maar dan kom je niet verder bij de douane. Je wordt er sowieso uitgepikt als je met hond reist.
https://www.nvwa.nl/onderwerpen/op-reis ... 0uitvoeren.

Let ook op de gezondheidsverklaring, die moet er ook in staan. Volgens onze dierenarts sturen ze je al voor de meest stomme niet kloppende dingen al terug. Dus let op dat je een secure arts hebt.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 20:27

DiantaM, ik vind het dus echt reuze meevallen qua strengheid. Ja tis meer gezeik dan even naar Duitsland oid (al moet je hond daarvoor ook een geldige rabies enting hebben) maar het enige wat echt extra gedaan moet worden is die echinococcus behandeling (ontworming met praziquantel tegen lintworm). En ik reis 3 a 4x per jaar die kant op met hond. Het klinkt wat laks maar in feite komt het er wel op neer, zorg dat de prik geldig is en schuif er een pilletje tegen wormen in, en zorg dat je een dierenarts hebt die weet waar alle krabbeltjes moeten komen in het paspoort, en dan komt het echt wel goed.

Je kan bij sommige maatschappijen een dag of 2 van te voren je huisdier al inchecken, foto’s doorsturen van het paspoort en als er zaken niet kloppen heb je nog een dag om alles in orde te krijgen. De gezondheidsverklaring is bij mij nog nooit naar gevraagd en is volgens de richtlijnen voor reizen via de boot ook niet verplicht (al kan invullen natuurlijk nooit kwaad). De declaratie van niet commercieel vervoer heb ik altijd wel ergens in de auto liggen maar is ook nog nooit om gevraagd.

@tigriss check wel even in je paspoort dat de rabies enting gelamineerd is. Zo niet laat dat dan doen als je de ontworming haalt voor de hond. Het lamineren van de rabies is wettelijk verplicht, dus als het goed is is dit ook gedaan, maar kan geen kwaad om dit dubbel te checken :). Ook pagina 7, identificatie van het dier moet gelamineerd zijn, maar dit zou al gedaan moeten zijn bij het inbrengen van de chip

TLove because He first loved Us
I John 4:19

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 21:33

Goh, ik had nog nooit gehoord van Dr Wraf, maar die blijken dus ook bij mij in de buurt te komen. Alleen het dilemma: we hebben een onafhankelijke DA en die bevalt goed, dus de keuze is dief eigen portemonnee of da steunen. Lastig. Weet iemand of Bravecto veel goedkoper is bij Dr Wraf?