Help! Hondenvoer bij haaruitval hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xchanel01

Berichten: 1808
Geregistreerd: 30-12-07

Help! Hondenvoer bij haaruitval hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-23 19:27

Hi allemaal,

Bedankt voor het openen, lezen (en eventuele tips) van dit topic :D

Ik heb vorig jaar een puppy uit Mexico meegenomen, ze doet het ontzettend goed alleen verhaart ze enorm veel. Ze is helemaal gezond en gecheckt door de dierenarts. Ook voer ik extra zalmolie bij en heb ik om advies gevraagd toen ik nieuwe brokken kocht. Helaas helpt dat nog niet echt.

Daarom ben ik benieuwd of jullie tips hebben tegen het verharen of goede tips voor brokken die hierbij ondersteunen.

Dank!

Gaabje
Berichten: 924
Geregistreerd: 22-03-09

Re: Help! Hondenvoer bij haaruitval hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 19:34

Uit je titel dacht ik te lezen dat ze kaal is, maar uit je verhaal juist niet. Is het vooral ruien of ook echt een vacht/huidprobleem?

AfricanLady

Berichten: 8003
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 19:35

Tijd voor een bezoek aan een trimsalon :)
Daar worden alle losse haren verwijderd.
En met de overgang naar de zomervacht is het niet raar dat honden nu extreem verharen.

Hoeft niet perse aan het voer te liggen, Graanvrij voer is altijd goed natuurlijk.
Die van mij krijgt dog lovers gold brokken.

Nyaleti

Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Help! Hondenvoer bij haaruitval hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 19:37

Heb je een foto van hem? Dan kunnen we het vacht type zien :)

Denk inderdaad wat African Lady zegt (die zelf een trimster is en volgens mij een hele ervaren ook). Bezoekje aan de trimster met een bad en waterblazer.

xchanel01

Berichten: 1808
Geregistreerd: 30-12-07

Re: Help! Hondenvoer bij haaruitval hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-23 21:03

Bedankt voor de reacties!!
Ze is niet kaal, kortharig maar verhaart het hele jaar door eigenlijk ontzettend.
Hierbij een foto van het monster:

Afbeelding

AfricanLady

Berichten: 8003
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 21:22

xchanel01 schreef:
Bedankt voor de reacties!!
Ze is niet kaal, kortharig maar verhaart het hele jaar door eigenlijk ontzettend.
Hierbij een foto van het monster:

[ [url=m/M7AiZX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja een kortharige hond verhaart idd het hele jaar en dan extreem in het voor en najaar met de vachtwisseling :')

Je kan het wat verminderen door regelmatig haar een was&blaasbehandeling bij de hondentrimmer te laten ondergaan

cursebreaker

Berichten: 11405
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 13:13

Wat voer je? Veel verharen kan ook zeker samenhangen met Wat je voert namelijk en daar is misschien ook nog wat winst te behalen. Zo niet, zou je kunnen denken ook aan toevoegingen aan het eten zoals een rauw eitje, veendrenkstof en goede olie (omega 3 visolie) of beetjes vet, welke een goede invloed op de vacht hebben en zeker kan bijdragen aan het niet jaarrond blijven verharen als een malle.

En idd wat al aangegeven was, (in vooral de rui periodes) eventueel langs een trimsalon waar ze het ergste eruit kunnen halen qua losse vacht. Daarnaast kun je zelf idd ook kijken naar bv. een waterblazer waarmee je tussendoor de hond evt de haren los/eruit blaast en dan zelf even wast - hoeft ook niet altijd met shampoo maar gewoon natmaken/zwemmen bevordert de haren al om los te komen en dan met de blazer eruit blazen bv. Dat zou je prima zelf tussendoor kunnen doen qua onderhoud zodat je de trimmer bv alleen tijdens de rui doet, mocht je dat niet met regelmaat willen doen, naar een trimmer gaan.

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-23 13:27

Is ze gesteriliseert ? Dikke kans dat je dan jaar rond met verharen zit :') Doe je niet zoveel aan anders dan je hond borstelen , en kleefrollers in huis halen voor alle honden glitter op je kleding en meubels :') . sterkte