Blaasgruis operatie kat.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-23 20:36

Het was een verschrikkelijk chaotische dag.

De chirurg belde om 11uur om te overleggen, ondanks dat wij al woensdag hadden toegezegd op de urethrostomie. Altijd fijn, ik kon zo nog wat extra vragen stellen, maar de arts kwam vooral met horrorscenario's over dingen die fout kunnen lopen, en hoeveel katten hij ondanks deze operatie al binnen een maand weer terugziet met blaasgruis klachten.

Ik snap dat een arts de reële kans op complicaties moet bespreken, maar ondanks dat ik herhaaldelijk heb gezegd dit al te weten, bleef hij doordrammen. Uiteindelijk had ik het gevoel dat hij de operatie afraadde, maar toen ik dat zei was het alsnog de 'enige juiste keuze'..

Toen begon het lange wachten, afgesproken dat ik vanaf half 4 mocht bellen om een tijd af te kunnen spreken voor ophalen. De dierenambulance zou hem namelijk ophalen en naar een andere DAP brengen voor het weekend ivm toezicht.

Om 4uur gebeld, toen zei assistente dat ze nog aan het opereren waren, en ze echt nog geen tijd kon toezeggen, de chirurg zou mij na afloop direct bellen.

Prima.. ik was aan het werk, en eerlijk, dat gaat voor geen meter met dit soort gevoelens. Om half 6 werd ik Uiteindelijk terug gebeld, chirurg enorm kortaf, operatie was goed verlopen, hoelaat zou de ambulance komen?
Ik uitgelegd dat ik die nog niet had gebeld, want assistente..
Nou dan moest ik maar haast maken want om 6uur gingen ze naar huis dus voor die tijd moest hij opgehaald zijn.. Uiteindelijk heb ik nog 3x heen en weer moeten bellen en is de ambulance om 18.15u aangekomen. Ik verwachtte bij het laatste belletje nog wel wat te horen, op z'n minst of hij goed bij was, maar het was duidelijk dat ze graag naar huis wilden..

Heb de andere dap nog gebeld, die zeiden gelukkig dat hij inderdaad goed was aangekomen en zich prima gedroeg, wond zag er netjes uit, maar logischerwijs konden zij niks zeggen over het verloop vd operatie. Ohja, en of ik er vanop de hoogte was dat ik maandag bij ophalen wel nog even hun weekendtarief voor 2 dagen + evt medicatie moest betalen.. (minimaal nog eens 130 euro erbij, op de rekening van inmiddels 2500euro)

Ik heb nu dus ook geen idee wat maandag de bedoeling is qua terugbrengen naar de andere kliniek; moet hij dan weer opgenomen worden, is het alleen controle??

Mijn stresslevel is dus alleen nog maar extra gestegen, en mijn goede gevoel bij mijn "eigen" kliniek enorm gedaald.
Het is niet mijn schuld dat hij pas op vrijdag geopereerd werd ondanks opname op maandag, het is ook niet mijn schuld dat hij verplaatst moest worden (extra stress voor hem!) En al helemaal niet mijn schuld dat ze door miscommunicatie met hun eigen assistente langer moesten blijven.

Natuurlijk bestaat er zoiets als overmacht, maar we hebben het hier over een sterkliniek met 3 locaties..

Ik vraag me dus oprecht af in hoeverre ik een rekening van de weekendarts (en evt overuren voor henzelf op de vrijdag) kan "aanvechten" - Uiteraard betaal ik wel de weekendarts bij ophalen, zij kunnen hier ook niks aan doen.

met L' ego kun je niet bouwen.


LibertyLucky

Berichten: 966
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Re: Blaasgruis operatie kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 20:48

Pfff ik weet hoe het is
Precies zoiets meegemaakt met mijn kat en was ook ongeveer hetzelfde kwijt aan de operatie
Mijn kat os ernaa h4el erg in zichzelf gekeerd en kon niet meer aarden thuis

Hij zat steeds in een hoekje
Wilde niks meer van zijn kattenvoer en mijn zoons weten
Terwijl t zo een heerlijke k uffel was

Langzaam aan de beslissing gemaakt om hem bij mijn moeder te herplaatsendldasr werdt ie weer zichzelf En ook nooit meer problemen gehad
Enkel t voer vondthij niet zo lekker

Manon_Harry

Berichten: 167
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Overijssel :B

Re: Blaasgruis operatie kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 21:02

Oh Jeetje wat een verhaal ! Maar fijn dat de operatie goed is verlopen ! Moet hij nu het hele weekend nog blijven ?

