Welk hondenbadje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11435
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 18:05

Wij hebben deze, nu al meerdere seizoenen op rij. En ondanks dat Arya (herder) ervan houd om in het water te graven als een dolle, gaat ie gewoon echt super mee tot nu toe, bodem houd zich goed en ik vind het echt veel fijnere badjes tov een schelp bv. Ik zie vaker ook van mensen dingen staan dat de bodem van dit soort badjes sneller kapot gaat, maar ik denk wel dat je ook verschil in kwaliteit hebt. De action en kruidvat e.d. hebben ook zo'n soortgelijk badje als dit bv. maar denk dat er qua prijsverschil ook kwaliteitsverschil is met deze badjes.

Het badje wat wij hebben gaat ook vaker mee naar m'n ouders toe, dus word vaker mee gesleept ook. Ben er zeer tevreden over in ieder geval. Rand blijft stevig omhoog staan ook, zakt niet in etc als je 'm goed opzet. Kan er echt geen enkel negatief iets over zeggen in ieder geval.

https://www.bol.com/nl/nl/p/dogs-co-hon ... 7861/?s2a=

Wij hebben de XL variant dan, omdat we het met een grotere hond wel fijner vinden als ze zich ook de kont kan draaien fatsoenlijk en niet meteen eruit valt bij wijze van spreken, als ze erin stapt haha :') Met meerdere herders word het wel al snel wat kleiner, maar het badje is ruimer tov een schelp weer bv. Water verversen is ook prima te doen vind ik, laat zich goed leeglopen - alleen op het laatst moet je even optillen om het restje eruit te laten als je dat eruit wilt hebben.

juval

Berichten: 13200
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Welk hondenbadje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 18:12

misschien kun je een ibc vat afsnijden op de juiste hoogte, die zijn goed hufterproof iig

Ik gebruik ze hier voor de paarden als waterdrinkbak, maar als hondenzwembad kun je het natuurlijk ook gebruiken.

cursebreaker

Berichten: 11435
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 18:13

juval schreef:
misschien kun je een ibc vat afsnijden op de juiste hoogte, die zijn goed hufterproof iig

Ik gebruik ze hier voor de paarden als waterdrinkbak, maar als hondenzwembad kun je het natuurlijk ook gebruiken.


Dat zou ik toch absoluut niet willen, met die scherpe randen en spelende honden die erin en eruit vliegen. Dat is heel wat anders als een paard wat normaliter gewoon rustig drinkt eruit. Beter gewoon afgewerkt materiaal (zoals bij een schelp) of zachter materiaal zoals die ronde badjes.

Sansevieria
Berichten: 4198
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 18:29

Tinkermuts schreef:
Ik heb met rottweilers beetje stevig ding nodig, en ook op mn uitlaatveld.

Ik gebruik daar ook de schelpen en de schildpadden zandbakken maar als ze heel lomp doen glijden ze onderruit, dus daarvoor heb ik nu de grootste maten bomenkuipen, kun je eens proberen bij de lokale boomkweker om te kopen.
Deze is zo groot dat er met gemak volwassen rottweiler in kan liggen.

Op de foto 1 maat kleiner voor mijn pup maar ze zijn er dus nog stuk groter.



[ [url=m/YY8RG5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoiets hebben wij ook, van van Cranenbroek, gewoon een hele grote maat speciekuip.
Krijgen ze hier niet kapot, al jaren plezier van.

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 19:14

Jarenlang schelp vd Action gehad, sinds 2 jaar een hondenzwembad. Ik geloof dat ik die bij Bol.com gekocht heb. Nu weer even terug naar schelp omdat er een gaatje in t zwembad zit (nog v vorige zomer)
De honden zijn met allebei blij, maakt ze geen flaus aus zolang ze maar lekker kunnen badderen en drinken :D

Afbeelding

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: Welk hondenbadje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-23 22:46


Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Welk hondenbadje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 17:24

Wij hebben gister ook een schelpen badje gehaald (bij de Gamma), hoe vaak verversen jullie het water? Aangezien hij er ook wel uit drinkt.

