Meer bokkers die hun hond meenemen naar het werk? Tips gevraagd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Meer bokkers die hun hond meenemen naar het werk? Tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-23 11:10

Vanaf half augustus ga ik starten met een nieuwe functie als locatie manager kleinschalig wonen. Maak de overstap vanuit ziekenhuis.
Nu mag mijn hond, een mini labradoodle, mee.
Dat wil ik gaan doen , maar dan maar 1 dag in de week. Ik werk nu drie dagen, twee van die dagen werkt mijn man thuis en 1 dag is hij bij een vriendin.
In mijn nieuwe baan ga ik 4 dagen werken en zou hij dus 1 dag alleen zijn.
Die dag wil ik hem meenemen.
Maar hoe pak ik dat aan?
Hij is dementerende mensen gewend, schoonmoeder heeft lang op een PG afdeling gewoond en hij ging altijd mee. Daar waar ik ga werken wonen 22 mensen, zonder gedrags problemen, dus geen agressie , daar is de zorg daar niet op ingericht.
Mijn Doodle is 7,5 jaar en is lief voor mensen, andere honden vaak wat minder vanwege vervelende ervaringen ( bijt incidenten)
Ik wil dit een succes maken, zodat hij niet alleen hoeft te zijn en de bewoners lekker met hem kunnen knuffelen.

Ik kan er lopend naartoe, dus laat hem goed uit voor de werkdag begint.

Wil er sowieso een gedrags deskundige naar mee laten kijken, maar hoop eigenlijk ook op tips van mensen die hun hond al meenemen naar het werk. En hoe zij dit hebben aangepakt.

Foto is van mijn toekomstige collega

Afbeelding

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee...


Taartje

Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Re: Meer bokkers die hun hond meenemen naar het werk? Tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 11:14

Hier ging mijn hond ook mee naar een kleinschalige woongroep.
Ik liet hem daar lekker rondlopen en had een rustig plekje gemaakt met zn mandje waar hij rust kon nemen.
Alleen even goed opletten dat ze met koffie en eettijd niks toegestopt krijgen.
Verder eigenlijk nooit bijzonderheden meegemaakt, ook niet bij collegas die hun honden meenemen.
Het is vooral goed kijken hoe je hond en de mensen op elkaar reageren en zorgen voor rust als hij het zat is.
Veel succes!

a red sun rises, blood has been spilled tonight...

Femke_Tweety

Berichten: 11973
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 11:19

Zorg dat je héél goede afspraken maakt op het werk voor het geval dat het wèl ooit een keer fout gaat.

Als is het maar een hap uit verdediging, of mensen die iets kleins als bijten hebben ervaren.
Vooral om te voorkomen dat je dan echt in de probleem komt.


Zorg dat er een plek is waar de hond kan zijn en waar absoluut geen cliënten komen.

Zorg dat je de hond rustig introduceert, en dus niet dag 1 al meteen acht uur tussen de cliënten laat, hond móet prikkels ongestoord kunnen laten afvloeien.
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 04-06-23 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 11:22

Voor mij zou belangrijk zijn dat de hond niet zelf aandacht gaat halen.
Ik heb bijv. niets met honden. Vind ze niet eng of zo en we hebben er vroeger bij mijn ouders zelf 1 gehad, maar ik zit er gewoon niet op te wachten dat ze een aai komen halen. Als ze in de achtergrond aanwezig zijn maakt het me niet uit.

Ik zou dus even goed aankijken hoe de bewoners zelf zitten te wachten op een hond.

Sabri

Berichten: 1387
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 11:25

Inderdaad wat Femke Tweety schrijft. Op mijn werk nemen mensen ook wel de hond mee maar deze worden vaak apart gezet in de mand of kennel/benche. Alleen eruit wanneer je bv koffiepauze of het wat rustiger hebt.

Denk aan dat dementerende er ook een monster in zouden kunnen zien. Hoe reageert hij op tikken of knijpen in de oren? Is er een kans dat hij gaat happen dan? En stel hij hapt een keer raak, is het dan einde hond? Zo ja niet aan beginnen tenzij je hem echt er alleen uithaalt als je hem goed in de gaten kunt houden. Of evt een muilkorf omdoen voor de zekerheid.

Voor bewoners kan zoiets ook mooi zijn maar ook beangstigend.

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Re: Meer bokkers die hun hond meenemen naar het werk? Tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-23 14:05

De mensen die er wonen zijn honden gewend, omdat er vaker honden mee gaan met huidig personeel.
Onze hond vraagt niet om aandacht , maar als je hem wil aaien dan wil hij wel graag lang geaaid worden.
Stop je dan gaat hij weg.

Wil hem sowieso langzaam introduceren, dus zeker niet meteen een hele dag

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee...

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 15:07

Wat leuk dat hij mee kan! <3

Mijn hond gaat vaak mee naar kantoor. Dat is natuurlijk wel wat anders als een woongroep.
Hij heeft een eigen plekje met zijn kussen.
‘s Morgens begroet hij de collega’s als we binnenkomen en gaat daarna slapen. Gek doen, spelen, continu rondlopen etc. wil ik niet hebben. In het begin consequent in geweest en nu is het voor hem gewoon vanzelfsprekend om bij mijn werkplek te blijven.

