Moderators: Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95, Firelight
MoniqueT schreef:Vraag de dierenarts of veevoerbedrijf om elektrolytenmix. Zo kunnen zijn darmen tot rust komen en krijgt hij de nodige zouten en mineralen binnen. Normaal gesproken vervang je de melk drie dagen door die mix (poeder met water).
pillow schreef:Dat lam krijgt dus maar 600 ml melk per dag. Dat is nog niet de helft van wat hij moet hebben. Heb je andere schapen in de buurt? Dan kun je het lam een stuk of wat gezonde keuteltjes achter in de keel drukken Het dier heeft waarschijnlijk een slechte darmflora. Een herkauwprop kan ook maar die is moeilijk te pakken te krijgen.
pillow schreef:Dat lam krijgt dus maar 600 ml melk per dag. Dat is nog niet de helft van wat hij moet hebben. Heb je andere schapen in de buurt? Dan kun je het lam een stuk of wat gezonde keuteltjes achter in de keel drukken Het dier heeft waarschijnlijk een slechte darmflora. Een herkauwprop kan ook maar die is moeilijk te pakken te krijgen.
Freya6 schreef:pillow schreef:Dat lam krijgt dus maar 600 ml melk per dag. Dat is nog niet de helft van wat hij moet hebben. Heb je andere schapen in de buurt? Dan kun je het lam een stuk of wat gezonde keuteltjes achter in de keel drukken Het dier heeft waarschijnlijk een slechte darmflora. Een herkauwprop kan ook maar die is moeilijk te pakken te krijgen.
Daar zijn de meningen nogal over verdeeld. In week 7 zouden ze 500 ml per dag moeten. Maar omdat hij erg achter loopt denk ik dat hij langer meer moet krijgen inderdaad. Ik heb het sinds gister alweer opgevoerd naar 200 per keer x 5. Dus 1000 per dag.
Gaat veel beter.
Die keutel van een ander schasp, is dat niet een risico op wormen?
pillow schreef:Nee een gezond schaap met kleine keuteltjes heeft geen wormen, dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
Het schema qua hoeveelheid melk dat ik aan houd voor Zwartblessen
Week 1 - 1 liter
Week 2 - 1,20
Week 3 tm 6 - 1,50
Week 7 - 1,20
Week 8 - 1 liter.
Brainless schreef:pillow schreef:Nee een gezond schaap met kleine keuteltjes heeft geen wormen, dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
Week 1 - 1 liter
Week 2 - 1,20
Week 3 tm 6 - 1,50
Week 7 - 1,20
Week 8 - 1 liter.
Maar die zijn met 8 weken ene stuk zwaarder dan die van TS nu met 4,4 kilo.
tamary schreef:Schapenmelk is veel geconcentreerder dan koemelk of zelfs geitenmelk. Begin dus met geschikte melk of meng de koemelk met poedermelk voor lammetjes.
Heeft dit lam trouwens wel eerste 24-36 uur biest gehad al dan niet van de moeder? Of is er enkel gewone melk(vervanger) in gegaan?
Brainless schreef:pillow schreef:Nee een gezond schaap met kleine keuteltjes heeft geen wormen, dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
Week 1 - 1 liter
Week 2 - 1,20
Week 3 tm 6 - 1,50
Week 7 - 1,20
Week 8 - 1 liter.
Maar die zijn met 8 weken ene stuk zwaarder dan die van TS nu met 4,4 kilo.
Gebruikers op dit forum: AndreaB, candalisa, Celebi, Imhrien, Little_Gift, pillow, pukkepaard, Sanniejtjuh, saskiaojan, Silenna, Toffeltje, VuurVleugels, xPearl en 45 bezoekers