Ervaring hond met lage rug hernia

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Ervaring hond met lage rug hernia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-23 17:45

Woensdag avond 17 mei wilde ik met mijn honden de laatste ronden doen beide honden stonden enthousiast op. Alleen mijn oudste hond (Quispel) liep overal tegen aan viel om zakte door zijn achter poten en liep dronken.
Maar was na paar min wel over en liep die normaal maar leken zijn achterpoten iets minder stabiel.

Dus gelijk de dierenarts gebeld waar we gelijk heen konden. Hart gecheckt met echo niks aan de hand neurologische ook niet tot ze op zijn rug ging drukken en bij achterste gedeelte van de rug gaf die duidelijk pijn aan.

Dus pijnstillers gekregen haar advies was vrijdag mijn eigen dierenarts te bellen en te overleggen. Dus vrijdag de dierenarts gebeld verhaal uit gelegd en die wilde Quispel toch ook even zien.

En die vermoed een lage rug hernia of iets met de zenuwen Quispel zwalkt met zijn achterpoten en heeft duidelijk last van zijn lage rug .

Donderdag worden er foto’s gemaakt tot die tijd kleine wandelingen doen en pijnstillers gebruiken.


Even wat meer informatie over Quispel
Is een kruising van alles wat uit Griekenland. Woont vanaf dat 8 maand was bij ons geschatte geboorte datum is 01-05-2014 heb wat foto’s toegevoegd van Quispel zodat jullie beetje een beeld van hem hebben.

En hij weegt 26.7 kilo het is dus ook geen kleine hond maar echt middelmaat.


Afbeelding

Afbeelding



Maar ik ben benieuwd zijn er bokkers die ervaring hebben met een hond die lage rug hernia heeft ?

mayadeby
Berichten: 224
Geregistreerd: 07-12-12
Woonplaats: België

Re: Ervaring hond met lage rug hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 23:20

Goede ervaringen met lasertherapie

kimmie261

Berichten: 19211
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Ervaring hond met lage rug hernia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 23:27

Heeft hij geen spondylose?

Het is wel een knappe Quispel,maar ik zou eerst de foto's afwachten wat daar uit gaat komen. ;)

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-23 00:02

kimmie261 schreef:
Heeft hij geen spondylose?

Het is wel een knappe Quispel,maar ik zou eerst de foto's afwachten wat daar uit gaat komen. ;)


Dankjewel <3

Ik ben erg benieuwd wat er uit de foto’s komt