Ik zou echt zorgen dat jouw hond een eigen vaste plek krijgt en zich hier altijd terug kan trekken. Rondlopen tussen de bewoners zou ik persoonlijk alleen doen wanneer jij er bij bent en dit kunt begeleiden. Zonder jouw eigen toezicht zou mijn keus niet zijn, en het moet ook niet de verantwoordelijkheid worden van je collega’s.

boris_rakker

Berichten: 278
Geregistreerd: 14-04-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 15:11

Wij nemen onze hond 2-3 middagen per week mee naar onze garage. Daar hebben we in het kantoor een trap hekje geplaatst in de ingang. Zo kan hij niet overal heenlopen. Misschien is dat ook een idee? Om in de deuropening van je kantoor een trap hekje te plaatsen. Dan hoef je zelf niet constant alert te zijn als hij in die ruimte is.

We'll take a running start and we"ll take to the sky

Warboel
Berichten: 14675
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Meer bokkers die hun hond meenemen naar het werk? Tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 15:35

Mijn hond (hulphond) gaat mee naar kantoor als ik naar kantoor ga (werk meestal 2 dagen thuis en 2 dagen op kantoor per week) en ze heeft daar gewoon dr eigen mandje onder m’n bureau staan. Ze ligt daar of achter/naast m’n stoel (ze ligt niet in een looppad dan). Bij ons komen geen andere honden op kantoor. Ze zoekt ook uit zichzelf geen contact bij m’n collega’s.

In m’n pauze laat ik haar uit. Rokende collega’s mogen 2x 15 minuten per dag om te roken dus ik pak die tijd bovenop m’n pauze om Otje uit te laten en dat is prima.

Op een woongroep is wel lastiger. Heb je een eigen kantoor of iets? Waar hij z’n rust kan pakken? 8 uur tussen de dementerende bewoners lijkt me vrij heftig. Hoe wil je het gaan doen als je andere collega’s hun hond meenemen? Gezien hij niet zo makkelijk is met andere honden.

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Re: Meer bokkers die hun hond meenemen naar het werk? Tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-23 20:01

Dank voor jullie reacties!’daar heb ik wat aan!
Ik heb daar idd een eigen kantoor dus kan hem daar ook verplicht rust geven.
Alleen bij bewoners als ik erbij ben zal ik vooral in het begin zeker doen.

Verder is hij echt een mensen hond, houd enorm van knuffelen en aaien.

Ik wil vooral dat hij weet dat er op die locatie niet gespeeld wordt.modus dat hij er rond mag lopen maar dat hij er rustig moet zijn.
Dat wordt wel een uitdaging omdat hij, k dank zijn leeftijd, enorm veel energie heeft

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee...

tyleysmiley

Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Meer bokkers die hun hond meenemen naar het werk? Tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 20:05

Ik vind het dan best een beetje sneu eerlijk gezegd..
Superfijn dat hij mee kan hoor,maar om hem een hele dag rustig te moeten houden,terwijl hij zoveel energie heeft en graag wil spelen..of kan dat in je pauze bijvoorbeeld?

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-23 20:25

tyleysmiley schreef:
Ik vind het dan best een beetje sneu eerlijk gezegd..
Superfijn dat hij mee kan hoor,maar om hem een hele dag rustig te moeten houden,terwijl hij zoveel energie heeft en graag wil spelen..of kan dat in je pauze bijvoorbeeld?


Geen zorgen, ik ga lopend naar het werk en hij kan dan onderweg zijn energie kwijt!
Zal met flinke omweg naar werk gaan zodat hij lekker los mag rennen en spelen.
Het is dit, dus mee naar werk , daar leuk los lopen, grote omheinde tuin waar hij in mag, op kantoor kan hij zijn rust nemen, of een dag in de week alleen thuis.

Ik vind er niks sneu aan, hij hoeft dus nooit alleen te zijn.
Hun moet zich alleen 1 dag in de week inhouden, dus tijdens werkuren niet spelen en gek doen. Maar wel veel aandacht krijgen en tussendoor en van te voren goed uitgelaten worden.

Alleen dode vissen zwemmen met de stroom mee...


tones

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Meer bokkers die hun hond meenemen naar het werk? Tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 21:55

Ik neem mijn hond ook altijd mee naar mijn werk.
Tot een maand geleden zelfs 2, maar de oudste is overleden.
Hij ligt altijd achter mijn buro, of in een buitenverblijf wat speciaal voor hen gemaakt is.

Ongeveer 5 keer per dag laat ik hem even uit,
Rennen en rauzen boeit hem gelukkig niet, durf hem niet los te laten op een industrieterrein waar knetterhard gereden wordt.

Af en toe laat een collega hem los om te helpen met het verwerken van de verpakkingen van de inkomende goederen.
(Lees; dat wordt een enorme paasei maar zolang hij het zelf maar opruimt).

Ik vind het heerlijk dat hij mee kan.
Ook collega ‘s die er even doorheen zitten weten hem te vinden.


Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eleionomae en 99 bezoekers