Gisteren leek 1 van mijn katers (gecastreerd alle 3) niet te kunnen plassen. Daarom heb ik hem naar de kliniek gebracht waar bleek dat zijn plasbuis verstopt zat door blaasgruis struviet. Hij zit op dit moment nog op de kliniek maar ze gaven al aan die op de Royal Canin Urinary s/o moet. Nu is RC het enige dat mijn kliniek verkoopt dus dat ze dat adviseren verbaasd me niet

Echt ben ik wel aan het rondkijken wat zijn nou vergelijkbare producten die het liefste in grootverpakking komen en ook aan gezonde katten gevoerd kunnen worden? De RC kon dat wel begreep ik van de dierenarts.
Mijn katten kregen biofood control urinary & sterilised kattenvoer, dus ik was al een beetje in de veronderstelling dat ik al iets voerde ter voorkoming van blaasgruis... Maar kennelijk niet sterk genoeg.
Waterfonteinen hebben we al vanaf ze kitten zijn. Kat waar het om gaat heeft overgewicht maar is heel kieskeurig. Hij lust niet veel en natvoer of vers al helemaal niet. Overdag komt hij buiten snachts altijd binnen.
De andere twee die er van moeten eten zijn zijn broers ook katers en 5 jaar. Apart voeren is eigenlijk geen optie ze eten nooit hun bakje in één keer leeg. Krijgen 2x daags voer maar laten dat rustig staan zeker de kat waar het om gaat eet nooit veel in één keer maar altijd over de dag beetjes. Luiken maken op chips hebben we al eens geprobeerd maar ze maken een een soort stormram van zichzelf en beuken zich er door

Wie heeft er tips?