Mijn kater is ook vrijdags geopereerd maar die mocht ik smiddags gewoon ophalen .

The revolution is not an apple that falls when it is ripe. You have to make it fall

A thing of beauty is a joy forever

Harry L1+5
Kiandro B

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-23 22:09

Manon_Harry schreef:
Oh Jeetje wat een verhaal ! Maar fijn dat de operatie goed is verlopen ! Moet hij nu het hele weekend nog blijven ?

Mijn kater is ook vrijdags geopereerd maar die mocht ik smiddags gewoon ophalen .


Jep, het is de bedoeling dat ik hem maandagochtend ophaal bij de ene praktijk en weer breng bij de praktijk waar hij vandaag geopereerd is, dan is er controle en mag hij of diezelfde dag nog mee of zelfs dinsdag..

met L' ego kun je niet bouwen.

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Blaasgruis operatie kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 22:31

Hopelijk blijft na deze operatie zijn blaasgruis weg.

Maar dat je kat zolang moet blijven?
Die van mij mocht de avond na zijn operatie mee naar huis.
Of ze werden gek van zijn gemiauw dat kan ook want het was nogal een prater.

Helaas na net iets meer dan 1 jaar na zijn operatie in moeten laten slapen op 11 Maart door acute nierfalen.

Evelyne79

Berichten: 3992
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Blaasgruis operatie kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 10:59

Hoe is het met Hidde? en met jou?

weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet!
Paardrijden > De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-23 11:40

We hebben hem vanochtend mogen ophalen bij de weekendarts, kaching :$ voor de eerste 230 euro.

Daarna gelijk doorgereden naar de arts waar hij geopereerd is, daar is hij voor vandaag weer opgenomen want chirurg wil/moet hem nog zien (katheter moet er uit, dan moet hij zelf plassen en dan pas naar huis)

Weekend arts gaf aan dat hij zich voorbeeldig had gedragen, goed gegeten, goed gedronken. Katheter zat blijkbaar niet helemaal goed dus hij was enorm vies, zak zat wel goed vol dus hij heeft z'n best gedaan.

Ik hoop enorm dat hij vandaag nog naar huis mag, vooral ivm vervoer én weer extra kosten voor een dag extra.

Brak m'n hart weer een beetje, hij was zo enorm blij om ons te zien, al spinnend en mauwend proberen z'n pootjes en kopje door t mandje te wurmen, en dan moet je em wéér achterlaten |(

met L' ego kun je niet bouwen.

Evelyne79

Berichten: 3992
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Blaasgruis operatie kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 11:48

Hopelijk mag hij vandaag weer mee naar huis

weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet!
Paardrijden > De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-23 18:44

Het was nog even een dingetje want ze hadden hem niet zien plassen. Lijkt mij logisch want in zo'n klein kooitje incl kap op, kan hij niet draaien naar de bak toe. De onderlegger in zijn kooi was wel nat, dus er was sowieso urine uitgekomen (alhoewel z'n achterpoten ook enorm nat/stinken van urine, dus misschien al van t weekend)

Hij is thuis iniedergeval, en nu binnen een uur al een mooie heldere plas gedaan, en wat natvoer gegeten. Hij kan z'n draai nog niet helemaal vinden, dus overal liggen kleedjes :+ hopelijk gaat hij zo lekker slapen en wat bijkomen van z'n avontuur.

Afbeelding

met L' ego kun je niet bouwen.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Blaasgruis operatie kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 19:22

Wat fijn dat je hem weer thuis hebt!
Hopelijk zijn de zorgen nu voor lange tijd achter jullie.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Manon_Harry

Berichten: 167
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Overijssel :B

Re: Blaasgruis operatie kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 19:25

Fijn om te lezen dat hij nu lekker thuis is!

The revolution is not an apple that falls when it is ripe. You have to make it fall

A thing of beauty is a joy forever

Harry L1+5
Kiandro B


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 114 bezoekers