Moderators: Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95, Firelight
Lynn_Nikita schreef:Mijn 7 jarige grote ( +- 45 kg) Roemeense herderkruising die vanwege SLO dagelijks prednidoral krijgt, heeft sinds een aantal maanden groen snot vooral uit 1 neusgat. Ik heb het even aangekeken maar toen hij plots ook koorts kreeg op 10 maart en zich benauwd voelde naar spoedconsult van de dierenarts gegaan.
Hier kreeg hij antibiotica mee en een injectie metacam.
De dag erna voelde hij zich gelukkig beter maar na een kuur ( Kesium) was het niet over. Ik kreeg neusspray mee met antibiotica. Ook dit deed niks.
De arts stelde voor evt een foto te maken of er geen neustumor aanwezig was maar ik vroeg voor een kweekje van zijn snot omdat de antibiotica helemaal niks had gedaan en ondanks een tumor zou dit toch weg moeten gaan ( om erna wel weer terg te komen) . Hier kwam een streptekokken en nog een andere bacterie uit die inderdaad resistent was tegen de al gekregen medicatie.
Opnieuw andere antibiotica ( Marbocyl) meegekregen en na 14 dagen weer 10 dagen verlengt ( inmiddels alleen al voor deze medicatie 200 euro).
Helaas is mijn kuur nu bijna op en heeft hij nog steeds snot. Ik heb wel het idee dat het minder is geweest en dat hij ook beter leek te voelen.
Hij heeft geen koorts, eet en drinkt goed, zijn actief is wisselend maar kan ook aan zijn andere "mankementen" liggen,, hij niest niet, het stinkt niet, heeft geen bloedneuzen waardoor ik eerst dacht dat het alleen een bacterie was maar nu het na ruim 3 maanden ondanks gerichte medicatie en verlening hiervan niet over is begin ik te denken of het toch geen tumor is.
De arts wilde een X-ray maken, ik neig naar een rhinoscopie omdat je daar meer op ziet. Een scan is echt te duur en is daar ook niet mogelijk
Heeft iemand hier ervaring mee?
Is een foto dan beter da een scopie?
Ik zit inmiddels op een rekening van rond de 500 euro, ik ga zeker de zorg geven die hij nodig heeft maar ga niet aan chemo of CT scan beginnen. De hond heeft namelijk al een auto-immuunziekte ( SLO) en artrose
Lynn_Nikita schreef:Lindsey_99 schreef:Is er ook een test gedaan op aspergillose?
Goede vraag. Er is een swab genomen en op kweek gezet maar of schimmels ook meegenomen zijn ?
Gebruikers op dit forum: agee, CharlieVM, ComscoreBot, Jihama, Rose123, SnuitjeLove en 18 bezoekers