Nyaleti

Berichten: 6128
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Welk hondenbadje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 17:33

Ik ben zo jaloers dat jullie honden er in gaan :+
Mijn hond is een echte waterrat. Altijd even het water in of door de plassen rennen tijdens het wandelen, ook al is 6 graden.
Maar z'n zwembad in? Ho maar. |(
Dacht eerst dat het de fel blauwe bodem was maar jaren terug een donkere kuip ingegraven met wat zand er in en nog niks.

Vind het zo jammer, lijkt me zo leuk om daar samen met de hond in te liggen haha. Of dat hij op warme dagen als vandaag extra verkoeling heeft. Nu is het een xxxl drinkbak.

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:09

Sem_ schreef:
Wij hebben gister ook een schelpen badje gehaald (bij de Gamma), hoe vaak verversen jullie het water? Aangezien hij er ook wel uit drinkt.


Afhankelijk van hoe snel het badje vies wordt.
Wat is de locatie, staat ie in buurt v bomen/planten. Hoe vaak wordt ie gebruikt.

De onze staat bewust op stenen ipv gras. Om modder rondom het badje te voorkomen en beperken van gras in het badje.
Een afdekzeil erop als t niet gebruikt wordt scheelt ook enorm veel!

Denk dat ik gemiddeld 1x per 2 wkn ververs.
Maar onze honden spelen er dan ook niet dagelijks (intensief) in. Ze willen er wel altijd uit kunnen drinken :D sterker nog; het badje heeft als drinkbak sterk de voorkeur :+

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:16

Nyaleti schreef:
Ik ben zo jaloers dat jullie honden er in gaan :+
Mijn hond is een echte waterrat. Altijd even het water in of door de plassen rennen tijdens het wandelen, ook al is 6 graden.
Maar z'n zwembad in? Ho maar. |(
Dacht eerst dat het de fel blauwe bodem was maar jaren terug een donkere kuip ingegraven met wat zand er in en nog niks.

Vind het zo jammer, lijkt me zo leuk om daar samen met de hond in te liggen haha. Of dat hij op warme dagen als vandaag extra verkoeling heeft. Nu is het een xxxl drinkbak.


Doet ons teefje ook :P zolang ze er gemakkelijk in, door en uit kan rennen zonder daarbij te hoeven springen is ze in het water te vinden.
Alleen als ik wat snoepjes in het badje gooi, wil ze wel s uitzondering maken :D

Je zou het nog kunnen proberen door de rand vh badje gelijk te maken met de bodem door bv een hellingsbaan te maken van stenen of een plank
Waarsch is je hond n keer bij t springen uitgeschoven of verkeerd terecht gekomen oid. Sommige zijn daar heel gevoelig op

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:20

Licor schreef:
Hebben de honden dan geen last dat de bodem niet vlak is? Want dat was eigenlijk de reden dat de schelp afgevallen was
Je kan ook zo’n schildpad zandbak kopen. Worden op MP genoeg voor een klein prijsje aangeboden.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Welk hondenbadje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:27

Ik heb gewoon de grootste maat speciekuip bij de bauhaus gekocht.

Licor

Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-23 18:45

noviceh schreef:
Licor schreef:
Hebben de honden dan geen last dat de bodem niet vlak is? Want dat was eigenlijk de reden dat de schelp afgevallen was
Je kan ook zo’n schildpad zandbak kopen. Worden op MP genoeg voor een klein prijsje aangeboden.


Ja toevallig kwam ik die gisteren op Facebook eentje tegen die ik gratis mocht ophalen..
hij staat nu in de tuin en de honden hebben er al veel plezier van gehad :D

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 15:18

Wij gebruiken een oude lekbak voor de wasmachine als badje. Is heel ondiep maar onze honden gaan er toch alleen in om hun pootjes af te koelen en te drinken, dus dat maakt niks uit.

[edit] Oh ik zie nu dat je al voorzien bent, fijn!

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 06:12

Fijn dat je er eentje hebt gevonden en mooie meevaller dat ie gratis was *\o/* fotoverslag!