Moderators: Firelight, Mjetterd, Ladybird, Muiz, ynskek, Polly, NadjaNadja, Essie73
Sanniej_ schreef:Uhm als je dit muisje in het hok wilt houden dan is je nieuwe hok niet geschikt. Hij kan zo tussen de trailes door eruit
ieris schreef:Little gift, ja klopt ik heb dat gezien, maar er staat dat ze in de winter wel meer samen leven, en in gevangenschap ook, mits het geen mannelijke dieren zijn.
Vandaar dat ik het mezelf afvroeg, stel dat Misty een vrouwtje is, dan zou ze gezelschap misschien wel op prijs stellen.
En wat de leefomgeving betreft sluit dit hok er heel mooi op aan, met verschillende gangen buizen stelsels, naar eigen compartimenten.
Mochten ze even geboen van elkaar krijgen, kunnen ze ieder in een eigen kamertje gaan zitten!
_Karlijn schreef:Het idee achter je reddingspoging is natuurlijk hartstikke lief. Maar wellicht zal mijn reactie/mening niet bij iedereen in goede aarde vallen.
Je zegt dat je van plan bent de muis pas weer uit te zetten als hij helemaal in orde is, maar tot nu toe weet je niet wat maakt dat hij traag is en ziek oogt. Iets gebroken, gewoon oud, vergiftigd, gegrepen door een kat (bacteriën uit een kattenbek kunnen ook zonder zichtbare doorbijtwonden schade aanrichten), misschien heb je hem hartstikke perongeluk toch geraakt met het platstampen van het plastic en is er intern iets kapot? Maw: het dier kan zich ook heel beroerd voelen en/of pijn hebben terwijl jij je met alle liefde inzet om hem op te laten knappen, maar je weet niet wat er mis mee is. Ook de temperatuurwisselingen (buiten koud/binnen warm) kunnen ze niet goed tegen. En ja, ziet er leuk uit, het hok dat je gecreëerd hebt maar nee helaas, het komt niet in de buurt van hun natuurlijke leefomgeving.
Een andere muis als gezelschap erbij is geen optie, dat is hierboven al uitgelegd. Zeker niet als niet-gedomesticeerd dier dat nu in een kooitje verblijft en al helemaal niet omdat het nu verzwakt is.
En hou ook in gedachten dat stel dat de muis wel zodanig opknapt, weer meer energie heeft en zich dan plots bewust is van de dreiging als jij je hand in de kooi steekt of hem oppakt en hij bijt je (want dat is wat wilde muizen instinctief zullen doen), muizen kunnen allerlei ziekten bij zich dragen die ook van dier op mens overdraagbaar zijn.
En dan mijn misschien harde mening die vast niet iedereen zal delen: naar mijn mening kun je deze muis, hoe goed je intenties ook waren, het beste helpen door hem gewoon ergens buiten terug te zetten. Dit is gewoon hoe de natuur werkt, roofvogels, vossen, marterachtigen, andere roofdieren die kleine knagers eten hebben ook voedsel nodig.
Gebruikers op dit forum: Charlies, GoogleAdsense en 42 bezoekers